  • 11. Data: 2022-02-01 13:46:49
    Temat: Re: OC
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > UFG nie ma informacji o właścicielu i VIN?
    > Czym jest ów kod?

    są tam informacje nt. przebiegu ubezpieczeń (polisy, szkody), ale jak
    sprawdzić dane w raporcie (i szkodowość) nie mając danych właściciela?

    gdyby wystarczył nr rej. to każdy mógłby sprawdzić ww. dla dowolnego
    pojazdu, ale mamy rodo itp.
    poza tym klient na takie sprawdzenie MUSI wyrazić zgodę

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 12. Data: 2022-02-01 13:53:16
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Millennium oferuje MTu24 za za jedyne 50 pln, ale niestety
    > miesięcznie... Do tego 8 pln za Assistance -- też miesięcznie...
    > W sumie prawie 7 stóweniek plnów rocznie, czyli niemal dwakroć
    > więcej niż Uniqua... 696/357=1,94957983193277

    BM oferuje wiele polis płatnych miesięcznie, w składkę wliczony jest
    także "kredyt", wychodzi drogo ale nie płaci się składki jednorazowo

    > Obecne (kończące się) za 313 pln zaoferował mBank w Axa. :)

    uniqa (axa już nie), tylko jaką system może zaoferować zniżkę?
    żadną, bierzesz co dają albo nic

    a jak rozmawiasz z agentem (dowolnym, który ma uprawnienia) zawsze
    możesz o zniżkach np. marketingowych, porozmawiać

    sam system ich nie da, to automat
    nawet ramkomaty czy inne mubi finalnie przełączą do agenta

    poza tym jeszcze jest coś takiego jak "budżet zniżkowy" (w uniqa
    naprawdę bajer) agent go dostaje kwotowo, może wykorzystać wg własnego
    uznania (no prawie) dlatego jak potrzebuję polisy (sam sobie nie
    wystawię) to rozmawiam z człowiekiem (agentem lub ofwca) nt. tego co mi
    może zaproponować

  • 13. Data: 2022-02-01 14:31:39
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2022 o 13:46, Robert_DF pisze:

    > są tam informacje nt. przebiegu ubezpieczeń (polisy, szkody),

    Czyli szkody są?

    > ale jak sprawdzić dane w raporcie (i szkodowość) nie mając
    > danych właściciela?

    Więc szkody są czy ich nie ma?

    > gdyby wystarczył nr rej. to każdy mógłby sprawdzić ww.
    > dla dowolnego pojazdu, ale mamy rodo itp.
    > poza tym klient na takie sprawdzenie MUSI wyrazić zgodę

    Jakie mają znacznie dane osobowe? Noszący nazwisko 'Kowalski'
    płaci więcej niż noszący nazwisko 'Nowak'? Ważna jest kolejność
    alfabetyczna?

    Volvem jeździłem ja, Xarą jeździł mój ojciec, ale byłem jakimś
    współwłaścicielem Xary a ojciec był właścicielem Volva, więc
    mnie kazano płacić więcej za Volvo, choć wypadek spowodował
    ojciec Xarą... Axa nie kazała...

    Informacje o wypadkach wszyscy brali z UFG -- nie ma miejsca
    na niedomówienia...

    Wypadki (jak dotąd) powodują ludzie tacy, jak Szydło i kierowcy:
    Dudy, Macierewicza, Szydło... Ale ci ludzie nawet niekoniecznie
    płacą mandaty... [trochę jak ja?...]

    Może jestem trochę ślepy, może nierozgarnięty, lekkomyślny
    i nieważny, ale jakimś/którymś cudem na razie nie przestawiam
    innych samochodów zbyt często... Dlaczego zatem mam płacić
    makabrycznie wysokie stawki ubezpieczeniowe? Może czasami ;)
    przejadę jakiś odcinek w zbyt krótkim czasie (na pewno w efekcie
    złej synchronizacji zegarów, bo jakże można przekroczyć granice
    możliwości?!) i czasami niezbyt rozsądnie, ale jak dotąd nie
    miałem wielkich trudności zbyt często...

