  • 1. Data: 2019-10-24 09:49:50
    Temat: Nie ma wpłaty, choć jest wpłata
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    Przepraszam że wpadam pierwszy raz na 'banki' i od razu
    osmielam się pytać. No ale do rzeczy:

    Chodzi o 100 zl, które klient wg. wydrukowanego z jego
    malutkiego banku spółdzielczego potwierdzenia wpłacił
    na moje konto w mBanku.

    Wpłata jest dobrze opisana, rachunki i adresy się zgadzają
    czyli jest jak budować wyszukiwania. I nic. Wpłaty nie ma u mnie.
    Przeszukałem historię, spytałem na infolinii, dostałem odpowiedź
    (na gębę): "Nie ma takiej wpłaty". Zdaję sobie jednak sprawę,
    że gdyby np. coś się popsuło w dacie, nigdy tej wpłaty nie
    znajdę (szukam od daty transakcji do dziś).

    Zadzwoniłem do malutkiego banku spółdzielczego: "wpłata poszła"
    też na gębę.

    Raczej nie dopuszczam fałszerstwa dowodu wpłaty - mała kwota,
    klient to szkoła publiczna, bank powiedział (na gębę) co powiedział.
    Klient nie chce współpracować. Ma dowód wpłaty i cześć. Straszyłem,
    ale się nie boi.

    Czy mogę autorytatywnie i wiążąco spytac banki, czy wpłata wyszła
    oraz czy doszła?

    Traktuję to jako ciekawostkę. Gdzieś te 100 zl chyba jest ...

    pozdr serd
    --
    A S

  • 2. Data: 2019-10-24 10:03:17
    Temat: Re: Nie ma wpłaty, choć jest wpłata
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmmm, może na początek poszukaj w trochę większym zakresie dat niż tylko "od daty
    transakcji do dziś" - bo chyba sprawa dość świeża.
    I ew. "zmień widok" w ST - bo mBąk ostatnio "poprawiał" historię i możesz być tego
    ofiarą.
    A najlepiej poszukaj w wyciągach, a nie w tej pasiasto-wyblakłej niedoróbce.

    I jeszcze cross-check księgowości ze stanem konta oczywiście - bo może ta stówka jest
    na koncie, a nie ma jej tylko w historii.

    Jak masz od klienta potwierdzenie przelewu, to jeszcze można spróbować w mBąku
    reklamacji. Szkoda, że klient nie współpracuje, mógłby komplementarnie u siebie
    reklamację złożyć - KIR naciskany z dwóch stron pewnie szybciej by wyjaśnił.

  • 3. Data: 2019-10-24 10:19:54
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-10-24 10:03, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
    >
    > I jeszcze cross-check księgowości ze stanem konta oczywiście - bo może ta stówka
    jest na koncie, a nie ma jej tylko w historii.

    Mam dostęp jedynie do historii (w wydruku pdf jest trochę obszerniejsza
    informacja). 100-złotowych wpłat mam dużo, szukanie zmiany stanu konta
    bez odbicia we wpisach historii to gra niewarta świeczki. Ale w
    istotnych datach każdą wpłatę z historii obejrzałem.

    Przeszukałem historię sporo wcześniej niż data transakcji. Ale od zera
    nie dam rady.

    Mam nieoficjalną pewność, że wpłaty nie ma.

    Możesz mi podpowiedzieć, czy jest wiążąca forma zapytania o transakcję?
    Niech sami znajdą albo powiedzą "nie na gębę" że takiej wpłaty nie było.

    dziekuje i pozdr serd
    --
    A S

  • 4. Data: 2019-10-24 12:27:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 24 października 2019 10:19:56 UTC+2 użytkownik Andrzej S napisał:
> [...]
    > bez odbicia we wpisach historii to gra niewarta świeczki. Ale w
    > istotnych datach każdą wpłatę z historii obejrzałem.

    O ja cię, mBąkowi naprawdę na łep padło, zlikwidowali "zmień widok"...
    W "wydruku" nic ciekawszego nie znajdziesz, dlatego pisałem o _wyciągach_ - ale w
    sumie jak sam próbowałem je odszukać, to poległem.
    Wie ktoś, gdzie je znaleźć?
    Dopóki nie zamknąłem konta przeniesionego z oranżady to wysyłali mi do tego - ale
    tylko do tego, do innych nie - konta wyciąg mailem. Jeśli to jedyna metoda, to trzeba
    ich w tyłek kopnąć.

    > Przeszukałem historię sporo wcześniej niż data transakcji. Ale od zera
    > nie dam rady.

    Nie no, nie od zera - powiedzmy od daty usługi ;>

    > Mam nieoficjalną pewność, że wpłaty nie ma.
    >
    > Możesz mi podpowiedzieć, czy jest wiążąca forma zapytania o transakcję?
    > Niech sami znajdą albo powiedzą "nie na gębę" że takiej wpłaty nie było.

