  • 11. Data: 2003-07-13 17:14:11
    Temat: Re: Nowe nr rach. w PKO BP
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski"

    > Tylko ze w PKO ta numeracja istniala zanim powstal pierwszy z tych
    > bankow wirtualnych...

    Coś ci się myli.
    Pierwszym bankiem wirtualnym był mBank na jesieni 2000. Od zawsze miał
    numerację NRB 26 cyfr wg karty wdrożeń ZBP (nie było wtedy jeszcze zmiany w
    prawie bankowym no i zarządzenia prezesa NBP w tej sprawie).
    Wynalazek PKO BP czyli "skrócony" NRB na pewno jest późniejszy (2001 albo
    2002). Nie wspomnę już o tym, że jest niezgodny z zarządzeniem, które
    reguluje numerację rachunków.

    Bogdan B.

  • 12. Data: 2003-07-13 17:39:14
    Od: Michał Rolka <m...@n...dla.spamu.mrc.homeip.net>

    Użytkownik Bogdan B. napisał:
> [...]
    > Pierwszym bankiem wirtualnym był mBank na jesieni 2000. [...]
    > Wynalazek PKO BP czyli "skrócony" NRB na pewno jest późniejszy (2001 albo

    Na pewno funkcjonował już w grudniu 2000 r., kiedy otworzyłem konto w
    ePKO. (Wiem, że ta data jest po starcie mBanku, ale chcę tylko uściślić
    informacje).

    Michał

  • 13. Data: 2003-07-13 19:15:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Bogdan B." <b...@h...pl> writes:

    > Coś ci się myli.

    Nic mi sie nie myli.

> [...]
    > jeszcze zmiany w prawie bankowym no i zarządzenia prezesa NBP w tej
    > sprawie). Wynalazek PKO BP czyli "skrócony" NRB na pewno jest

    Pierwszy wyciag, na ktorym mam te nowa numeracje PKO, jest z czerwca
    2000. A zawiadomienie, ze cos takiego jest wprowadzane, bylo jeszcze
    wczesniej, ale na poczekaniu nie umiem znalezc.

    Jak sam piszesz, nie bylo wtedy jeszcze zarzadzenia, ze numer z suma
    kontrolna musi miec akurat 26 cyfr.

    MJ

    MJ

  • 14. Data: 2003-07-13 19:18:31
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Michał Rolka"

    > Na pewno funkcjonował już w grudniu 2000 r., kiedy otworzyłem konto w
    > ePKO. (Wiem, że ta data jest po starcie mBanku, ale chcę tylko uściślić
    > informacje).

    Tego nie wiedziałem. AFAIR oddziały "naziemne" jednak przeszły na ten typ
    numeracji później - pamiętam rachunki opłacane na takie stare numery.
    Ale zostaje pytanie: po co PKO BP wprowadził własny standard, jeżeli grupa w
    ZBP uzgodniła inny? Obrazili się?

    Bogdan B.

  • 15. Data: 2003-07-13 19:31:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Bogdan B." <b...@h...pl> writes:

    > Tego nie wiedziałem. AFAIR oddziały "naziemne" jednak przeszły na ten typ
    > numeracji później - pamiętam rachunki opłacane na takie stare numery.

    Wczesniej. Tylko ze wariantowo i nikt nie zmusza do uzycia tych nowych
    numerow, wiec tego nie widac po prostu - caly czas mozna do PKO (do
    ePKO zreszta tez) przelewac na stare numery.

    > Ale zostaje pytanie: po co PKO BP wprowadził własny standard, jeżeli
    > grupa w ZBP uzgodniła inny? Obrazili się?

    Zrobili to za wczesnie wlasnie. A drugi raz zmienic nie chca/nie
    umieja...

    MJ

  • 16. Data: 2003-07-14 08:04:35
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Jak sam piszesz, nie bylo wtedy jeszcze zarzadzenia, ze numer z suma
    > kontrolna musi miec akurat 26 cyfr.

    Dokładnie tak

    Zresztą nr rachunków KK są 26 cyfrowe

  • 17. Data: 2003-07-14 08:23:27
    Temat: Odp: Nowe nr rach. w PKO BP
    Od: "roythekid" <r...@w...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@c...fuw.edu.pl...
    > "Bogdan B." <b...@h...pl> writes:
    >
    > Zrobili to za wczesnie wlasnie. A drugi raz zmienic nie chca/nie
    > umieja...
    >
    > MJ

    Aktualna numeracja rachunków w PKO jest przejściowa. Już w 2000 roku
    wiadomo było jaki jest standard, ale w przypadku tak dużego banku jak PKO
    procedura zmiany numeracji rachunków nie jest taka prosta, tym bardziej, że
    zbiegła się w czasie z reorganizacją i dlatego wprowadzono taki sposób
    numeracji. Każdy bank ma zastosować się do poniższych terminów i z
    pewnością tak będzie również w przypadku PKO:
    (cytuję za bankowy.wp.pl)
    "- Do 31 grudnia 2003 roku - w fazie prowadzania formy aktywnej, banki mają
    obowiązek wprowadzenia standardów NRB i IBAN dla rachunków w swoim banku.
    - Do 30 czerwca 2004 roku - funkcjonować będą obydwa numery rachunków -
    stary oraz NRB. Jednak od tego momentu ma nastąpić całkowite wycofanie
    starych numerów i obowiązywać będzie jedynie standard NRB i IBAN. "
    A wracając do tematu rozpoznawania numerów rachunków przez mBank
    wystarczyłoby, żeby w/w bank traktował taki numer jako niestandardowy i
    sprawa byłaby załatwiona - nawet do tej pory jeszcze kilka innych banków
    stosuje niestandardowe numeracje i jakoś muszą być klienci obsłużeni,
    pomijając fakt funkcjonowania w obiegu jeszcze starych numerów rachunków,
    kiedy to praktycznie każdy bank miał swój niestandardowy "standard".
    Pozdrawiam
    roythekid

  • 18. Data: 2003-07-14 09:37:32
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Michal Jankowski wrote:
    [...]
    > Jak sam piszesz, nie bylo wtedy jeszcze zarzadzenia, ze numer z suma
    > kontrolna musi miec akurat 26 cyfr.

    No właśnie. I dlatego w PKO źle zrobili, wprowadzając nowy format.
    Inne banki nie były jeszcze gotowe na obsługę NRB, więc po co komu cyfry
    kontrolne i bałagan ze zmianą numeracji, skoro nie przyniosło to żadnego
    rezultatu poza bałaganem? Pytania o sposób przelewania wciąż się
    powtarzają, a poprawność numeru nie jest sprawdzana przy wprowadzaniu
    przelewu (bo idzie starym formatem).
    A sami brali udział w pracach nad standardem.
    Niechby lepiej zostawili numerację w spokoju, nawet do dzisiaj.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 19. Data: 2003-07-14 09:42:03
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "roythekid" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Każdy bank ma zastosować się do poniższych terminów

    > Do 31 grudnia 2003 roku

    > Do 30 czerwca 2004 roku

    Taaaa, a za gaz/telefon/inne takie duperele place na rachunki w calkiem
    starych standardach i jakos te banki obslugujace miliony subkont nie kwapia
    sie do zmiany standardu...

    Do gudnia niedaleko, zobaczymy jaka wladze ma Prezes NBP. Bo warto o tym
    pamietac, ze ten 26-znakowy standard nie zostal wcale wprowadzony jakims
    powaznym aktem prawnym, a tylko zarzadzeniem Prezesa. Tensor1 by sie pewnie
    nie zastosowal...;-))

    Pieniaczem nie jestem i nie chcialo mi sie sprawdzac, czy aby Sz.P.Prezes
    wydajac to zarzadzenie nie przekroczyl byl swoich uprawnien. Ale ten spokoj
    najwiekszych bankow jakos tak podejrzany mi jest.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 20. Data: 2003-07-14 15:08:47
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos"
> [...]
    spokoj
    > najwiekszych bankow jakos tak podejrzany mi jest.

    Nie przekroczył. I za podstawę na prawo bankowe. Art. 68 daje mu delegację
    do ustalenia sposobu numeracji rachunków.
    No to wziął i określił.

    Bogdan B.