eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło › Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
  • Data: 2010-10-22 17:45:16
    Temat: Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    Od: "pmlb" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ?

    "Feromon" <f...@w...pl> wrote in message
    news:i9pptp$1mi$1@pippin.nask.net.pl...

    > Użytkownik "pmlb" <b...@d...pl> napisał w wiadomości

    ich-szanuje-w-Anglii-szczuje-psami-i-biczuje...,wid,
    12777953,wiadomosc.html

> [...]
    > księgarnie, sklepy sportowe i AGD.
    > Ostatnio poszukując kredytu miałem do przejścia tylko jedną ulicę i
    > wszystkie banki obszedłem (prawie).
    > W żadnym nie stałem w kolejce dłuższej niż jedna osoba. W każdym takim
    > oddziale pracuje kilka-kilkanaście osób.
    > Dlaczego to jeszcze nie zbankrutowało? Oddziały wszak stają w centrum na
    > bardzo drogich terenach.
    > Czym jest zatem uzasadnione takie zagęszczenie oddziałów, że niemal z
    > drzywi jednego widać pobliski?
    > Zwłaszcza mam wrażenie, że Millenium i Polbank się rozpanoszyły

    Srednia oplata za konto to 10zl miesiecznie.
    Do tego oplata za karte taka czy inna ok 5zl miesiecznie karta plus konto
    daje juz srednio 15zl.
    W 2007 na jesieni Balcerowicz powiedzial, ze polacy maja 22mln osobistych
    kont.
    22000000x15zl da jedyne 330000000zl (330 miliony) MIESIECZNIE!
    To tylko z racji prowadzenia bazy danych i wydania karty, dolicz oplaty za
    przelewy, wyplaty gotowki w bankomatach, plus szereg innych oplat.
    A gdzie normalna dzialnosc banku czyli pozyczki, inwestycje?
    Teraz widzisz, dlaczego banki nie tylko nie bankrutuja ale wrcz sie
    rozwijaja?
    Kiedys w gazecie bankowej podano, ze srednio konto kosztuje statystycznego
    Polaka ok 500zl rocznie (obsluga, przelewy itp) wiec jak widzisz nawet
    zanizylem koszty kilkukrotnie a mimo to suma miesieczna zysku bankow jest
    powalajaca na nogi.
    330 milionow to przy dochodzie srednim krajowym 3500zl na miesiac to ok 7850
    lat!!! Lub przy dochodzie 10 000 na miesiac 2700 lat czyli jak bys wydawal
    po 10 000zl rocznie od czasu narodzin Chrystusa to jeszcze bys wszystkiego
    nie wydal co banki maja miesiecznie w Polsce - To jest biznes nie?:)))
    A banki maja to w kazdy pojedynczy miesiac!!!!!