    -=-

    Jeśli istotnie wg Ciebie 357 pln jest wysoką ceną za OC dwulitrowego
    Diesla -- wg mnie znajdziesz masę chętnych na OC+awaryjny_Assistance.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 14. Data: 2022-02-01 14:41:58
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Czyli szkody są?

    polisy oraz szkody

    > Więc szkody są czy ich nie ma?

    jw.

    > Jakie mają znacznie dane osobowe? Noszący nazwisko 'Kowalski'
    > płaci więcej niż noszący nazwisko 'Nowak'? Ważna jest kolejność
    > alfabetyczna?

    pesel + imię i nazwisko, wtedy każdemu mogę raport sprawdzić

  • 15. Data: 2022-02-01 14:43:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2022 o 13:53, Robert_DF pisze:

    > BM oferuje wiele polis płatnych miesięcznie, w składkę wliczony jest
    > także "kredyt", wychodzi drogo ale nie płaci się składki jednorazowo

    Jednorazowo 600 pln. Czym jest BM? -- Bankiem Millennium?

    Millennium potrafi dać kilkadziesiąt kpln tak, że przez 7 dni
    w miesiącu nie płacisz. 600 pln przez 53 tygodnie to mniej niż
    60kpln przez 12 tygodni...

    Karciane długi są jeszcze lepsze -- a kto spłaca miesięcznie
    mniej niż kilka stówek pln?...

    > uniqa (axa już nie), tylko jaką system może zaoferować zniżkę?
    > żadną, bierzesz co dają albo nic

    Tak więc wziąłem 313 pln -- tyle zaoferował mBank.
    Teraz Uniqua zaoferowało 357 pln.

    > a jak rozmawiasz z agentem (dowolnym, który ma uprawnienia)
    > zawsze możesz o zniżkach np. marketingowych, porozmawiać

    Może niech inni pertraktują.

    > sam system ich nie da, to automat
    > nawet ramkomaty czy inne mubi finalnie przełączą do agenta

    Który zada pytania, na które raNDkomaty czy mubi otrzymały odpowiedzi?...

    To fajnie. :)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 16. Data: 2022-02-01 14:49:25
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 lut 2022 o 14:41, Robert_DF pisze:

    > polisy oraz szkody

    Zatem znana Ci jest liczba szkód -- po Ci jeszcze nazwisko?...
    Mogłem spowodować wypadek innym samochodem? Możesz wyliczyć
    składkę i zastrzec, że ulegnie zmianie, jeśli okaże się, że
    spowodowałem szkody innym pojazdem...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 17. Data: 2022-02-01 15:02:15
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    > Mogłem spowodować wypadek innym samochodem? Możesz wyliczyć
    > składkę i zastrzec, że ulegnie zmianie, jeśli okaże się, że

    bez kompletu: imię, nazwisko i pesel niczego nie sprawdzę

    najpierw wysyłam klientowi jego raport z ufg aby widział co tam ma,
    czasem są błędy, które warto sprostować, mają wpływ na składkę

    i niczego nie można zastrzec, TU zaczytuje dane z ufg, nie analizuje ich
    tylko określa klasę ryzyka zniżki/zwyżki

  • 18. Data: 2022-02-02 03:50:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" statde$608$...@g...aioe.org

    > Metalowa oprawka 15/47/35. (mostek/szerokość_dziury/wysokość_dziury)

    > pół mostka pół soczewki PD ? S C A
    > prawe 7.5 24.5 32 49 +6.75 -1.5 0
    > lewe 7.5 23.5 31 47 +9.75 -1.5 15
    > mm mm mm mm dioptrie dioptrie °

    To były soczewki ,,do bliży'' z rozstawem ,,do dali''.

