  • 1. Data: 2003-07-11 10:28:36
    Temat: Nowe nr rach. w PKO BP
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam

    Jeśli to już było, to odeślijcie mnie do wątku, jeśli nie, to proszę o
    odpowiedź.

    PKO BP dokonało renumeracji kont na nowy standard. Niestety jest to jakiś
    zupełnie nowy standard, bo zamiast 26 cyfr jest ich najczęściej 19 - 21. Pani w
    oddziale uważa że wszystko jest OK.

    The problem is: jak dokonać przelewu np. z mBanku - system odrzuca numer jako
    nieprawidłowy i chyba ma rację. Czyli: gdzie i jakie cyfry dopisać?

    Pzdr.
    Michał

  • 2. Data: 2003-07-11 10:34:46
    Temat: Re: Nowe nr rach. w PKO BP
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jako
    > nieprawidłowy i chyba ma rację. Czyli: gdzie i jakie cyfry dopisać?

    xxyyyyyyyyzzzzzzzzz - wpisz tak yyyyyyyy-xxyyyyyyyyzzzzzzzzz

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-07-11 10:37:30
    Od: k...@w...pl

> [...]
    > zupełnie nowy standard, bo zamiast 26 cyfr jest ich najczęściej 19 - 21. Pani

    Ten "bank" tak ma. Pod koniec roku czeka cie kolejna zmiana numeru na
    prawidlowy numer NRB ale jak chcesz sie meczyc z PKO to Twoj problem...

    > The problem is: jak dokonać przelewu np. z mBanku - system odrzuca numer jako
    > nieprawidłowy i chyba ma rację. Czyli: gdzie i jakie cyfry dopisać?

    Chyba bylo ale... i tak Google Twoim przyjacielem:
    http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
    _2113.html#3158

  • 4. Data: 2003-07-11 10:45:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    k...@w...pl writes:

    > Ten "bank" tak ma. Pod koniec roku czeka cie kolejna zmiana numeru na
    > prawidlowy numer NRB ale jak chcesz sie meczyc z PKO to Twoj problem...

    A jakie masz dla niego inne wyjscie jesli on ma dokonac przelewu _na
    konto_ w PKOBP?

    Posiadacze kont w PKOBP akurat sami nie maja zadnych problemow z tymi
    numerkami, to posiadacze kont w mBanku maja klopoty...

    I jest dla mnie niepojete, dlaczego mBank _nie chce_ ulatwic zycia
    _swoim_ klientom. Przyjmowanie tych numerow tak, jak sa one zapisane,
    to naprawde zaden problem.

    MJ

  • 5. Data: 2003-07-11 11:14:49
    Od: k...@w...pl

    > A jakie masz dla niego inne wyjscie jesli on ma dokonac przelewu _na
    > konto_ w PKOBP?
    To fakt, nie wiem dlaczego ale wyimaginowalem sobie sytuacje ze przelwa na
    swoje drugie konto...

    > Posiadacze kont w PKOBP akurat sami nie maja zadnych problemow z tymi
    > numerkami,
    No to by dopiero bylo jakby bank robil sobie samemu problemy, choc wlasciwie
    nie sobie a swoim klientom, to akurat jestem w stanie sobie wyobrazic jesli
    chodzi o PKO :)

    > I jest dla mnie niepojete, dlaczego mBank _nie chce_ ulatwic zycia
    > _swoim_ klientom. Przyjmowanie tych numerow tak, jak sa one zapisane,
    > to naprawde zaden problem.
    Nie wiem czy to jest az taki "problem" wpisac ewidentnie niestandrdowy numer w
    jakims tam formacie ogolnie przyjetym.
    A z drugiej strony po cos te normy/standardy sie wprowadza. Zawsze bylo tak ze
    jak ktos sie do nich nie stosuje (jak PKO np) to sa z tym problemy...

  • 6. Data: 2003-07-11 20:58:29
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > I jest dla mnie niepojete, dlaczego mBank _nie chce_ ulatwic zycia
    > _swoim_ klientom. Przyjmowanie tych numerow tak, jak sa one zapisane,
    > to naprawde zaden problem.

    Zauwaz, ze chyba wszystkie e-banki ten format bojkotuja. Oprócz
    Inteligo, notabene.

    --
    uklony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 7. Data: 2003-07-12 08:38:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > Zauwaz, ze chyba wszystkie e-banki ten format bojkotuja. Oprócz
    > Inteligo, notabene.

    I e-PKO 8-)

    Ale jaki z tego wniosek?

    MJ

  • 8. Data: 2003-07-12 16:13:57
    Od: r...@p...onet.pl

    Dzięki. Parafrazując Wojtka Młynarskiego:
    "Mam juz jasność w temacie Marioli" :-))

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 9. Data: 2003-07-13 11:50:07
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > I e-PKO 8-)

    Samo przez się zrozumiałe :)

    > Ale jaki z tego wniosek?

    Najwyraźniej banki nie chcą płacić za modyfikacje w swoich systemach,
    skoro nie muszą i winnym jest PKO BP.
    Poza tym jest to też jakaś forma nacisku na PKO.
    No i problem nie dotyczy samego mB.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 10. Data: 2003-07-13 17:02:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > Najwyraźniej banki nie chcą płacić za modyfikacje w swoich systemach,
    > skoro nie muszą i winnym jest PKO BP.

    Tylko ze w PKO ta numeracja istniala zanim powstal pierwszy z tych
    bankow wirtualnych...

    MJ