  • 51. Data: 2002-07-16 15:22:28
    Temat: Re: Nie moge otworzyc konta w Szitibanku
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 16, 2002 at 05:03:07PM +0200, Krzysztof Kowalski wrote:

    > ROTFL :-)))))
    > Woju! Co się dzisiaj dzieje na pbb? :-/

    Wlasnei sie dowiedzialem ze ktos moja firme wykupil ;-))

    Ale zeby citi? Swiat sie wali ... ;-))

    --

    --w

  • 52. Data: 2002-07-16 16:19:11
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Wlasnie. Tyle, ze niebezpieczna zazwyczaj dla klienta/posiadacza karty :((

    > Naprawde da sie karta nastukac 30 tysiecy zl nieautoryzowanych
    > transakcji?

    Tak_wypukla_karta. 'Ostatnio' byl dosyc ciekawy artykul na ten temat w
    Newsweek'u, Rzepie itd. Bylo tez dosc sporo podobnych przypadkow opisywanych
    przez ludzi wlasnie na pbb - o ile dobrze pamietam dwa razy chodzilo o pekao
    MC Shell - i transakcje byly spooooro ponad limit karty !!! BTW w samym
    Poznaniu toczy sie pare duuuuuzych spraw zorganizowanych grup
    'specjalizujacych' sie w przestepstwach karcianych. Rekordzisci potrafia
    natrzaskac okolo 100-150 transakcji dziennie !!!!!!!! Przy kwotach rzedu
    (zazwyczaj) 150-200zl oraz czasie okolo 48h, daje to nie bagatelna kwote.
    Dodam jeszcze, ze zlodzieje doskonale wiedza w ktorych punktach mozna
    'bezpiecznie poslugiwac sie' skradziona karta.

    Pozdrawiam,
    Witek

  • 53. Data: 2002-07-16 17:01:03
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 16, 2002 at 06:19:11PM +0200, Witek wrote:

    > natrzaskac okolo 100-150 transakcji dziennie !!!!!!!! Przy kwotach rzedu
    > (zazwyczaj) 150-200zl oraz czasie okolo 48h, daje to nie bagatelna kwote.

    A przez pierwsze nascie minut nawet spokojnie autoryzowane.

    > Dodam jeszcze, ze zlodzieje doskonale wiedza w ktorych punktach mozna
    > 'bezpiecznie poslugiwac sie' skradziona karta.

    O ile wogole nie stawiaja sami specjalnych punktow.

    --

    --w

  • 54. Data: 2002-07-16 18:25:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) writes:

    > O ile wogole nie stawiaja sami specjalnych punktow.

    No to najpredzej chyba... Ale dalej nie rozumiem, jak mozna zrobic
    karta 150 transakcji i nie wylosowac autoryzacji.

    MJ

  • 55. Data: 2002-07-16 20:34:30
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 16 Jul 2002 15:00:51 +0200, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >Brawo dla kolejnego experta! Opieraj sie na wycenie kart na podstawie
    >oprocentowania kredytu. W nastepnej kolejnosci wybieraj kraj
    >zamieszkania na podstawie wielkosci odsetek karnych za niezaplacony
    >podatek dochodowy.
    >
    >Obejrzyj sobie klasyfikacje pod wzgledem bezpieczenstwa jakie robile
    >nijaki Wojtek F.

    W kwesti formalnej, to zadnej klasyfikacji nie robilem, jedynie
    tabelke przedstawiajaca stan faktyczny w kolejnosci alfabetycznej. Kto
    madry, ten sam wyciagnie wnioski :-)
    BTW w weekend bedzie rozszerzona wersja tabelki.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 56. Data: 2002-07-16 20:36:43
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 16 Jul 2002 14:35:24 +0200, <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Sam sie poducz bo w przypadku wyplat gotowkowych na zelazko jest zawsze
    >obowiazek autoryzowania telefonicznego, podobnie w przypadku transakcji
    >bezgotowkowych na wieksze kwoty.

    Sprytnemu zlodziejowi wystarcza transkacje nieautoryzowane do nabicia
    kwot liczonych w tysiacach (albo nawet dziesiatkach tysiecy)
    I tu mu nie przeszkodzi nawet jak bedziesz mial karte z limitem 10zl ,
    byle byla wypukla.

  • 57. Data: 2002-07-16 20:40:03
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 16 Jul 2002 17:22:28 +0200, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >Wlasnei sie dowiedzialem ze ktos moja firme wykupil ;-))
    >
    >Ale zeby citi? Swiat sie wali ... ;-))

    I jeszcze Cie do marketingu przeniesli ;-)))

  • 58. Data: 2002-07-16 20:43:47
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 16 Jul 2002 20:25:54 +0200, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    wrote:

    >No to najpredzej chyba... Ale dalej nie rozumiem, jak mozna zrobic
    >karta 150 transakcji i nie wylosowac autoryzacji.

    Wylosowac mozna. Ale jak sprzedwca fajtlapa albo zaprzyjazniony to
    myslisz, ze ja zabierze po odmowie autoryzacji ?
    Tym bardzie, ze dopoki wlasciciel nie zastrzeze karty to bedzie pewnie
    tylko zwykla odmowa autoryzacji a nie polecenie zatrzymania.

  • 59. Data: 2002-07-16 21:14:46
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 16 Jul 2002 11:39:20 +0300, "Mscislaw" <M...@n...com>
    wrote:

    >prosze uwzglednij w niej WSZYSTKIE e-banki (te banki ktore maja dostep przez
    >internet).

    To jest tabelka ubezpieczen kart. Wszystkie znane mi banki oferujace
    taka usluge uwzglednilem. Jesli jakiegos banku tam nie ma to znaczy,
    ze wg mojej wiedzy nie zapewnia on zadego ograniczenia
    odpowiedzialnosci przed momentem zastrzezenia karty.

  • 60. Data: 2002-07-16 21:20:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> writes:

> [...]
    > Tym bardzie, ze dopoki wlasciciel nie zastrzeze karty to bedzie pewnie
    > tylko zwykla odmowa autoryzacji a nie polecenie zatrzymania.

    Jakos myslelem, ze skradzione karty sie zaraz zastrzega. Jesli to
    wszystko przed zastrzezeniem, to moze rzeczywiscie tak mozna.

    Natomiast sprzedawca, ktory nie zabierze karty zastrzezonej od razu
    powinien co najmniej trafiac na czarna liste...

    MJ