  • 11. Data: 2006-07-13 17:40:06
    Temat: Re: OFE & sztywność inwestowania składek
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Johan Petrus" nasmarowal, nie mając pojęcia o czym pisze:

    > Z tego wszystkiego wypływa jeden wniosek - nasze pieniądze nie są tak
    > pomnażane jak być powinny.

    To nie TFI - tam sam odpowiadasz za swoje inwestycje i ryzyko ponosisz sam.
    Emeryturę z OFE i stopę zwrotu nie niższą niż połowa średniej ważonej stopy
    zwrotu gwarantuje Ci PTE, a potem Skarb Państwa - zatem to właśnie Rada
    Ministrów w drodze przywołanych już w tym wątku ograniczeń narzuca limity
    inwestycyjne - a zatem określa ryzyko na jakie się godzi.

    > Podsumowując nasunęło mi się na myśl jeszcze jedno pytanie. Otóż jeżeli
    > mamy
    > duży OFE np. Comercial Union bądź też ING, które posiadają na prawdę
    > ogromną
    > ilość aktywów to wszystko wskazuje na to, że ze względu na narzucone przez
    > prawo limity inwestycyjne środków klientów dość spora część pieniędzy
    > najprawdopodobniej "leży" na kontach funduszy i nie zarabia - czy tak
    > jest?

    Limity są określane w % :) zatem jedynym (i coraz poważniejszym)
    ograniczeniem dla dużych OFE jest płynność i kapitalizacja WGPW

  • 12. Data: 2006-07-13 19:18:17
    Od: "Johan Petrus" <s...@m...com.pl>

    "Kasia" news:e960ho$8ln$1@news.wp.pl

    > Limity są określane w % :) zatem jedynym (i coraz poważniejszym)
    > ograniczeniem dla dużych OFE jest płynność i kapitalizacja WGPW

    Czyli mam rozumieć z analizy powyższych wątków, że jeżeli dany OFE wyczerpie
    limit inwestycji w akcje to nie zostaje mu nic innego jak przysłowiowe
    wrzucenie gotówki klientów w obligacje - czy tak?

  • 13. Data: 2006-07-13 19:40:36
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Johan Petrus" <s...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > limit inwestycji w akcje to nie zostaje mu nic innego jak przysłowiowe
    > wrzucenie gotówki klientów w obligacje - czy tak?

    W obligacje skarbowe, spółek zabezpieczonych, zagraniczne akcje i obligacje,
    lokaty, certyfikaty i inne wymienione w Rozporządzeniu ... doczytaj sobie