  • Data: 2020-03-30 13:01:12
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 27 Mar 2020 20:28:44 +0100, Arek napisał(a):

    > Odrobinę dalej - transport? Większe spożycie - obrót (większy hurt taniej)?
    > Podatki swoją drogą.
    > O piwie w DE, CZ i SK pisałem - stosunkowo tanie. Nie nadaje
    > się na punkt odniesienia.
    > No i wcześniejsza inflacaj u nas swoje zrobiła.

    Cała dyskusja zaczęła się od tego, że u Niemca i Słowacji ponoć strasznie
    drogo "bo euro". A jak się bliżej przyglądnąć, to impuls inflacyjny po
    przyjęciu EUR stanowi jakiś ułamek procenta. U nas jest złotówka i inflacja
    też występuję, ostatnio nawet jakby większa niż u sąsiadów
    Półlitrowe piwo miało kosztować 2 EUR, a potem wyszło jakoś porównywalnie z
    nami. Wiadomo, że jedne towary są tańsze inne droższe, a i siła nabywcza w
    różnych krajach rozmaita. Demagog mógłby powiedzieć, że w Norwegii euro nie
    ma, a piwo kosztuje pierdylion.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek