  • 1. Data: 2019-10-22 10:53:05
    Temat: Blokowanie dostępu do rachunku z powodu pełnomocnika
    Od: Marek <f...@f...com>

    mBank ma taką wqrwiającą metodę lblokowania rachunku właścicielowi
    jeśli do tego rachunku ma też dostęp pełnomocnik, który ma osobisty
    problem z bankiem. W efekcie właściciel nie jest informowany, że ma
    zablokowany rachunek tylko pełnomocnik, którego problem dotyczy. Czy
    inne banki też tak robią czy to tylko ty o metoda mBanku?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-10-22 11:37:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, ale jaki problem ma ten pełnomocnik?
    Po prostu zablokował sobie dostęp do ST?
    Czy ma komornika? Albo prał brudną kasę?

    I jak to się objawia dla mocodawcy?
    Nie może się zalogować do ST? A co z mLinką czy oddziałem?

    A jako rozwiązanie rada - odwołaj pełnomocnictwo - logicznie rzecz biorąc kłopoty
    powinny się natychmiast skończyć.
    Jeśli nie - reklamacja.
    Swoją drogą - jak w ogóle mBąk tłumaczy tą sytuację? I jakie rozwiązanie sugeruje?

  • 3. Data: 2019-10-22 13:23:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Oct 2019 02:37:25 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > Hmm, ale jaki problem ma ten pełnomocnik?

    Mialem 3 razy taką sytuację. Pierwszy raz to był komornik u
    pełnomocnika, blokują wszystkie rachunki z jakim ma styczność
    pełnomocnik (osobiste i te z pełnomocnictwa). Tutaj była reklamacja i
    uznali swój błąd.
    Drugi raz było "wykrycie aktywności wirusa" na koncie pełnomocnika
    (koncie w rozumieniu logowania do systemu a nie konta bankowego).
    To samo, wszystkie jego rachunki zablokowane wraz z tym,i do których
    ma pełnomocnictwo.
    To że akurat zablokowali mi środki przez co nie mogłem na czas
    zapłacić co trzeba złożyłem eklamacea ale odrzucil, odpowiadają, że
    pelnomoy powinien mnie powiadomić o tym.

    Obecny problem to "konieczna weryfikacja tożsamości" pełnomocnika i
    zaproszenie do placówki z dwoma dokumentami ze zdjęciem. Nikt nie
    potrafi wyjaśnić czym spowodowana.
    Pomijając już to blokowanie to wqirwia w tym brak informacji do
    mocodawcy o tym fakcie.
    Dowiadujesz się dopiero gdy kasy ruszyć nie można z konta.
    Co ciekawe mlinia nigdy nie wie precyzyjnie o co chodzi, widzą tylko
    status rachunku a nie wszystkich przypisanych pełnomocników, przez co
    najpierw wciskają mocodawcy tekst, że to jego problem, jego wina.
    Dopiero jak się ich przyciśniie, że do rachunku ma dostęp pełnomocnik
    i moze jego problem dotyczy to wtedy "się wyjaśnia".

    > I jak to się objawia dla mocodawcy?

    Niemożnością ruszenia środków z rachunku komunikatem "rachunek
    nadawcy lub odbiorcy jest nieaktywny"

    > A jako rozwiązanie rada - odwołaj pełnomocnictwo - logicznie

    Plaace mu, że ma robić za mnie przelewy. Taka jego praca.

    > Swoją drogą - jak w ogóle mBąk tłumaczy tą sy
    > tuację? I jakie rozwiązanie sugeruje?

    Żadnegoj, tłumaczą że mają taki mechanizm blokady raxhunku i pisz pan
    na Berdyczów.
    A to że blokada mogłaby być przecież tylko dla usera którego problem
    dotyczy lub chociaż wysyłać komunikat do wszystkich to takiej
    funkcjonalności nie są w stanie zrobić.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2019-10-22 13:31:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <d...@w...pl> wrote:
    >Obecny problem to "konieczna weryfikacja tożsamości" pełnomocnika i
    >zaproszenie do placówki z dwoma dokumentami ze zdjęciem. Nikt nie
    >potrafi wyjaśnić czym spowodowana.

    A propos - a to za drugi dokument ze zdjeciem ?

    Dowod osobisty kazdy ma, reszta jest juz nieobowiazkowa ...

    >Pomijając już to blokowanie to wqirwia w tym brak informacji do
    >mocodawcy o tym fakcie.
    >Dowiadujesz się dopiero gdy kasy ruszyć nie można z konta.

    Zawsze mozna zmienic bank, skoro sie nie podoba :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-10-22 13:53:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Oct 2019 13:31:43 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A propos - a to za drugi dokument ze zdjeciem ?
    > Dowod osobisty kazdy ma, reszta jest juz nieobowiazkowa ...

    Klient mBanku ma obowiązek mieć.

    > Zawsze mozna zmienic bank, skoro sie nie podoba :-)

    Mam po starej znajomości dobrą ofertę.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2019-10-22 13:58:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 22 października 2019 13:53:56 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Klient mBanku ma obowiązek mieć.

    Jest tak w jakimś regulaminie? Czy kolejny wymysł?
    Otwierają na podstawie jednego dokumentu.

    > Mam po starej znajomości dobrą ofertę.

    To raczej miłość w typie BDSM ;>
    A na poważnie rzeczywiście - dyskutowaliśmy o tym niedawno - naprawdę trudno o bank,
    który pozwala pełnomocnikowi na dostęp do kont mocodawcy przez ST.
    Są banki, które w ogóle na ustanowienie pełnomocnika nie pozwalają - a inne, które
    pozwalają, nie dają dostępu przez ST, a nawet przez telefon - jedynie możliwość
    składania zleceń w placówce.

  • 7. Data: 2019-10-22 13:59:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Klient mBanku ma obowiązek mieć.

    Lukas tez kiedys chcial ... i od tego czasu sie zastanawiam, czy
    slusznie :)

    J.

  • 8. Data: 2019-10-22 14:27:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    pozwalają, nie dają dostępu przez ST, a nawet przez telefon - jedynie możliwość

    Co to jest "ST"?

    W - o horror - PKO BP pełnomocnik ma dostęp konta "jak do swojego".

    MJ

  • 9. Data: 2019-10-22 14:42:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 22 października 2019 14:27:50 UTC+2 użytkownik Michal Jankowski
    napisał:
> [...]
    które pozwalają, nie dają dostępu przez ST, a nawet przez telefon - jedynie możliwość

    Tzw. "system transakcyjny" - czyli "dostęp do banku przez internet".

    > W - o horror - PKO BP pełnomocnik ma dostęp konta "jak do swojego".

    Horror czego się dokładnie tyczył?
    Bo w sumie tak właśnie powinno być - a np. w skądinąd poważnych santander i mille nie
    ma bata - pełnomocnik może tylko w placówce.
    A, OIDP, w idei i w kantorze aliora (ale nie wiem, jak w "dużym" aliorze oraz w
    różowym T) w ogóle pełnomocnika ustanowić nie można.
    W bnp i citku nie chciało mi się już pytać.
    Ciekawe, czy z tego, że PKO to działa, wyniknie, że w inteligo również?

    Pomyśleć, że w popierdółce VW to działało - byłem tam pełnomocnikiem teściowej - a
    jak nam zamknęli, to już w oranżadzie musiałem się wbrew regulaminowi logować jej
    loginem i hasłem (mimo, że to niby ten sam mBąk, oranżada na ustalanie pełnomocników
    nie pozwalała). W nest nie miałem okazji sprawdzić - ale podobno jest tam nawet
    możliwość ustanowienia pełnomocnika przez internet (i, co ciekawe, jest to jedyna
    bezpłatna możliwość).

  • 10. Data: 2019-10-22 15:15:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Tzw. "system transakcyjny" - czyli "dostęp do banku przez internet".

    > Horror czego się dokładnie tyczył?

    Tego, że wydawało mi się, że PKO jest tu źle widziane jako "państwowy
    dinozaur".

    > Ciekawe, czy z tego, że PKO to działa, wyniknie, że w inteligo również?

    W inteligo pełnomocników nie ma w ogóle. :)

    MJ