    -=-

    Do dali:
    Metalowa oprawka 15/47/35

    pół mostka soczewka PD ? S C A
    prawe 7.5 24.5 22.5 32 49 +5.00 -1.5 0
    lewe 7.5 23.5 23.5 31 47 +8.00 -1.5 15
    mm mm mm mm dioptrie dioptrie °

    Do dali:
    Metalowa oprawka 15/50/35

    pół mostka soczewka PD ? S C A
    prawe 7.5 24.5 25.5 32 51 +5.00 -1.5 0
    lewe 7.5 23.5 26.5 31 53 +8.00 -1.5 15
    mm mm mm mm dioptrie dioptrie °

    Takie oprawki są rzadkością. Można wziąć 20/45/35 i mostek 15 z innych,
    po czym operacyjnie ;) podmienić mostek 20 na 15.

    Do bliży:
    Metalowa oprawka 11/47/35

    pół mostka soczewka PD ? S C A
    prawe 5.5 24.0 23.0 29.5 48 +6.75 -1.5 0
    lewe 5.5 23.5 23.5 29.0 47 +9.75 -1.5 15
    mm mm mm mm dioptrie dioptrie °

    Ale z takim mostkiem nie ma, a nawet gdyby były, nie zmieściłyby się na nosie.

    Do bliży:
    Metalowa oprawka 15/43/35

    pół mostka soczewka PD ? S C A
    prawe 7.5 22.0 21.0 29.5 44 +6.75 -1.5 0
    lewe 7.5 21.5 21.5 29.0 43 +9.75 -1.5 15
    mm mm mm mm dioptrie dioptrie °

    Pytanie -- czy są soczewki ?44mm i ?43mm? Oprawek takich raczej nie ma.

    Do bliży:
    Metalowa oprawka 15/45/35

    pół mostka soczewka PD ? S C A
    prawe 7.5 22.0 23.0 29.5 46 +6.75 -1.5 0
    lewe 7.5 21.5 23.5 29.0 47 +9.75 -1.5 15
    mm mm mm mm dioptrie dioptrie °

    O takie oprawki trudno, ale... Można wziąć 20/45/35 i mostek 15 z innych,
    po czym operacyjnie ;) podmienić mostek 20 na 15.

    -=-

    Tak więc korektę lewego oka należałoby zacząć od poszukiwań:
    - dwóch oprawczyń
    - do bliży 15/45/35
    - do dali 15/50/35
    - dwóch par szkieł:
    - do bliży
    - ?46 S+6.75 C-1.5
    - ?47 S+9.75 C-1.5
    - do dali
    - ?51 S+5.00 C-1.5
    - ?53 S+8.00 C-1.5

    -=-

    Być może nie popełniłem fatalnego błędu w liczeniu...
    Ale NA PEWNO popełniłem fatalny błąd w innym miejscu...
    Otóż te obliczenia powinien wykonać optyk -- nie ja. :)
    Za te obliczenia bierze zapłatę.

    Kolejnym błędem jest liczenie przed poznaniem potrzeb.
    Oko zostało zbadane autorefraktometrem -- to mało.

    Nie ma nawet pewności co do istnienia soczewek ?47mm.

    -=-

    Latem 2008 r. optyk zaproponował mi asymetrię rozstawu, uznając ją za BARDZO ważną.
    Okulistka (której nazwisko znaleźć można w sprawie o rentę) podała sumaryczny rozstaw
    osi oczu -- 62mm, co optyk zakwestionował. Wróciłem do okulistki -- dostałem
    potwierdzenie
    decyzji optyka, czyli 32 i 30 bądź 30 i 32; nie zapamiętałem dokładnie, bo nie
    uznałem
    za stosowne... Toż optyk raz jeszcze sprawdzi...

    Problem w tym, że optyk... najwyraźniej pomylił rozstaw prawego z rozstawem lewego...
    Owa asymetria (32 i 30) sprawiła, iż można było wstawić szkła ?49 i ?45, co po
    uwzględnieniu zapasu dało zamówienie ?50 i ?46. Problem w tym, że ?46 nie jest
    standardową średnicą, więc należało dopłacić lub zgodzić się na ?50 także w lewym
    oku.

    Można też było przesunąć lewe oko o 0.5mm -- otrzymując ?45...
    Ale optyk upierał się przy powadze sytuacji
    i twierdził, że nawet 0.5mm jest niewskazane...

