eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieustająco zapraszam do wysłuchania audycji "Świat się chwieje" w tok-fm › Re: Nieustająco lokalni kacykowie bronią się skutecznie .
  • Data: 2017-12-26 20:53:50
    Temat: Re: Nieustająco lokalni kacykowie bronią się skutecznie .
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 26 Dec 2017 19:46:13 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    > Zjednoczona Europa, to próba powielenia sukcesu USA, czy państw w
    > Ameryce Południowej. Tyle, że o ile w takim USA w sumie wszyscy są
    > przyjezdni, to w Europie mamy co kawałek, to inne "plemię". Każde ma
    > własny pomysł na życie.

    Ale w USA tez tak bylo - co stan, to inny pomysl.

    > Każde ma własną historię. Moim zdaniem, gdyby
    > Rosjanie nie uparli się wprowadzać we własnej strefie wpływów realnego
    > socjalizmu, to "Blok Wschodni" miał o wiele większe szanse powodzenia.
    >
    > Strzałem we własne kolano przez Stalina było zamordowanie naszych elit,
    > bo bez tego sądzę, że bajka o pomocy słowiańskiej by przeszła. Może

    Masz na mysli Katyn czy pozniejsze ?

    No coz, nasze elity niespecjalnie pasowaly do ich koncepcji
    ustrojowych.

    > byśmy psioczyli na 17 września, ale. Gdyby pozwolili naszemu rządowi
    > londyńskiemu wrócić i nie upierali przy wywracaniu systemu politycznego.
    > Sądzę, że to by mogło się udać.

    IMO to nie. Rzad londynski to juz nawet Anglicy stwierdzili, ze
    stracil poczucie rzeczywistosci. Moze jakby Sikorski nie zginal, a
    Katyn nie wyplynal, a jeszcze lepiej sie nie wydarzyl.
    Ewentualnie by w polityke dyskretniej interweniowali i rzad
    Mikołajczyka by rzadzil.
    Załozmy, ze pogodzilibysmy sie z utrata wschodnich ziem, ale
    gospodarczo to chyba bysmy sie szybko od ZSRR odseparowali.
    No i stanowilibysmy zagrozenie dla ustroju, bo jak nas radzieccy
    turysci odwiedza :-)
    Zobacz na ile starczylo tego socjalizmu w Czechoslowacji - 20 lat ?
    Na Wegrzech 11 lat.

    No chyba, zeby tak zachod nam gospodarczo nie pomogl, ZSRR nie pomogl
    ... to ciekawe na ile lat by biedy starczylo.
    Przy czym ... nacjonalizacja fabryk nie budzila wielkich oporow, bo
    one i tak byly zagraniczne/niemieckie.
    Ale czy bysmy potrafili efektywnie nimi zarzadzac ? Komunisci na pewno
    nie, londynsko-sanacyjna klika ... tez mam watpliwosci.

    W calej Europie zaszly spore zmiany spoleczne, IMO to jednak dosc
    szybko oderwalibysmy sie od "ustroju dla idiotow".

    J.