eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieustająco zapraszam do wysłuchania audycji "Świat się chwieje" w tok-fm › Re: Nieustająco lokalni kacykowie bronią się skutecznie .
  • Data: 2017-12-26 21:21:21
    Temat: Re: Nieustająco lokalni kacykowie bronią się skutecznie .
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26-12-17 o 20:53, J.F. pisze:
    > Ale w USA tez tak bylo - co stan, to inny pomysl.

    Ale prędzej dało się to skonsolidować, bo to nie miało podstaw w
    uwarunkowaniach historycznych. Dali jakoś radę wspólną armię przykładowo
    zmontować. Wiesz, co by wspólna armia Unii Europejskiej zrobiła?

    > Masz na mysli Katyn czy pozniejsze ?

    Mam na myśli całość. Ujawnienie zbrodni wojennej zniweczyło jakiekolwiek
    pomysły na dogadanie się.

    > No coz, nasze elity niespecjalnie pasowaly do ich koncepcji
    > ustrojowych.

    Pytanie, czy koniecznie im było to potrzebne.

    > IMO to nie. Rzad londynski to juz nawet Anglicy stwierdzili, ze
    > stracil poczucie rzeczywistosci. Moze jakby Sikorski nie zginal, a
    > Katyn nie wyplynal, a jeszcze lepiej sie nie wydarzyl.

    Właśnie o tym myślę.

    > Ewentualnie by w polityke dyskretniej interweniowali i rzad
    > Mikołajczyka by rzadzil.

    Wiesz, można było nadal wybory tu zrobić, ale po co było zostawiać Rząd
    na uchodźstwie?

    > Załozmy, ze pogodzilibysmy sie z utrata wschodnich ziem, ale
    > gospodarczo to chyba bysmy sie szybko od ZSRR odseparowali.

    Z tymi ziemiami na wschodzie sprawa nie jest do końca jasna. Weź pod
    uwagę, że Polska przed II WS miała kilka narodów, a Stalin po prostu
    każdemu dał swoje państwo. Sądzę, że do tego dałoby się przekonać ludzi.

    > No i stanowilibysmy zagrozenie dla ustroju, bo jak nas radzieccy
    > turysci odwiedza :-)

    U nich na wyjazd do sąsiedniego województwa trzeba było mieć przepustkę.

    > Zobacz na ile starczylo tego socjalizmu w Czechoslowacji - 20 lat ?
    > Na Wegrzech 11 lat.

    Toteż narzucanie na siłę było błędem. Ale oni nie wiedzieli.

    > No chyba, zeby tak zachod nam gospodarczo nie pomogl, ZSRR nie pomogl
    > ... to ciekawe na ile lat by biedy starczylo.
    > Przy czym ... nacjonalizacja fabryk nie budzila wielkich oporow, bo
    > one i tak byly zagraniczne/niemieckie.
    > Ale czy bysmy potrafili efektywnie nimi zarzadzac ? Komunisci na pewno
    > nie, londynsko-sanacyjna klika ... tez mam watpliwosci.
    > W calej Europie zaszly spore zmiany spoleczne, IMO to jednak dosc
    > szybko oderwalibysmy sie od "ustroju dla idiotow".

    Odrywaliśmy się od ustroju. Czy odrywalibyśmy się równie ochoczo od
    "Słowian"?