  • 41. Data: 2003-09-30 10:06:38
    Temat: Re: Niechcialbym krakac ale zle mi to pachnie
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Grzegorz Kasperek napisał:

    > a to nie wiesz, ze bezrobocie jest odwrotnie proporcjonalne do inflacji ???
    > (z grubsza rzecz ujmujac)

    No jasne i przy szalejacej hiperinflacji panuje hiperzatrudnienie i
    kazdy walczy na pieciu etatach, a to i tak za malo. Bezrobocie ma szanse
    byc male wtedy gdy gospodarka jest zdrowa i sprawnie funkcjonuje. A
    wysoka inflacja jest jednym z podstawowych parametrow swiadczacych o
    problemach gospodarczych.

    > pisze sie "standardowy"

    To akurat malo kogo interesuje, pomijajac fakt, ze wytykanie rozmowcy
    bledow jezykowych jest malo kulturalne (sadzenie bykow zreszta rowniez,
    bo swiadczy o braku szacunku dla rozmowcy).

    > bezrobocie zaczelo rosnac gdy ministrem finansów byl LB

    Jasne. A wszystie firmy powinny byc panstwowe, bo to jest gwarancja
    dobrobytu. Zapomniales dodac na koncu: Balcerowicz musi odejsc. :-P

    Bartol

  • 42. Data: 2003-09-30 10:49:23
    Od: "Piotr Holda \(usun z adresu co niepotrzebne\)" <p...@w...pl>

    Grzegorz Kasperek z adresu: <g...@w...lublin.pl> napisal(a):

    > a to nie wiesz, ze bezrobocie jest odwrotnie proporcjonalne do
    > inflacji ??? (z grubsza rzecz ujmujac)

    ROTFL :)))
    Dawno sie tak nie ubawilem. Odkrywamy wlasnie jakies nowe prawa ekonomii.
    A co powiesz, na przyklad, o Japonii albo USA?

    > bezrobocie zaczelo rosnac gdy ministrem finansów byl LB

    Bezrobocie oficjalnie rosnie m. in. wtedy, kiedy ktos odkryje czesc
    bezrobocia ukrytego, a to nadal jest duze.

    --
    *Pozdrawiam*
    /Piotr Holda/

  • 43. Data: 2003-09-30 10:56:50
    Od: "Grzegorz" <g...@U...pl>

    Uzytkownik "Grzegorz Kasperek" <g...@w...lublin.pl> napisal w wiadomosci

    > pisze sie przez "z"

    > w zwiazku z tym pierwszym i tym drugim - Wiecej Czytaj !!!!

    no tak :-)
    argumenty sie skonczyly wiec przechodzimy na ortografie...
    z mojej strony EOT, bo widze, ze nie warto zawracac sobie glowy...

    Grzegorz

  • 44. Data: 2003-10-04 13:48:45
    Od: "Czeslaw M." <c...@d...slp.pl>

    Grzegorz Kasperek wrote:

    > a to nie wiesz, ze bezrobocie jest odwrotnie proporcjonalne do inflacji ???
    > (z grubsza rzecz ujmujac)

    To efekt echa. Bezrobocie jest WPROST proporcjonalne do burdelu w
    gospodarce.

    > pisze sie "standardowy"

    Jak ja sie uczylem polskiego - pisalo sie przez 't'.
    Potem angielszczyzna zrobila swoje Podobnie jak 'germanizacja'. Dzis
    ktos szukajacy mieszkania pisze "Poszukuje KAWALERKE" !!!

    > bezrobocie zaczelo rosnac gdy ministrem finansów byl LB

    Czasem tlumacze to ludziom lopatologicznie:

    Chce ktos zrobic stół.
    Robi porzadny, stojacy na trzech nogach, bo taki na
    4 jest z punktu widzenia mechaniki niestabilny, ale geniusze ktorych
    wszedzie pelno, ale ktorzy niestety sami stolu zrobic nie umieja
    poprawiaja projekt:
    Jeden mowi ze wszystkie stoly w UNII sa na czterech nogach, inny mowi ze
    ze wzgledow oszczednosciowych ze dwie nogi nalezaloby zrobic krotsze,
    potem przeglosowuja to w sejmie dajac jeszcze obciac kazdej opcji po
    kawalku, wychodzi cudactwo a za jakis czas jakis kolejny oalant mowi:
    "No przeciez gosc projektowal stol i byl przy jego produkcji,
    I CO MU WYSZLO ?"

    No comments.
    ---
    Cz.

  • 45. Data: 2003-10-04 22:36:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Czeslaw M." <c...@d...slp.pl> writes:

    > Jak ja sie uczylem polskiego - pisalo sie przez 't'.

    O, w ktorym roku to mniej-wiecej bylo?

    > Czasem tlumacze to ludziom lopatologicznie:
    >
    > Chce ktos zrobic stół.

    [itd]

    Ale bezrobocie to chyba istotnie zaczelo rosnac za Balcerowicza.
    Bo za Rakowskiego i spolki (nie pamietam kto tam byl dokladnie)
    to chyba wynosilo cos ok 0%? :-)
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 46. Data: 2003-10-05 06:32:22
    Temat: [OT] Re: Niechcialbym krakac ale zle mi to pachnie
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    On 2003-10-04 15:48, Czeslaw M. wrote:
    [...]

    > Jak ja sie uczylem polskiego - pisalo sie przez 't'.
    > Potem angielszczyzna zrobila swoje Podobnie jak 'germanizacja'. Dzis
    [...]
    Serio w szkole uczyli Cie pisać standard przez _t_ ??
    KJ

    --
    JID: kjonca (małpa) chrome (kropka) pl
    Matryca: OK (na razie)

  • 47. Data: 2003-10-05 12:44:41
    Temat: Re: [OT] Re: Niechcialbym krakac ale zle mi to pachnie
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    W wiadomości news:blokun.1gs.1@bambus.kjonca.bogus,
    Kamil Jonca (newsy) napisał:

    > [...]
    > Serio w szkole uczyli Cie pisać standard przez _t_ ??

    Ja zaświadczam, że tak było.
    Zawsze był standarT, dopiero gdzieś (AFAIR) za "późnego Gierka" zastąpiono
    go standarDem.
    Weszło to jakos razem ze "stosunkami bilateralnymi" w miejsce "stosunków
    dwustronnych".

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 48. Data: 2003-10-06 19:41:44
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > Ale bezrobocie to chyba istotnie zaczelo rosnac za Balcerowicza.
    > Bo za Rakowskiego i spolki (nie pamietam kto tam byl dokladnie)
    > to chyba wynosilo cos ok 0%? :-)

    No pewnie!

    Ba, przecież praca była wtedy przymusowa!