    Ufny w mądrość optyka nie zastanowiłem się nad tym, że
    - średnica oprawkowych dziur ma właśnie 45mm
    - optyk może pomylić prawe oko z lewym...

    Po otrzymaniu okularów co jakiś czas myślałem o bezsensownej (oko lewe
    niedowidzi i nie było korygowane w pełni) dopłacie, ale uznałem, że nie
    warto o niej rozmyślać...

    Były to oprawki Rodenstocka 20/45/35.

    Optyk celował w coś takiego:
    Metalowa oprawka 20/45/35
    pół mostka soczewka PD ? S C A
    prawe 10 20.0 25.0 30 50 +5.00 -1.5 0
    lewe 10 22.0 23.0 32 46 +8.00 -1.5 15
    mm mm mm mm dioptrie dioptrie °

    Wg mnie mógł tak uczynić:
    Metalowa oprawka 20/45/35
    pół mostka soczewka PD ? S C A
    prawe 10 20.0 25.0 30.0 50 +5.00 -1.5 0
    lewe 10 22.5 22.5 32.5 45 +8.00 -1.5 15
    mm mm mm mm dioptrie dioptrie °

    Ale że najprawdopodobniej pomiar rozstawu dał 31.5, co zostało zaokrąglone
    do 32, optyk upierał się przy 32, co skutkowało podniesieniem (może o 50pln,
    może o 75pln -- raczej o 75pln) ceny lewej soczewki... Obie razem kosztowały
    ponad 400pln. Sferocylindryczne minerały Zeissa -- fotochromy...

    Standardowe średnice zmieniały się co 5mm. Za niestandardowość należało dopłacić.

    Problem w tym, że najwyraźniej optyk pomylił rozstaw prawego oka z rozstawem
    lewego...

    Skąd wiem, że pomylił?
    - w 2013 r. optyczka stwierdziła, że w okularach jest zły rozstaw osi
    (uznałem, że ocenę konkurencji należy puścić mimo uszu; nadto
    uznałem, że być może optyk w 2008 r. miał mały zapas szkła, co
    mogło dać komplikacje...)

    - choć w 2013 r. zostały wstawione dokładnie takie same szkła w tych
    samych osiach, w tych z 2013 r. widziałem lepiej niż w tych z 2008 r.,
    co mnie zdziwiło i co zapamiętałem bardzo dobrze. Patrzyłem przed
    siebie, akurat na ścianę mieszkalnego bloku...

    - we wrześniu 2021 r. dr Ryszawa zmierzyła rozstaw linijką, na oko, więc
    pomiar ów nie miał wielkiej wagi; na domiar złego rozstaw ,,do bliży''
    wyniósł u niej 20mm (mogę dać skan zlecenia)

    - w grudniu 2021 r. Vision Express uznał rozstaw ,,lornetką'' rozstaw
    ,,do bliży'' na 29.5 i 29

    - w styczniu 2022 r. Vision Express uznał trzy razy rozstaw ,,do dali''
    jako 32 i 31
    - raz tabletową fotką przy okazji mierzenia oprawek, które okazały
    się makabrycznie duże
    - raz tabletową fotką przy okazji mierzenia oprawek, które finalnie
    wybrałem do wykonania okularów ,,do dali''
    - chwilę później ,,lornetką'' na moją prośbę

    - w styczniu 2022 r. inna NFZowa okulistka stwierdziła zdecydowanie,
    że rozstaw prawego oka jest większy niż rozstaw lewego oka;
    mierzyła ,,lornetką'' co najmniej dwa razy... (poprosiłem ją
    o ponowienie pomiaru)

    Aby było jaśniej -- rozstawy oczu mogą ulegać zmianom, ale raczej
    nie u mnie, gdyż jestem za stary i ogólnie zbyt stabilny pod tym
    względem. (brak tycia, rośnięcia, wypadków, operacji...)

