  • 1. Data: 2002-08-12 16:21:58
    Temat: Numery PKO BP
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Cytat ze strony PKO BP:
    " Uprzejmie przypominamy, iż przy realizacji wszystkich operacji bankowych
    możecie Państwo stosować dwie postacie swoich numerów rachunków. Numeracja
    rachunków musi być podawana w następującej postaci, np:
    10201020-1234567-270-41 lub 61 10201020 152346718 (dwa pierwsze znaki
    oznaczają - liczbę kontrolną, znaki od 3 do 10 - numer oddziału, znaki od
    11 - numer rachunku). W przypadku podania innej numeracji lub pominięcia
    któregokolwiek elementu numeru rachunku operacje nie zostaną zrealizowane."

    Czyli mam rozumieć, że podanie nru w postaci 10201020-6110201020152346718
    jest nieprawidłowe.
    Stąd niektóre banki, będą musiały się nauczyć numeracji PKO BP :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 2. Data: 2002-08-12 16:44:31
    Temat: Re: Numery PKO BP
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Aż z ciekawości pofatygowałem się i sprawdziłem.
    Do spłaty kredytu w PKO BP mam podany tylko nowy typ rachunku, którego nie
    rozpoznaje mBank (stan na dzisiaj).
    Zostaje mi Poczta :-)))))))))))))))))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2002-08-12 19:57:25
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Aż z ciekawości pofatygowałem się i sprawdziłem.
    > Do spłaty kredytu w PKO BP mam podany tylko nowy typ rachunku, którego nie
    > rozpoznaje mBank (stan na dzisiaj).
    > Zostaje mi Poczta :-)))))))))))))))))

    A Poczta sobie też nie poradzi wprost.
    Zrobisz tak jak opisałeś 10201020-6110201020152346718 i dojdzie z mbank do
    PKOBP.

  • 4. Data: 2002-08-13 06:21:43
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > 11 - numer rachunku). W przypadku podania innej numeracji lub pominięcia
    > któregokolwiek elementu numeru rachunku operacje nie zostaną

    To jest informacja dla klientow PKO BP jak maja pisac numery rachunkow
    skaldajac dyspozycje w PKO BP.
    Jesli chcesz zlozyc dyspozycje w innym banku to poslugujesz sie informacjami
    tego banku.

    > Czyli mam rozumieć, że podanie nru w postaci 10201020-6110201020152346718
    > jest nieprawidłowe.

    Gdy robisz przelew z konta w PKO BP na inne konto w PKO BP - nieprawidlowa.
    Gdy robisz przelew z innego banku do PKO BP - prawidlowa

    > Stąd niektóre banki, będą musiały się nauczyć numeracji PKO BP :-))

    Moglyby juz dawno.
    W koncu to najwiekszy nasz bank detaliczny.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2002-08-13 06:41:22
    Od: <c...@i...pulawy.pl>

> [...]
    > jest nieprawidłowe.
    > Stąd niektóre banki, będą musiały się nauczyć numeracji PKO BP :-))

    Wg. mnie to jest nieprawidlowe, 2 razy podawany jest nr oddzialu(10201020). Ja
    wysylajac przelewy z mbanku do PKOBP uzywam tej drugiej postaci rachunku
    (tzn.61 10201020 152346718) i wszystko zawsze dochodzi.
    Pzdrawiam
    CzP

  • 6. Data: 2002-08-13 08:21:41
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 13 Aug 2002 08:41:22 +0200, <c...@i...pulawy.pl> wrote:
    >Wg. mnie to jest nieprawidlowe, 2 razy podawany jest nr oddzialu(10201020). Ja
    >wysylajac przelewy z mbanku do PKOBP uzywam tej drugiej postaci rachunku
    >(tzn.61 10201020 152346718) i wszystko zawsze dochodzi.

    Prawidlowe, czy nie prawidlowe - dziala bezblednie i mrowek do pracy
    niezaprzega. Ostatnio infomacje o takim zlecaniu przelewow do PBKOBP
    nawet DB24 umiescil na wyciagu.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 7. Data: 2002-08-13 09:19:47
    Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Prawidlowe, czy nie prawidlowe - dziala bezblednie i mrowek do pracy
    > niezaprzega. Ostatnio infomacje o takim zlecaniu przelewow do PBKOBP
> [...]

