  • 21. Data: 2019-10-29 21:16:02
    Temat: Re: Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-29 o 09:14, Kamil Jońca pisze:

    > Przykład OFE nie jest zachęcający.
    > KJ

    w OFE kasa nie była prywatna, a teraz jest więc państwo jej ruszyć nie
    może...lub inaczej może, ale w takim wypadku depozyty bankowe również
    możnaby ruszyć

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 22. Data: 2019-10-29 21:17:05
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    > Jeśli myślisz, że ktoś tutaj będzie to wiedział, to jesteś w błędzie.

    dlaczego?

    jeżeli Cię stać to wpłacaj 4%, jeżeli nie to chociaż 2% + pamiętaj, że w
    każdej chwili możesz to zmienić

  • 23. Data: 2019-10-29 21:18:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Sierant <b...@x...pl> writes:

    > w OFE kasa nie była prywatna,

    Oczywiście że była prywatna na początku. Stopniowo ją znacjonalizowano.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 24. Data: 2019-10-29 21:20:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    s...@g...com writes:

    > Tak, doplacaja tyle ile wplacisz ty. U amerykanow sie to nazywa 400k, u
    kanadyjczykow rrsp.
    > Zadeklarujesz 1%, pracodawca si dolozy drugie 1%.
    > Zadeklarujesz 2% dostaniesz dodatkowe 2%.
    > I tak czesto do 2-4%.

    Dlaczego nie pogadać normalnie z pracodawcą, by zamiast płacić na
    gruszki na wierzbie, normalnie wypłacał dokładnie tę samą kasę w formie
    pensji?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 25. Data: 2019-10-29 21:29:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Robert Sierant <b...@x...pl> writes:

    > w OFE kasa nie była prywatna, a teraz jest więc państwo jej ruszyć nie
    Czy możesz przytoczyć odpowiednie zapisy ustawowe?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    "As you journey through life take a minute every now and then to give a

  • 26. Data: 2019-10-29 21:36:49
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    > Oczywiście że była prywatna na początku. Stopniowo ją znacjonalizowano.

    nie była, w żadnym momencie nie miałeś możliwości, aby ją sobie
    wypłacić...to takie coś a la ZUS, kasa jest/była, ale jak umarłeś to
    "przepadało", nikt tego nie dziedziczy, nie wypłaci

    gdybym miał możliwość wyciągnąć swoją kasę z ZUS (lub OFE) to
    natychmiast bym to zrobił, oczywiście w zamian za całkowity brak
    emerytury od tych istytucji, ale się nie da ;-/

  • 27. Data: 2019-10-29 21:37:42
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    > Dlaczego nie pogadać normalnie z pracodawcą, by zamiast płacić na
    > gruszki na wierzbie, normalnie wypłacał dokładnie tę samą kasę w formie
    > pensji?

    bo wtedy będzie też musiał od tego zapłacić ZUS...po co karmić gada?

  • 28. Data: 2019-10-29 21:41:41
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-29 o 21:29, Kamil Jońca pisze:

    > Czy możesz przytoczyć odpowiednie zapisy ustawowe?
    > KJ

    http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/2811_u.htm

    Art. 3. 1. PPK jest tworzony w celu systematycznego gromadzenia
    oszczędności przez uczestnika PPK z przeznaczeniem na wypłatę po
    osiągnięciu przez niego 60. roku życia oraz na inne cele określone w
    ustawie.

    2. Środki gromadzone w PPK stanowią prywatną własność uczestnika PPK

    + art. 105 w którym opisano, kto, ile i kiedy może tę kasę wypłacić

  • 29. Data: 2019-10-29 21:48:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Oct 2019 21:16:02 +0100, Robert Sierant napisał(a):

    > w OFE kasa nie była prywatna, a teraz jest więc państwo jej ruszyć nie
    > może...

    Taaa, tez mi sie wydawalo, ze obligacje w OFE sa bezpieczniejsze :-)

    >lub inaczej może, ale w takim wypadku depozyty bankowe również
    > możnaby ruszyć

    A wydaje Ci sie, ze nie mozna ?

    Poza tym nie ma tylu zlotowek, zeby banki mogly wyplacic wszystkie
    depozyty ...

    J.

  • 30. Data: 2019-10-29 21:53:46
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-29 o 21:48, J.F. pisze:

    > A wydaje Ci sie, ze nie mozna ?
    >

    > Poza tym nie ma tylu zlotowek, zeby banki mogly wyplacic wszystkie
    > depozyty ...
    >
    > J.

    kiedyś myślałem, że nie można...no bo nie, ale kojarzysz przykład Cypru?
    państwo zabrało ileś % z rachunków bankowych i czy ktoś mu coś zrobił?

    z drugiej strony stracili na tym najwięcej rosyjscy oligarchowie

    u nas taka opcja nie występuje, ale nie można powiedzieć, że jest niemożliwa