    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] Administratorzy zagłosowali POzytywnie...
    Date: Wed, 26 Mar 2008 09:37:07 -0500

    Chris wrote:

    > Jeśli ktoś robi ankietę, w której z jednego adresu IP można wielokrotnie
    > oddawać głos, to cała ta ankieta już z złożenia nie jest wiarygodna, bez
    > względu na to, czy bot głosował "ZA", czy "PRZECIW" (bo równie dobrze
    > mógł głosować za ratyfikacją traktatu!).

    Jak ktoś robi ankietę gdzie z jednego adresu IP nie można oddać więcej
    niż jeden głos to znaczy że cała ankieta jest jeszcze mniej wiarygodna,
    bo wywala 100% -1 użytkowników siedzących za NAT.

    > Wiec jeśli admini zorientowali się, że wynik głosowania mógł zostać
    > sfałszowany, to powinni je przerwać i usunąć, a nie ręcznie "korygować"
    > wyniki!

    I to był właśnie ich błąd. Należało ankietę wywalić z wiarygodną
    informacją dlaczego. Z tym, że i tak byłby to dobra pożywka do artykułu
    , że PO wyniki nie pasowały więc udają, że niby sfałszowane.
    Na oszołomów nie ma metody. Ich po prostu trzeba izolować