    From: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Numery PKO BP
    Date: Wed, 14 Aug 2002 07:59:13 +0200

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3d596b6b.1413061@news.onet.pl...

    > Wez Slawek sie nie osmieszaj.

    Uprasza sie o dyskutowanie z argumentami, nie z osobami...;-)

    > Dobrze wiesz ze to PKO dalo ciala wprowadzajac swoj system numeracji i

    IMHO PKO BP dalo ciala ZGADZAJAC sie (na forum ZBP) na ten idiotyczny system
    numeracji NRB z niepotrzebna nikomu liczba nadmiarowych zer.
    Jego konstrukcja przypomina zalozenia martwej juz polskiej normy na pisanie
    dat. Zalozenia te byly takie - komputery sa za glupie by zrozumiec rozne
    formaty daty i MUSI byc jeden format; nie szkodzi, ze niewygodny dla
    uzytkownikow - dla komputerow wygodny.
    To samo jest z nowa numeracja rachunkow.
    Ale stalo sie...

    > ze juz wkrotce bedzie musialo go zmienic.

    Czas pokaze.
    Zawsze powtarzam, ze takie towarzystwo wzajemnej adoracji jak ZBP nie tworzy
    prawa...
    Czy nowy fornat numerow rachunkow zostal wprowadzony jakim AKTEM PRAWNYM?
    Inna rzecz, ze wygodniej jest przestrzegac wspolnych ustalen.
    Zreszta - wielka mi zmiana. Moga zrobic tak jak NBP - kilka zer z przodu,
    kilka z tylu i zmiana liczby kontrolnej.

    > Przy okazji wprowadzili wiele zamieszania w polskiej bankowosci,
    > powodujac klopoty baaaardzo wielu klientow swoich oraz innych bankow,
    > zmuszonych wysylac przelewy do PKO.

    Nie wiem kto wprowadzil zamieszanie - za malo mam informacji.
    Moze to PKO BP, a moze inne banki, ktore ignorowaly TYLKO format stosowany
    przez PKO BP a nie mialy problemow z roznorodnoscia dotychczasowych formatow
    innych bankow.

    > A samopoczucie maja swietne. Ale coz, jak sie jest najwiekszym bankiem
    > detalicznym, to klientow mozna miec w d...

    Widze tu jakies zwiazki uczuciowe twoje z PKO BP...;-)
    Rozluznij sie.
    Ja tam nie wiem jakie oni maja samopoczucie. A ty skad wiesz?

    --
    Pozdrowienia
    ---