    -=-

    Podsumujmy... Błąd 1mm (zaokrąglenie 31.5mm do 32.5mm) rozstawu lewego
    (niedowidzącego) oka optyk uznał za niedopuszczalny! Ale dopłaciłem do
    pomyłki ,,czeskiego błęu'', czyli:

    jest w 2008r. powinno_być w 2008 r. 2022 r.
    OP 30 31.5 32
    OL 32 30.0 31

    błąd 1.5mm w rozstawie prawego (widzącego) oka mam uznać za nieważny... ;)

    -=-

    Nie mam pewności co do owego zaokrąglenia 0.5mm -- może dotyczyło ono
    rozstawu oka prawego, ale chyba wybrałem wariant korzystniejszy optykowi...
    Pamiętam, że coś zaokrąglono o 0.5mm -- gdyby zaokrąglono rozstaw OP,
    optyk upierałby się przy rzekomym błędzie 0.5mm, zamiast 1mm...

    Mam zapiski optyka z 2008 r. Na domiar złego wykonane na zapisanej
    kartce papieru... Mogę je postawić... Wykonane ręką kogoś z tamtego
    zakładu optycznego...

    -=-

    Dlaczego w 2013 r. nie skorzystałem ponownie z usług optyka,
    który montował mi szkła w 2008 r.? Ano ów optyk nie chciał
    mi wstawić szkieł Zeissa. Zaś Zeiss wskazał mi dwa zakłady
    w Białymstoku -- jeden był jakąś hurtownią, zaś drugim był
    ten, któremu zleciłem wykonanie okularów w 2013 r...

    Dlaczego uparłem się na szkła Zeissa? Dlatego, że pracowniczka
    Zeissa kilka lat wcześniej zadbała o moje interesy bardzo starannie...

    -=-

    Dlaczego na bankowej? Ano dlatego, że wg Zeissa złe okulary nie psują
    wzroku, lecz utrudniają życie... Okulary z 2008 r. utrudniły mi życie
    i zabrały niepotrzebnie może 50pln, może 75pln... Czyli zabrały komfort i szmal...
    (a to dobra grupa do pisania o szmalu)

    Jeszcze może:
    - jak trafiłem do optyka w 2008 r.?
    ano wcześniej mi za freeko pomógł

    - dlaczego zrezygnowałem z optyczek z 2013 r.?
    ano wykonywały okulary od lipca 2013 r. do listopada 2013 r...
    dokładniej -- wysłały Zeissowi oprawki i zleciły mu wykonanie...

    następnie z tymże Zeissem dłuugo i namiętnie wykłócałA się...

    mnie zaś raz za razem wyjaśniały, że okulary wkrótce będą,
    że ,,wczoraj'' wysłały mi do Gołdapi, by kilka dni później
    obiecać, że ,,jutro wyślą na pewno'' -- manewr ów powtarzany
    był kilkakrotnie...

    nie odbierały telefonów, gdy dzwoniłem: bez podania mego numeru,
    ze swego (Mój Eneuel) numeru, z numeru mojej matki lub mego ojca...
    więcej wówczas numerów nie miałem na chodzie...

    uderzyły okularami tak, że uszkodziły prawa soczewkę; dziś chyba
    tylko przyrządy uznałyby moją rację; wtedy optyczka jedynie
    zapewniała mnie, że takie uszkodzenie, gdyby ;) było, na
    pewno nie miałoby znaczenia... aby zupełnie mnie udobruchać,
    optyczka wykonała mi badanie uszu (akurat wróciłem ze szpitala,
    gdzie leczono mi ucho po akustycznym urazie)

    Na okulary w 2008 r. otrzymałem receptę lub zlecenie -- od okulistki...
    Od optyczek otrzymałem opakowania soczewek... Otóż ta recepta
    nie pokryła się ze szkłami... Trzeci raz otrzymałem od Zeissa szkła
    o tych samych ,,mocach'' -- innych, niż na ,,recepcie''... Różnica nie
    była duża i dotyczyła chyba tylko lewego oka.

    -=-

    Vision Express zmierzył okulary z 2008 r. i uznał, że są zgodne
    z zapisem na podanej kopercie, choć pewności co do tego nie
    miał... Pracowniczka mówiła o jakiejś mierniczej trudności...

