eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło › Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
  • Data: 2010-10-23 15:32:34
    Temat: Re: [OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
    Od: "pmlb" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ?

    <b...@o...pl> wrote in message
    news:173a.00000245.4cc2b220@newsgate.onet.pl...

    > widzę że kolegę "cztery litery" ciężko do czegokolwiek
    > przekonać, ale podejmę jedną jedyną ostatnią próbę.
    >
    > Wskazywano koledze parę razy zupełnie darmowe
    > konto dbNet w Deutsche Banku PBC SA w Polsce.
    >
    > Owszem, oplata za debetówkę wynosi 5zł ale jest 5zł rabatu dla
    > wszystkich którzy korzystają z tej karty minimum raz w miesiacu.
    >
    > Czyli praktycznie każdy komu ta karta jest potrzebna,
    > używa jej za darmo, a mówienie o "stawianiu warunków"
    > jest w moich oczach jedynie pustą retoryką.
    >
    > Bank zabezpieczył się tylko i wyłącznie przed generowaniem
> [...]

    Dzieki za to pytaie. Az czasem milo czytac jak ktos wlasnie tak p[odchodzi
    do tematu.
    Oczywiscie, ze kazdy warunek jest dla mnie nie do spelnienia, z prostej
    przyczyny:
    Nie jestem jasnowidzem i nie wiem co wydarzy sie jutro a co dopiero mowiac o
    kilku miesiacach czy latach.
    Moge zachorowac, znalesc sie w szpitalu, moje konto moze byc puste, nie bede
    korzystac z debetowki i bank mnie za to ukara finansowo - to mi sie nie
    podoba.
    Koszt wydruku i produkcji karty chipowej to jakies 0.50zl lub mniej karta
    wydawana jest na kilka lat (z regoly w UK na 4) czy to dla banku duzy koszt?
    Nie sadze...
    Bank nie kasuje dlatego, ze ludzie by mieli karty jak to piszesz "na zas"
    ale wlsanie dlatego, ze zdarza sie przypadki jakie opisalem wyzej i to sa
    konkretne dochody banku a nie pokrycie kosztow karty.
    Jakos w UK sie oplaca wydawac wszelakie karty za darmo, w UK jest wg.
    statystyk ok 65 mln ludzi w Polsce nie ma 40 mln...
    Przyklad dwa:
    Przyjezdzam do polski sporadycznie, raz w roku czy rzadziej, przydalo by sie
    troche grosza wziasc, najlepiej do banku... takie darmowe konto jak
    zanlazl... z debetowka darmowa, jednak nie ma szans, bo bede musial placic,
    choc nie bede potrzebowac wowczas pieniedzy w Polsce. A zamknac rachunku po
    miesiacu nie moge, bo bank mnie skasuje kolejne 50zl za zamkniecie konta! (W
    UK za zamkniecie sie nic nie placi bo niby za co?).
    mam nadzieje, ze teraz rozumiesz moj punkt widzenia i na czym polegaja te
    niby "darmowe" konta. Bo o sprawdzeniu salda za 2zl nie wspomne... to juz
    zwykly bandytyzm i wyludzanie pieniedzy przez banki.