    A ja dzisiaj w Telepekao24 nie mogłem wprowadzić numeru rachunku PKO BP
    w postaci 10201020-6110201020152346718. Zły numer rachunku. ING BankOnline
    przełknął.

    --

    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2002-08-13 10:45:36
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik <c...@i...pulawy.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysylajac przelewy z mbanku do PKOBP uzywam tej drugiej postaci rachunku
    > (tzn.61 10201020 152346718) i wszystko zawsze dochodzi.

    Mnie wczoraj system mBanku uznał, że powyższy nr jest nieprawidłowy. Czy aby
    na pewno Tobie "wszystko zawsze dochodzi". Muszę jeszcze raz sprawdzić, może
    rzeczywiście mBank nauczył się numerków PKO BP :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 9. Data: 2002-08-13 20:30:20
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 13 Aug 2002 08:21:43 +0200, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Moglyby juz dawno.
    >W koncu to najwiekszy nasz bank detaliczny.

    Wez Slawek sie nie osmieszaj.
    Dobrze wiesz ze to PKO dalo ciala wprowadzajac swoj system numeracji i
    ze juz wkrotce bedzie musialo go zmienic.
    Przy okazji wprowadzili wiele zamieszania w polskiej bankowosci,
    powodujac klopoty baaaardzo wielu klientow swoich oraz innych bankow,
    zmuszonych wysylac przelewy do PKO.
    A samopoczucie maja swietne. Ale coz, jak sie jest najwiekszym bankiem
    detalicznym, to klientow mozna miec w d...

    PGR

  • 10. Data: 2002-08-14 05:59:13
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wez Slawek sie nie osmieszaj.

    Uprasza sie o dyskutowanie z argumentami, nie z osobami...;-)

    > Dobrze wiesz ze to PKO dalo ciala wprowadzajac swoj system numeracji i

    IMHO PKO BP dalo ciala ZGADZAJAC sie (na forum ZBP) na ten idiotyczny system
    numeracji NRB z niepotrzebna nikomu liczba nadmiarowych zer.
    Jego konstrukcja przypomina zalozenia martwej juz polskiej normy na pisanie
    dat. Zalozenia te byly takie - komputery sa za glupie by zrozumiec rozne
    formaty daty i MUSI byc jeden format; nie szkodzi, ze niewygodny dla
    uzytkownikow - dla komputerow wygodny.
    To samo jest z nowa numeracja rachunkow.
    Ale stalo sie...

    > ze juz wkrotce bedzie musialo go zmienic.

    Czas pokaze.
    Zawsze powtarzam, ze takie towarzystwo wzajemnej adoracji jak ZBP nie tworzy
    prawa...
    Czy nowy fornat numerow rachunkow zostal wprowadzony jakim AKTEM PRAWNYM?
    Inna rzecz, ze wygodniej jest przestrzegac wspolnych ustalen.
    Zreszta - wielka mi zmiana. Moga zrobic tak jak NBP - kilka zer z przodu,
    kilka z tylu i zmiana liczby kontrolnej.

    > Przy okazji wprowadzili wiele zamieszania w polskiej bankowosci,
    > powodujac klopoty baaaardzo wielu klientow swoich oraz innych bankow,
    > zmuszonych wysylac przelewy do PKO.

    Nie wiem kto wprowadzil zamieszanie - za malo mam informacji.
    Moze to PKO BP, a moze inne banki, ktore ignorowaly TYLKO format stosowany
    przez PKO BP a nie mialy problemow z roznorodnoscia dotychczasowych formatow
    innych bankow.

    > A samopoczucie maja swietne. Ale coz, jak sie jest najwiekszym bankiem
    > detalicznym, to klientow mozna miec w d...

    Widze tu jakies zwiazki uczuciowe twoje z PKO BP...;-)
    Rozluznij sie.
    Ja tam nie wiem jakie oni maja samopoczucie. A ty skad wiesz?

    --
    Pozdrowienia
    ---