  • 1. Data: 2019-10-28 21:11:40
    Temat: Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
    Od: m...@g...com

    Witam

    Ponieważ pracuje w dużej firmie pow. 250 osób to mój pracodawca ma obowiązek
    utworzenia PPK

    No i dostałem deklarację w ktorej muszę się opowiedzieć ile % wynagrodzenia chcę
    odkładać.

    Mam w związku z tym pytanie ile deklarować wpłaty dobrowolnej - 2% czy może 4%

    jak będzie rozsądnie i lepiej?

  • 2. Data: 2019-10-28 22:00:25
    Temat: Re: Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 28 Oct 2019 13:11:40 -0700 (PDT), w
    <6...@g...c
    om>, m...@g...com

    0%

  • 3. Data: 2019-10-28 22:02:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    m...@g...com writes:

> [...]
    odkładać.

    > Mam w związku z tym pytanie ile deklarować wpłaty dobrowolnej - 2% czy może 4%

    Hm. Ja myślię raczej o wypisaniu się ...
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    In any world menu, Canada must be considered the vichyssoise of nations --

  • 4. Data: 2019-10-28 22:22:29
    Od: z...@g...com

    A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie
    mieć

  • 5. Data: 2019-10-28 22:33:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m...@g...com writes:

> [...]
    odkładać.

    > Mam w związku z tym pytanie ile deklarować wpłaty dobrowolnej - 2% czy może 4%

    Jeśli myślisz, że ktoś tutaj będzie to wiedział, to jesteś w błędzie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 6. Data: 2019-10-28 23:29:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.10.2019 o 22:22, z...@g...com pisze:
    > A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie
    mieć

    aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba by policzyć: odkładając te 2% na
    prywatną emeryturę i mądrze je inwestując, da się więcej zarobić niż
    obiecuje państwo czy nie? Bo baterie słoneczne zwracają się w 5-10 lat,
    potem je można sprzedać lub zarabiać. Inwestycja w mieszkanie - w 20-30
    lat. a jak emerytury nie dożyjesz, to co z pieniędzmi które zebrałeś? A
    jak kopniesz w kalendarz rok po przejściu na emeryturę?
    Wiele pytań, a właściwie odpowiedzi na nie, ma wpływ na to w co warto
    inwestować długofalowo. ja liczyłem na ofe, na to że "zaorze" w kila
    pokoleń zus. I co dzisiaj mamy z ofe? Może ppk spotka ten sam los?

    ToMasz

  • 7. Data: 2019-10-29 08:31:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Oct 2019 14:22:29 -0700 (PDT), z...@g...com
    napisał(a):

    > A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie
    mieć

    Panstwo doplaca ? Raczej sobie cieple posadki szykuja ... choc czy
    sobie ...

    Pracodawca cos tam doplaca, wiec moze i warto, szczegolnie jesli duzo
    doplaca.

    Bo panstwo PiS to cie oszukuje od samego poczatku.

    https://www.mojeppk.pl/kalkulator.html
    wpisujemy np 30 lat, 5000 brutto,
    2% twoje, 1.5% pracodawcy, 175 zl co miesiac,

    Ho, ho - po 30 latach bedziesz mial 172 tys uskladane.
    Ale zaraz ... 175*12*30 = 63000 zl.

    Kto doplacil reszte? Panstwo tylko 7450 zl.

    Czytamy szczegolowo ... zakladany roczny wzrost wynagrodzenia 2.8%.
    i 3.5% zwrotu z inwestycji.

    Ile bedzie warte te 172 tys po 30 latach inflacji 2.8% to ci juz PiS
    nie napisze. Ani czy blondynki prezesa wypracuja te 3.5%.
    Ani dlaczego w okresie wyplat ma byc tylko 2.75% zysku.

    Ale to i tak wiecej niz samemu, wiec brac.
    Czy zadeklarowac wiecej ... jesli masz nadwyzki, to byc moze ...
    ale potem pilnowac stopy zwrotu i patrzec kiedy Tusk wroci do wladzy,
    bo jak wroci to ukradnie :-(

    J.

  • 8. Data: 2019-10-29 09:01:24
    Od: z <...@...pl>

    Tvny właśnie tłumaczyły że przy 4 tyś brutto pensji
    przy minimalnej opłacie przez 20 lat zbierając to do emerytury
    dostaniesz 300 zł co miesiąc przez 10 lat.

    Moim zdaniem mało a większość Polaków nie zarabia 4 tys. brutto

    A to wszystko podszyte nieufnością do łajdaków w sejmie (OFE) mimo
    zapewnień że to prywatne pieniądze i dziedziczone.

    Ja się nie łapię na PPK ale czuję że bym się wypisał.

    Kiedyś się wypisywałem z dodatkowych ubezpieczeń w pracy z takich samych
    pobudek. ;-)

  • 9. Data: 2019-10-29 09:14:20
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    z...@g...com writes:

    > A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie
    mieć

    Przykład OFE nie jest zachęcający.
    KJ

    "Nie można wlecieć w trzecie tysiaclecie
    na drzwiach od stodoły" - biskup polowy WP Sławoj Leszek Głódź.

  • 10. Data: 2019-10-29 09:50:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-10-28 o 22:22, z...@g...com pisze:
    > A czemu jak Państwo dopłaca i pracodawca jeszcze to chyba lepiej mieć coś niż nie
    mieć

    Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.
    Moim zdaniem idealnie pasuje do tematu PPK.

    Kiedyś się oszczędzało i gromadziło wkład mieszkaniowy na książeczce.
    Nie pamiętam ile procent ceny mieszkania musiało być (może 10, może 20)
    aby zostać wpisanym na koniec kolejki.
    Jak likwidowałem książeczkę ze wszystkimi naliczeniami premii itp. to
    starczyło na coś koło 1m?.
    Gdzie się podziała reszta kasy?

    Potem mieliśmy zostać właścicielami kraju. Rozdawali jakieś udziały w
    funduszach - pamiętam hasło 100 mln na głowę, ale szczegółów nie pamiętam.
    Jak kiedyś w końcu spieniężyłem cały ten udział to dostałem chyba coś
    koło 200zł (a może razem z żoną dostaliśmy 200zł), ale pewien nie jestem.
    Gdzie się podziała reszta kasy?

    Potem się przymusowo oszczędzało w OFE.
    Teraz jakiś niewielki % tego co nazbieraliśmy mamy dostać i to jeszcze
    po opodatkowaniu.
    Gdzie się podziała reszta kasy?

    PPK to kolejny rozdział tej historii robienia dobrze obywatelom.
    Młodzi, którzy jeszcze się nie przekonali jak to działa zapewne się nabiorą.

    Masz wybór - albo masz swoją wypłatę, albo wkładasz ją do jakiegoś worka
    którym rządzi ktoś inny. Dodatkowo zmuszasz swojego pracodawcę aby też
    tam wkładał. Według mnie zależnie od firmy to się przełoży albo na
    wzrost cen (jak firma ma słabą konkurencję) albo na jakieś ograniczenie
    kosztów (np. mniejszy wzrost płac niż by był, gdyby PPK nie było).
    Wzrost cen produktów wielu firm skutkuje inflacją. Dzięki inflacji jak
    przyjdzie do wypłacania zgromadzonych w PPK środków będą one relatywnie
    mało warte - się wypłaci bez bólu.
    Znów pojawi się pytanie: Gdzie się podziała kasa?
    P.G.