  • 1. Data: 2002-08-12 13:19:57
    Temat: kredyt - waluta
    Od: "Tbal" <t...@e...com.pl>

    musze wziasc z banku kredyt
    do tej pory zdecydowany bylem na CHF
    ale w zwiazku ze znaczna zwyzka ceny EURO i $ zastanawiam sie czy nie warto
    wziasc kredyt w jednej z tych walut
    moglibyscie mi doradzic?
    kredyt mam zamiar wziasc na 5 lat a umowepodpisze w ciagu 10 dni

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-08-12 13:37:13
    Temat: Re: kredyt - waluta
    Od: Jarek Palka <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Użytkownik Tbal napisał:
> [...]
    > do tej pory zdecydowany bylem na CHF
    > ale w zwiazku ze znaczna zwyzka ceny EURO i $ zastanawiam sie czy nie warto

    CHF w ciągu ostatniego roku też znacznie zdrożał w stosunku do PLN.
    W tej chwili jest prawie maksymalny kurs. A w lipcu stopy % na CHF poszły w dół
    o 0.5%, więc można dostać kredyt nawet na 3.8%. Czyż to nie kuszące ?

    ________
    Jaroslaw Palka <j...@i...KILLSPAM.pl>
    Katowice POLAND <Remove KILLSPAM from address >

  • 3. Data: 2002-08-12 14:30:34
    Od: "Ghost" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Palka" <j...@i...KILLSPAM.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    w dół
    > o 0.5%, więc można dostać kredyt nawet na 3.8%. Czyż to nie kuszące ?

    A Kolodko????
    Poza tym kredyt dlugoterminowy i tak jest udzielany ze zmienna stopa, wiec
    wazniejsze jest przewidziec jak sie kurs bedzie zmienial a nie jaki jest
    obecnie.

    Pozdrawiam
    Ghost

  • 4. Data: 2002-08-12 15:49:37
    Od: Jarek Palka <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Użytkownik Ghost napisał:
> [...]
    > wazniejsze jest przewidziec jak sie kurs bedzie zmienial a nie jaki jest

    Owszem, to też jest istotne, ale jeżeli brać kredyt walutowy to przy możliwie
    wysokim kursie. Wtedy jest mniejsza kwota w walucie do spłaty a zawsze jest
    szansa, że PLN może się wzmocni w stosunku do waluty kredytu.
    A nawet Kołodkowa dewaluacja np. o 30% nie spowoduje, że ten kredyt będzie
    droższy niż 10% w PLN. Chyba, że stopy w Polsce drastycznie spadną.
    A poza tym zawsze jest furtka z napisem Przewalutowanie ...
    Generalnie przewidywanie kursów w Polsce w tej chwili jest wróżeniem z fusów i
    każdy znajdzie wiarygodny argument przemawiający za jak i przeciw ...

    ________

  • 5. Data: 2002-08-13 12:44:29
    Od: "Ghost" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    fusów i
    > każdy znajdzie wiarygodny argument przemawiający za jak i przeciw ...

    W zasadzie sie zgadza :)
    Pozdrawiam
    Ghost