    -=-

    Jeśli będę miał stosownie małe oprawki -- wrócę do skanowania
    mych oczu skanerem DNEye(R) Rodenstocka i wykonania
    indywidualnych soczewek... Przy założeniu istnienia soczewek
    ?47mm i wad podobnych do tych, jakie wykazał autorefraktometr,
    byłyby to takie
    - do bliży 15/45/35
    - do dali 15/50/35
    oprawki...

    Autorefraktometr VE pokazał to, co wyżej, ale autorefraktometr
    styczniowej okulistki NFZowej w lewym oku dał 0.75 astygmatyzmu...
    Dr Ryszawa, o czym pisałem, nie udostępniła mi wyników swoich
    pomiarów, czym złamała prawo Najjaśniejszej Rzeczypospolitej...
    Wykonała co najmniej dwie serie takich pomiarów -- przed wlaniem
    kropli i po wlaniu...

    Gdyby policja wystawiła mi (lub komukolwiek) mandat karny -- starczyłby
    ów mandat na kilkadziesiąt okularowych refundacji...

    Prawdziwy koszt porządnych okularów niestety jest wielokrotnie
    wyższy od owej refundacji...

    Kary/mandaty wysokie -- refundacje symboliczne...

    To także polskie zespolenie...

    Refundacje urojone i kary rzeczywiste...

    -=-

    Tak więc wrócę do skanowania oczu skanerem DNEye(R) albo
    nie wrócę -- zależnie od stanu moich finansów i mego wzroku...

    Ale myśli o uruchomieniu mego lewego oka nie porzucę...
    Rozpatruję także operowanie oczu...
    Ale że operacje mogą dać zły efekt -- na razie chcę
    nacieszyć się okularami z VE...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2022-02-02 04:13:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" stcrhu$fa0$...@g...aioe.org

    > Na okulary w 2008 r. otrzymałem receptę lub zlecenie -- od okulistki...
    + Na okulary w 2013 r. otrzymałem receptę lub zlecenie -- od okulistki...

> [...]
    > była duża i dotyczyła chyba tylko lewego oka.

    > -=-

    > Vision Express zmierzył okulary z 2008 r. i uznał, że są zgodne
    + Vision Express zmierzył okulary z 2013 r. i uznał, że są zgodne

    > z zapisem na podanej kopercie, choć pewności co do tego nie
    > miał... Pracowniczka mówiła o jakiejś mierniczej trudności...

    Oprawki okularów z 2013 r. były wówczas połamane -- złamał się
    mostek tak, że przy prawej soczewce został kikut mostka... Jeśli
    moje metalowe oprawki złamały się -- złamał się mostek tak, że
    przy prawej soczewce został kikut mostka... Wiele metalowych
    oprawek tak właśnie złamałem...

    -=-

    > To także polskie zespolenie...
    > Refundacje urojone i kary rzeczywiste...

    > Rozpatruję także operowanie oczu...
    > Ale że operacje mogą dać zły efekt -- na razie chcę
    > nacieszyć się okularami z VE...

    Okulary z 2008 r. mam nadal. Prawa soczewka jest potłuczona w rogu.
    Jeśli spadły moje okulary -- spadły właśnie tak, że uszkodziły prawą
    soczewkę w samym rogu. Mineralne tłukły się (kilka sztuk) zaś organiczne
    odkształcały się...

    Oprawki Rodenstocka wytrzymały chyba osiem lat -- nadal są
    zdrowe do tego stopnia, że można by w nie wstawić szkła...
    Doceniłem je dopiero wtedy, gdy je zestawiłem z innymi...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2022-02-02 04:48:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_DF" 61f93d66$0$549$6...@n...neostrada.pl

    > bez kompletu: imię, nazwisko i pesel niczego nie sprawdzę

    Więc i nie ubezpieczysz mnie.

> [...]

    > i niczego nie można zastrzec, TU zaczytuje dane z ufg,
    > nie analizuje ich tylko określa klasę ryzyka zniżki/zwyżki

    Ubezpieczyciele jakoś ;) zdobywają bardzo dokładne informacje:
    - jaki samochód (masa, silnik, paliwo itd...)
    - czyj od kiedy do kiedy
    - kto ile razy i w jakich latach spowodował szkodę...
    (chyba nawet znają wartość wypłaconego odszkodowania lub jakieś widełki...)

    Podczas wyliczania składki zadawalają się samym numerem rejestracyjnym...
    Dają się oczarować ;) -- okłamać ich trudno... Może korzystają z pomocy wróżek?...

    Przed wyjazdem do Gołdapi zadrapałem lakier (nie ujawniłem ;) podkładu)
    ale w Gołdapi byłem dwa razy jesienią, więc nie mając pewności co do roku,
    podałem 2013 jako korzystniejszy dla mnie -- ubezpieczyciele wiedzieli, że
    to był 2014 rok... Kilku mówiłem o 2013 r. -- wszyscy odpowiadali, że 2014 r...
    (nie miałem pewności -- więc wolałem sprawdzić, podając kilku
    ubezpieczycielom wariant dla mnie korzystniejszy)

    Znali bardzo dokładnie moją historię i historię mego ojca; ojciec był właścicielem
    Volva, ja zaś byłem współwłaścicielem Xary, której innym współwłaścicielem był
    ojciec. Ojciec Xarą spowodował wypadek i nie było wątpliwości co do osoby
    sprawcy, ale z jakiegoś ;) powodu niektórzy ubezpieczyciele podwyższali
    moje składki tym wypadkiem...

    Axa via mBank mnie nie dociążała... Ubezpieczałem wówczas Volvo już jako
    swoje po długim nieubezpieczaniu swego pojazdu... Aviva chyba wówczas
    zaproponowała niemal 1300 zł... Axa -- nieco ponad połowę... Późniejsze
    składki w Axa były coraz niższe aż do ubr. -- teraz jest o 14% wyższa niż
    ta najniższa... Razem do Axa (teraz Uniqua) mogłem wpłacić ~2kpln za 5 lat,
    z czego początek ubezpieczania był najdroższy... (2018, 2019, 2020, 2021, 2022)

    -=-

    Punkta daje stówę i dzisiejszej nocy coś zwraca w wypadku znalezienia tańszego...
    Ale najtańsze znalezione przez Punktę jest o ponad stówę droższe od Uniqua...
    I chyba nie zawiera Assistance... W Uniqua za 357 pln mam na rok: OC, ZK
    i awaryjny Assistance...

    Jeśli wg Ciebie to drogo -- zapewne ;) znajdziesz klientów. :)

    -=-

    Zanim w poniedziałek zadzwoniła Uniqua (spodziewałem się telefonu)
    zdecydowałem się na 364, więc 357 przyjąłem z zadowoleniem. Natomiast
    mBank oferował 381, później 380, ale tuż po mojej akceptacji ceny
    Uniqua zadzwonił -- być może miał tańszą ofertę... Odparłem coś na
    kształt -- doszedłem do porozumienia z Uniqua i nie szukam
    ubezpieczenia na najbliższy czas...

    Lubię mBank, lubiłem Axa i mam nadzieję, że polubię Uniqua...
    Ubiegłoroczne 313 miałem w Axa via mBank. Bezpośrednio Axa
    proponowała nieco drożej...

    -=-

    Obecne OC mam do 08 lutego -- kiedy to RPP zdecyduje o stopach... ;)

    emerycka 4.9
    producencka 14.1
    konsumecka 10.9
    emerytalna 6, miało być 7, decyzja po 07 bm...

    U mnie jest skok z 313 na 357, czyli o 14%.

    Jestem BARDZO zadowolony z OC za 357 pln na rok.
    Jestem też BARDZO zadowolony z okularów z VE.
    (i z tych ,,do bliży'', i z tych ,,do dali'')

    Porównując optyczne ;) wrażenia -- strzał w dziesiątkę!!!

    Czy Vision Express za chwilę stanie się drapieżnym Essilorem?
    Może wyposaży swe salony w magiczne skanery oczu?...

    --