  • 31. Data: 2008-03-26 19:39:22
    Temat: Re: [OT] Administratorzy zagłosowali POzytywnie...
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 26.03.2008 Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał/a:

    [...]

    > Użytecznych aż tak dużo nie ma, żeby można było przy ich pomocy wpłynąć
    > na wynik głosowania.

    Tzn. Ty ich nie znasz na tyle dużo.

    > A poza tym, jaka jest Twoja propozycja aby taki sondaż był wiarygodny?

    Nie ma możliwości zrobienia 100% wiarygodnego sondażu.
    Pamiętasz "Zróbmy kawał włochom?".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2008-03-27 09:18:00
    Temat: Re: Administratorzy zagłosowali POzytywnie...
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mar 26, 6:39 pm, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > A Ty możesz podać sobie rękę z organizatorami ostatnich wyborów w
    > którymś ze stanów USA, gdzie przez internet więcej oddano głosów, niż
    > było w ogóle uprawnionych do głosowania.
    > Między innymi z tego powodu jestem przeciwnikiem dopuszczenia głosowania
    > przez internet w wyborach do Sejmu.

    A gdyby w jakimś okręgu w PL w urnie znalazło się więcej kart do
    głosowania niż było uprawnionych, to stałbyś się przeciwnikiem
    głosowania przy pomocy kart wyborczych?

    BTW: głosowanie elektroniczne daje znacznie mniej szans na
    fałszerstwa. Dla zainteresowanych wiedzą, jak to można zrobic przy
    pomocy kryptografii polecam "Cryptography Applied" (polski tytuł
    "Kryptografia dla praktyków") Bruce'a Schneiera.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski