  • 1. Data: 2003-01-07 19:07:52
    Temat: Nowa KK PKO BP - skladalem wniosek :).
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    Dzis poszedlem zlozyc wniosek o Silver Vise KK, najnowszy produkt PKO
    BP ;).

    Musialem niestety postac chwile w kolejce do dzialu zajmujacego sie
    kredytami. Po jakichs 10 minutach sie doczekalem na swoja kolej.

    Nastapila dosc mozna konsternacja gdy powiedzielem po co przychodze,
    bo okazalo sie ze skladam pierwszy wniosek w tym oddziale ;)) (duzy
    oddzial w Lublinie - samo centrum miasta !!).

    Pracownicy nie byli za bardzo przygotowani na przyjecie takiego
    wniosku, a jeden z nich ogladajac moj wniosek (drukowalem sobie z
    inetu na kolorowej plujce) nie mogl wyjsc z podziwu skad mam taki
    ladny wniosek, bo na pewno nie od nich :)) (LOL). Jedna z pan, ktore
    pracowaly w dziale kretydow poszla po kolezanke z innego dzialu, ktora
    jako jedyna byla na szkoleniu dotyczacym nowego produktu, wrocila po
    jakichs 5-10 minutach, sama, ale kolezanka przyszla za jakis czas. W
    miedzy czasie zarzucilem pania pytaniami:
    1) o jaki limit moge wnioskowac zeby wniosek zostal rozpatrzony
    pozytywnie. Pytanie bylo dosc trudne, ale w jakiejs wewnetrznej
    instrukcji banku zobaczylismy tabelke z mnoznikami dla odpowiednich
    dochodow (a konkretniej dla sum pozostalych w miesiacu po odliczeniu
    kosztow utrzymania i kredytow). Mnozniki rozpoczynaly sie od 1,2 przy
    kwocie w granicach 1200-1600, przez 1,4 od 1600-2200, i dalej
    proporcjonalnie, od ponad 8k PLN mnoznik byl maksymalny - 2,4 :).
    Pani blednie interpretowala te wytyczne i mnozac moje dochody przez
    wspolczynnik otrzymala dosc duza kwote (choc w Raiffim daja mi wiecej
    przy moich dochodach), a dodatkowo poinformowala mnie ze moge
    wnioskowac o maksymalna kwote dotyczaca tego przedzialu. Jednak jakos
    w to nie wierzylem i zwrocilem uwage z mnozy sie nie dochod przez
    wspolczynnik, a kwote pozostala po oplaceniu wszelkich miesiecznych
    kosztow ... takze limit mi sporo zmalal ;((, ale wcale nie
    potrzebowalem duzego limitu :).
    2) zadalem pytania o warunki dodatkowych ubezpieczen, zabilem lekkiego
    cwieka, bo nie bylo wersji drukowanej warunkow, tylko elektroniczna
    przeslana mailem (widzialem ze pani otwierala outlooka ;)). Pani
    dysponetka byla tak mila ze wydrukowala mi te warunki (chodzilo mi o
    Assistance i ubezpieczenie zakupionych towarow). Niestety na drukarce
    iglowej co trwalo i wydruk nie byl najlepszy ;(. Dalo sie jednak to
    przeczytac i po zapozniu sie z warunkami wybralem ubezpieczenie
    zakupionych towarow ;)). Potem podpisalem jeszcze 2 oswiadczenia dla
    ubezpieczyciela, oba w 1 egzemplarzu (1 ubezpieczenia transakcji
    wykonanych karta na 24h przed zastrzezeniem, a drugie ubezpieczenia
    towarow). Oba byly w 1 egzemplarzu, wiec poprosilem o ksero, ktore
    dostalem bez problemow :)). Na koniec podpisywalem umowe, ktorej
    niestety nie dane bylo mi dokladnie przeczytac, i ktora byla prawie
    niewypelniona, bo obsluga nie bardzo wiedziala, ktore pola wypelnic, a
    ktore wypelniaja w centrum kart ... troche mi sie to nie podobalo, ale
    trudno, czytalem regulamin karty wczesniej, wiec nie spodziewam sie
    jakichs niedogodnosci.
    3) Na koniec pytalem o mozliwosc wyboru dnia konca okresu
    rozliczeniowego, i tu okazalo sie ze pracownicy nie bardzo mieli
    pojecie jak dziala KK :). Bo pani powiedziala ze nie mozna wybierac
    sobie tego dnia, bo z gory wiadomo ze okres rozliczeniowy trwa 21 dni
    ... LOL. Zawsze wydawalo mi sie ze trwa 30 dni :), a potem jest czas
    na splacenie zadluzenia (grace period), ale pani twierdzila inaczej,
    wiec sie nie klocilem :)). Wiem ze jest w TOiP pozycja zmiany terminu
    rozliczenia, wiec zmieni sie w przyszlosci. A z wniosku wynika ze bank
    go ustala na poczatku :((.

    Dodatkowo zauwazylem dosc powazny mankament wniosku, jest pytanie czy
    wnioskodawca zgadza sie na wydanie karty z mniejszym limitem lub innej
    (gorszej) karty jesli bank uzna ze ma mala zdolnosc kredytowa. IMHO
    powinno byc to rozbite na 2 pytania. Bo karte z mniejszym limitem
    chetnie bym wzial, ale juz Karta Blekitna (Elektronic) mnie nie
    interesuje, bo robie duzo transakcji internetowych ...

    Ogolnie obsluga w PKO BP mila, na siedzaco, dostalem warunku
    ubezpieczen, ksero tego co chcialem, ale niestety obsluga
    niekompetentna jesli chodzi o informacje o produkcie, IMHO jednak
    trzeba odrozniac grace period od okresu rozliczeniowego, i nie podoba
    mi sie podpisywanie umowy in blanco. Spedzilem w banku ok godziny,
    troche dlugo, ale czytania mialem troche i wydruki warunkow
    ubezpieczen troche trwaly ...

    Troche zdziwilo mnie tez to ze wzor podpisu na karte trzeba podawac
    czytelny, a w regulaminie czytalem dodatkowo ze karta przychodzi z
    paskiem na podpis i trzeba ja podpisac jeszcze dlugopisem (zawsze tak
    jest ???). To po co im wzor podpisu ? A moze wcale go nie beda
    skanowac, tylko potrzebny im w razie kradziezy ? :)) (juz to widze).

    Teraz pozostaje mi czekac na werdykt :), Multi nie chcial mi dac KK,
    zobaczymy jak PKO BP, potem zostaje mi jeszcze BZ WBK i Citi, ale mam
    nadzieje ze uda sie teraz ;). Raiffeisen ma niestety beznadziejne
    warunki ubezpieczenia, wiec tam raczej nie pojde, choc ich kalkulator
    na stronie pokazuje mi ze moge miec taaaaaaaaaki limit ;)).

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    UIN: 15071179 | GG: 504206

  • 2. Data: 2003-01-07 22:55:55
    Temat: Re: Nowa KK PKO BP - skladalem wniosek :).
    Od: "Pirxx" <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl>

> [...]
    >
    > Spedzilem w banku ok godziny,
    > troche dlugo, ale czytania mialem troche i wydruki warunkow

    Ciekawe ile stala w kolejce nastepna osoba?
    40 minut? ;-))

  • 3. Data: 2003-01-08 07:01:58
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    > Ciekawe ile stala w kolejce nastepna osoba?
    > 40 minut? ;-))

    PKO BP = Poczekaj Kliencie Obok Bo Przeszkadzasz :)

    pozdr
    radek

  • 4. Data: 2003-01-08 12:00:34
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > warunki ubezpieczenia, wiec tam raczej nie pojde, choc ich kalkulator
    > na stronie pokazuje mi ze moge miec taaaaaaaaaki limit ;)).

    Gratuluję!

    Miałeś wgląd do najbardziej sekretnych rzeczy w banku, jakimi są wenętrzne
    instrukcje. Pani najprawdopodobniej poleci przez ciebie ze stanowiska...
    Proponuję skasować posta z listy ;-)

    Czemu są one sekretne?: z moich doświadczeń wynika, że najczęściej są one
    sprzeczne z materiałami dostępnymi dla klientów (regulaminy, ulotki etc.).

    Michał

  • 5. Data: 2003-01-08 17:34:13
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    r...@p...onet.pl wrote:

    > Czemu są one sekretne?: z moich doświadczeń wynika, że najczęściej są one
    > sprzeczne z materiałami dostępnymi dla klientów (regulaminy, ulotki etc.).

    Też widziałem tę instrukcję do obliczania zdolności kredytowej. Przy
    takiej samej okazji. Tylko oddział inny.
    Po wypisaniu i uwzględnieniu wszstkich innych kredytówek wyszło, że moge
    dostać limit 600 zł:-) Ciekaw jestem co zrobią...

    pzdr

    Tomek

  • 6. Data: 2003-01-08 18:29:42
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Tue, 7 Jan 2003 23:55:55 +0100, "Pirxx"
    <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl> wrote:

    >Ciekawe ile stala w kolejce nastepna osoba?
    >40 minut? ;-))

    Nie czekaly, byly obslugiwane obok przez kogos innego ;), ale w
    wiekszosci na stojaco ;(.

    pzdr,
    Dentarg

  • 7. Data: 2003-01-08 18:30:38
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Wed, 08 Jan 2003 18:34:13 +0100, Tomasz Staszewski
    <t...@p...fm> wrote:

> [...]
    >Po wypisaniu i uwzględnieniu wszstkich innych kredytówek wyszło, że moge
    >dostać limit 600 zł:-) Ciekaw jestem co zrobią...
    Hmmm ... ja innych KK nie mialem, ale szczerze mowiac pani przeczytala
    tylko 1 strone tej instrucji w celu wyznaczenia mojego max limitu. Tez
    mnie ciekawi co zrobia ...

    pzdr,
    Dentarg

  • 8. Data: 2003-01-09 07:56:23
    Od: "radar" <_sara_@_post.pl_>

    Użytkownik wrote:

    > Gratuluję!

    A ja gratuluję umiejętności cytowania ;-)

    --
    radar
    oddam gratis regalik: http://republika.pl/radarr/tmp

  • 9. Data: 2003-01-11 15:06:30
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    <t...@p...fm> wrote:
    >Po wypisaniu i uwzględnieniu wszstkich innych kredytówek wyszło, że moge
    >dostać limit 600 zł:-) Ciekaw jestem co zrobią...

    A nie wiecie jak bardzo KK i limity odnawialne obciazaja zdolnosc w
    PKO BP ? Bo do tego bardzo roznie banki podchodza.
    Ja wnioskowalem o 500 zl limitu na MCE i sie zastanawiam czy mi
    zdolnosci starczy :).

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 10. Data: 2003-01-12 15:56:22
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wojtek Frabinski wrote:

    > A nie wiecie jak bardzo KK i limity odnawialne obciazaja zdolnosc w
    > PKO BP ? Bo do tego bardzo roznie banki podchodza.

    Wedle tej instrukcji to limity odnawialne w wysokości miesięcznych
    odsetek, a KK 5% od limitu karty.

    pzdr

    Tomek