    Złóż reklamację, dostaniesz odpowiedź na piśmie.

    Bo to 100zł mogło się w wielu miejscach zawieruszyć.

    Ale jeszcze raz - sprawdź, czy nie jest tak, że się zgubiło tylko w historii - czyli
    sprawdź, czy na koncie masz takie saldo, jakie wynika z księgowości.
    Ew. włącz pokazywanie salda w historii i prześledź, czy każda operacja prawidłowo
    zwiększa/zmniejsza saldo - bo jak się jakaś nie pokazuje, to zmiana salda nie będzie
    odpowiadać wartości operacji.

  • 5. Data: 2019-10-24 16:29:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 09:49, Andrzej S pisze:

    > Czy mogę autorytatywnie i wiążąco spytac banki, czy wpłata wyszła
    > oraz czy doszła?

    Weź wyślij skan dowodu wpłaty do banku do tego banku, z którego
    wychodził przelew z pytaniem, czy potwierdza dokument, bo nie ma
    przelewu na Twoim rachunku. Jeśli potwierdzą, a u Ciebie nadal nie
    będzie, to złóż reklamację w swoim banku i niech szukają.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2019-10-24 18:16:37
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-10-24, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > O ja cię, mBąkowi naprawdę na łep padło, zlikwidowali "zmień widok"...

    Przegapiłeś ostatnią zmianę :)
    Po co Ci ten zmieniony widok, skoro na zwykłym możesz mieć wszystkie informacje?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2019-10-28 13:22:09
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-10-24 16:29, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > przelewu na Twoim rachunku. Jeśli potwierdzą, a u Ciebie nadal nie
    > będzie, to złóż reklamację w swoim banku i niech szukają.

    Sprawa się wyjaśniła, ale jest ciekawa.

    Miałem zrobić jak mówisz, czyli wystąpić pisemnie załączając dowód
    wpłaty z banku Klienta i to samo po swojej stronie zgodził się zrobić
    Klient. Wcześniej spytałem o to oba banki i dostałem odpowiedzi
    niewiążące (choć podobno zapisy z infolinii są). Jeden twierdził,
    że kasa wyszła, drugi że nie przyszła.

    Coś mnie tknęło, aby jeszcze raz przeszukać historię. Tym razem nie wiem
    czemu wpisałem dokładnie brzmienie "Tytułem", dosłownie co do litery.
    Pojawił się adres wpłacającego, jedna pozycja oczywiście, a pod nim na
    czerwono komunikat:

    "Jeszcze niczego tutaj nie ma"

    Przetarłem oczy ze zdumienia. Po odświeżeniu komunikat zniknął,
    pojawiła się data i kwota. Spojrzałem juz bez filtrów, że historia
    w tym szczególe została naprawiona i tak jest do dziś.

    Jednak mam miesięczne wydruki historii, bo jestem pedantem. Na moim
    wydruku, konkretnie z czerwca, pozycji nie ma.

    Prześledziłem stan konta w owym okresie - okazuje się że było OK,
    brakowało tylko wpisu w historii (skrótowej i poszerzonej, bo taką
    drukuję). Czyli stan konta wykazał, że była niewidoczna transakcja.
    Jedynym filtrem jaki stosuję przy wydrukach jest "data od - do dzisiaj".

    Zbiegło się to prawdopodobnie z jakąś interwencją ze strony banku
    klienta, który akurat robił trochę szumu po swojej stronie.

    Zatem jak ktoś tu radził - nie ufamy historii, trzeba jeszcze między
    każdymi transakcjami spoglądać na stan konta, czy coś się tam nie
    ukryło (chyba żartuję).

    Przypomnę - chodzi o mBank.

    dziekuje i pozdr serd
    --
    A S

  • 8. Data: 2019-10-28 22:32:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Andrzej S <a...@e...pl> writes:

> [...]
    > pojawiła się data i kwota. Spojrzałem juz bez filtrów, że historia
    > w tym szczególe została naprawiona i tak jest do dziś.

    To jakiś matrix. Chyba trzeba więc wszystko wysyłać do CSV i sprawdzać
    samemu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2019-11-01 10:36:09
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a) :

    > To jakiś matrix. Chyba trzeba więc wszystko wysyłać do CSV i sprawdzać
    > samemu.

    I nagrywać obraz z monitora. Tak na wszelki wypadek. "Jeszcze
    niczego tutaj nie ma" - no przedni żart.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 10. Data: 2019-11-01 17:52:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 listopada 2019 10:36:47 UTC+1 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

    > I nagrywać obraz z monitora. Tak na wszelki wypadek. "Jeszcze
    > niczego tutaj nie ma" - no przedni żart.

    Przecież mBąk to od początku bardziej gra komputerowa niż bank.
    Pytanie na level 11 - umie ktoś pobrać wyciąg z ST?
    Ale prawdziwy wyciąg, a nie zrzut historii do pdf czy csv - bo na tym też tej
    zaginionej transakcji by nie było.