  • Data: 2020-03-27 16:36:15
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:148mwqxx878y0.14lmh83kcbwam$.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Fri, 27 Mar 2020 15:38:50 +0100, J.F. napisał(a):

    >No ale Robert twierdził, że u Niemca piwo strasznie drogie, bo euro,
    >a tu
    >wychodzi, że wcale nie.

    Twierdzil, ze widzial dorgie ... a nie, ze po 1.50euro, a ja sie
    dopytywalem, czy to za 4-pak, czy najdrozsze w sklepie :-)

    >Z nudów popatrzyłem na czekoladę Nussbeisser i mają za 0.79 EUR
    >https://www.aldi-nord.de/produkte/aus-unserem-sorti
    ment/snacks-suessigkeiten/schokolade/nussbeisser-ede
    l-vollmilch-3961.article.html

    >U nas jakoś dziwnie drożej (5,49 zł):
    >https://ezakupy.tesco.pl/groceries/pl-PL/products/2
    003000011906

    Tak, ale w Tesco jest AlpenGold, a w Aldi ... Chateau ?

    Ale czekolade mozna w Polsce taniej kupic, tylko ze bez orzechow.
    A takie firmowe istotnie drogie.

    Podejrzewam, ze polskim Aldi bym zastal ... w cenie ~5.50 zl :-)

    Osobna sprawa, to sklad - podobnie jak z proszkami, okazuje sie, ze na
    Polske idzie produkt gorszy.
    Choc niekoniecznie tanszy.

    No i znow kwestia podatkow. W Polsce czekolada 23% VAT.
    W Niemczech - byc moze jakas obnizona stawka "zywnosciowa", np 7%

    Ale moze i wiecej .. dla dobra obywateli oczywiscie

    https://www.welt.de/politik/article869776/Hoehere-Me
    hrwertsteuer-fuer-Schokolade.html
    - projekt podwyzki VAT na czekolade i slodycze, w ramach walki z
    nadwaga.

    Tak czy inaczej - i w czekoladzie nie jest jakos duzo drozej, a moze
    wrecz taniej.

    J.