  • 1. Data: 2008-03-25 06:35:12
    Temat: jak najmniejsze straty przy transferze waluty
    Od: "zbig" <z...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam w otoczeniu taki przypadek - facet jest za granicą (Islandia) a żona w
    Polsce. Pomijając że strasznie spadła korona ISK w ostatnich miesiącach (chyba z
    3,80 na 2,90) to para ta zastanawia się jak płacić najmniejsze prowizje przy
    przewalutowaniu transferów kasy do Polski.
    Nie znam szczegółów jak oni to robili do tej pory, ale coś w tym stylu że on
    kupował euro i przesyłał jakoś do Polski.

    Ale może jest jakiś lepszy sposób, np. taki rachunek w PL który przyjmie przelew
    w ISK i automatycznie przeliczy na PLN po kursie średnim NBP?

    pozdrawiam i dziękuję z góry
    Zbig

  • 2. Data: 2008-03-25 07:56:03
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "zbig" <z...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > przelew
    > w ISK i automatycznie przeliczy na PLN po kursie średnim NBP?

    Najprosciej chyba poszukac islandzkiego banku z niska prowizja za wyplaty
    zagraniczne i dobrym kursem EUR/ISK. Wtedy wyplata w PLN (przeliczenie
    PLN/EUR po kursie Visa/Master - zwykle dobry kurs) i potem po bankowm na
    ISK. Zamiast EUR moze byc USD - zaleznie od konkretnej karty. Zona dostanie
    karte i bedzie sobie wyplacala, jesli maz nie chce, aby widziala wszystkie
    jego wydatki ;) to moze zalozyc specjalne konto do tych przelewow, zamiast
    wyrabiac karte do swojego konta.

    pozdr

  • 3. Data: 2008-03-28 22:32:14
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "zbig" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przelew
    > w ISK i automatycznie przeliczy na PLN po kursie średnim NBP?

    Po kursie średnim? Od kiedy banki obracają walutą za darmo? ZTCW zawsze
    będzie szło po kursie kupna-sprzedaży. Jedyne na czym warto oszczędzać to na
    (1) prowizji za przewalutowanie, (2) opłacie za przelew.

    Oczywiście, można się bawić w porównywanie kursów w różnych bankach, jak kto
    ma czas.

    Ad 1. Nie znam metody uniknięcia prowizji za przewalutowanie. Popytaj w
    bankach islandzkich. Z systemów elektronicznych, zarówno PayPal jak i
    Moneybookers pobierają taką prowizję.

    Ad 2. Opłata za przelew: a) sprawdź opcje kont w EUR - jeżeli banki isl
    oferują przelewy SEPA, nie powinny być drogie; b) PayPal ma przelewy bez
    opłat, Moneybookers za 1,70 EUR za przelew. c) rozejrzyj się, czy nie ma
    banku isl z kartą debetową pozwalającą na tanie/bezprowizyjne wypłaty w
    bankomatach za granicą - to może okazać się najprostsze w wypadku
    niewielkich sum.

    Wybacz, że nie napisałem nic bardziej konkretnego, tylko takie ogólne bla
    bla. Mam nadzieję, że się przyda; może zresztą ktoś, kto przechodził to
    osobiście, dorzuci coś jeszcze.

    pzdr.
    k.

  • 4. Data: 2008-03-28 22:36:59
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jest tam może "Nordea"?
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-03-30 17:53:39
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Jest tam może "Nordea"?
    > JaC

    Oczywiście. A myślałeś, że skąd się wzięłą ta nazwa: NORDEA? ;)

    Odpowiadaj POD tekstem.

    k.

  • 6. Data: 2008-03-31 09:52:18
    Od: " 666" <u...@w...eu>