  • 21. Data: 2008-03-26 12:32:56
    Temat: Re: [OT] Administratorzy zagłosowali POzytywnie...
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 26 Mar 2008 12:27:24 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > A jak chcesz umożliwić głosowanie ludziom za maskaradą czy z neostrady?

    A gdzie jest powiedziane, że WSZYSCY muszą mieć możliwość głosowania?
    To już jest wybór organizatora, czy woli mieć wyniki liczniejsze, czy
    bardziej wiarygodne.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 22. Data: 2008-03-26 12:47:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Chris pisze:

    > A gdzie jest powiedziane, że WSZYSCY muszą mieć możliwość głosowania?
    Aha. Rozumiem. Miłego dnia życzę.

    KJ

  • 23. Data: 2008-03-26 14:37:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > Jeśli ktoś robi ankietę, w której z jednego adresu IP można wielokrotnie
    > oddawać głos, to cała ta ankieta już z złożenia nie jest wiarygodna, bez
    > względu na to, czy bot głosował "ZA", czy "PRZECIW" (bo równie dobrze
    > mógł głosować za ratyfikacją traktatu!).

    Jak ktoś robi ankietę gdzie z jednego adresu IP nie można oddać więcej
    niż jeden głos to znaczy że cała ankieta jest jeszcze mniej wiarygodna,
    bo wywala 100% -1 użytkowników siedzących za NAT.

    > Wiec jeśli admini zorientowali się, że wynik głosowania mógł zostać
    > sfałszowany, to powinni je przerwać i usunąć, a nie ręcznie "korygować"
    > wyniki!

    I to był właśnie ich błąd. Należało ankietę wywalić z wiarygodną
    informacją dlaczego. Z tym, że i tak byłby to dobra pożywka do artykułu
    , że PO wyniki nie pasowały więc udają, że niby sfałszowane.
    Na oszołomów nie ma metody. Ich po prostu trzeba izolować

  • 24. Data: 2008-03-26 14:39:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

    > A gdzie jest powiedziane, że WSZYSCY muszą mieć możliwość głosowania?

    To taką ankietę możesz sobie wsadzić w d...

    > To już jest wybór organizatora, czy woli mieć wyniki liczniejsze, czy
    > bardziej wiarygodne.

    Ha ha ha. Słyszysz jak wszystkie firmy zajmujące się robieniem ankiet i
    analiz z ciebie rżą. Podaj sobie rękę z organizatorami ostatnich wyborów
    w Rosji. Oni podobnie myśleli organizując wybory

  • 25. Data: 2008-03-26 17:39:09
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 26 Mar 2008 09:39:11 -0500, witek napisał(a):

    > To taką ankietę możesz sobie wsadzić w d...

    O wiele bliższe prawdy będą wyniki głosowania, w których będzie
    ograniczona ilość uprawnionych do głosowania użytkowników neostrady lub
    schowanych za maskaradą, niż takiego, w którym można ustawić bota, który
    będzie nabijał głosy.

    > Ha ha ha. Słyszysz jak wszystkie firmy zajmujące się robieniem ankiet i
    > analiz z ciebie rżą.

    Podobnie, jak ja rżę z ich wyników ankiet i analiz.

    > Podaj sobie rękę z organizatorami ostatnich wyborów
    > w Rosji. Oni podobnie myśleli organizując wybory

    A Ty możesz podać sobie rękę z organizatorami ostatnich wyborów w
    którymś ze stanów USA, gdzie przez internet więcej oddano głosów, niż
    było w ogóle uprawnionych do głosowania.
    Między innymi z tego powodu jestem przeciwnikiem dopuszczenia głosowania
    przez internet w wyborach do Sejmu.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 26. Data: 2008-03-26 18:00:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 26.03.2008 Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał/a:

    [...]

> [...]
    > względu na to, czy bot głosował "ZA", czy "PRZECIW" (bo równie dobrze
    > mógł głosować za ratyfikacją traktatu!).

    Ty naprawdę myślisz, że zmiana IP to taki problem?
    Mało masz proxy na świecie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2008-03-26 18:32:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris wrote:

> [...]
    > ograniczona ilość uprawnionych do głosowania użytkowników neostrady lub
    > schowanych za maskaradą, niż takiego, w którym można ustawić bota, który

    Ty coś wogóle wiesz na temat badań statystycznych?
    O ile grupa nie będzie reprezentatywna to obie nakiety możesz na dzień
    dobry wrzucić do kosza.

> [...]
    > było w ogóle uprawnionych do głosowania.
    > Między innymi z tego powodu jestem przeciwnikiem dopuszczenia głosowania

    A czy ja jestem za głosowniem przez internet?
    Jak tylko twierdzą, że została dorobiona teoria do nic nie znaczącego
    faktu i teraz ktoś się podnieca z tego powodu.

  • 28. Data: 2008-03-26 19:01:52
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 26 Mar 2008 09:37:07 -0500, witek napisał(a):

    > Jak ktoś robi ankietę gdzie z jednego adresu IP nie można oddać więcej
    > niż jeden głos to znaczy że cała ankieta jest jeszcze mniej wiarygodna,
    > bo wywala 100% -1 użytkowników siedzących za NAT.

    Chyba raczysz żartować?
    Z tego co napisałeś, można by wyciągnąć tylko jeden wniosek, a
    mianowicie że wiarygodna jest tylko taka ankieta, w której wzięło udział
    100% populacji!
    Mama nadzieję, ze dostrzegasz całą śmieszność tego, co napisałeś?

    > I to był właśnie ich błąd. Należało ankietę wywalić z wiarygodną
    > informacją dlaczego.

    Dosyć trudno o wiarygodne wytłumaczenie, zwłaszcza gdy wraz z usunięciem
    głosów rzekomo nabitych przez bota, ręcznie dodaje się 4 tysiące głosów
    przeciwnej opcji, a oficjalne tłumaczenie przedstawiciela portalu mówi o
    "przebudowie strony" jako o przyczynie zaskakujących zmian w wynikach
    głosowania.

    > Na oszołomów nie ma metody. Ich po prostu trzeba izolować

    Nie ma to jak szerokie horyzonty myślowe i wyrozumiałość dla cudzych
    poglądów ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 29. Data: 2008-03-26 19:05:37
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 26 Mar 2008 19:00:13 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Ty naprawdę myślisz, że zmiana IP to taki problem?
    > Mało masz proxy na świecie?

    Użytecznych aż tak dużo nie ma, żeby można było przy ich pomocy wpłynąć
    na wynik głosowania.
    A poza tym, jaka jest Twoja propozycja aby taki sondaż był wiarygodny?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 30. Data: 2008-03-26 19:23:08
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 26 Mar 2008 13:32:44 -0500, witek napisał(a):

    > Ty coś wogóle wiesz na temat badań statystycznych?

    Wydaje mi się, ze nie potrzeba jakiejś specjalnej wiedzy fachowej, by
    uznać za niewiarygodne wyniki sondażu, w którym administrator ręcznie te
    wyniki ustalał ;)

    > O ile grupa nie będzie reprezentatywna to obie nakiety możesz na dzień
    > dobry wrzucić do kosza.

    Ankietę, w której można głosować botem, na pewno.
    Natomiast nie widze żadnego powodu by uważać, że grupa użytkowników
    internetu przestanie być reprezentatywna jeśli wyłączy się z niej
    użytkowników schowanych za NAT-em.
    Sondażowniom np. jakoś nie przeszkadza to, że przeprowadzają sondy
    telefoniczne, w których w ogóle nie są brane pod uwagę poglądy osób
    nieposiadajacych telefonu.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof