  • 21. Data: 2005-07-06 13:03:35
    Temat: Re: Multibank - mala opowiastka
    Od: "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie.dz>

    "Franz Maurer" <f...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Teraz na serio. Amra jako ekspert, powiedz nam czy rzeczywiście ważne
    > jest
    > wyrażenie woli, czy musi być podpis pod umową ?!

    Niewywołany wprawdzie do tablicy powiem, że oczywiście musi być umowa na
    piśmie. W odniesieniu do poszczególnych usług żąda tego art. 52 ust. 1
    pr.bankowego i art. 3 ust. 1 ustawy o elektronicznych instrumentach
    płatniczych. Co do warunków przyjęcia, iż czynność dokonana w postaci
    elektronicznej spełnia wymogi pisma odsyłam do art. 78 par. 2 kc.
    IMHO banki korzystają z instytucji warunkowej zgody, stąd ograniczenia w
    funkcjonalności kont przed otrzymaniem podpisanej umowy.

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 22. Data: 2005-07-06 13:21:52
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Teraz na serio. Amra jako ekspert, powiedz nam czy rzeczywiście ważne jest
    > wyrażenie woli, czy musi być podpis pod umową ?!

    Samo wypełnienie ankiety on-line czy nawet nie online moze być traktowane
    tylko jako wypełnienie wniosku o konkretną usługę.
    Faktem jest że nie wszystkie umowy muszą mieć formę pisemną.
    Jednak te bankowe MUSZĄ.
    I mogą Ci naskoczyć jak nie masz podpisanej umowy.

    Darek

  • 23. Data: 2005-07-06 14:03:08
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Faktem jest że nie wszystkie umowy muszą mieć formę pisemną.
    Prawda.
    > Jednak te bankowe MUSZĄ.
    Prawda.
    > I mogą Ci naskoczyć jak nie masz podpisanej umowy.

    Fałsz.
    Przy umowach pisemnych wymaga się autoryzacji i to też może być dyskusyjne,
    ale w tym przypadku żaden przepis prawa nie wymaga uczynienia tego podpisem.
    W tych przypadkach, gdzie wymagany jest podpis, jest to wyraźnie zaznaczone.

  • 24. Data: 2005-07-06 14:06:53
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pyciu <p...@f...com> napisał(a):

> [...]
    > o coraz to wiekszym zadluzeniu powstalym na moim rachunku i tu numer.
    > Zadluzenie uroslo w ciagu tego miesaica o niemal 100% (!!!) i w sumie
    > wynosilo ok 100 PLN. Poniewaz nie bylo mnie akurat w kraju,
    > wizyte w banku odbylem po paru tygodniach od ostatniego maila.
    > Sprawe udalo sie wyjasnic w oddziale, musialem napisac oswiadczenie,
    > ze nigdy nie podpisywalem umowy z bankiem (hehe) i dlug zostal
    > mi "darowany".
    >
    > Prawda, ze urocze ?
    > Czyzby Multi stal juz tak cienko, ze zdziera takze z nieklientow ?

    Ciekawe, czy kredytow tez tak udzielaja...
    Dzwonisz, ze chcesz, a oni mowia: "Juz przelewamy, pierwsza rata za miesiac,
    a umowe podpisze pan jak dojdzie".

  • 25. Data: 2005-07-06 14:38:19
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:dagjdt$n55$1@news.onet.pl...

    A mnie się wydaje, że kolega anonim zwyczajnie przytrollował w tym wątku. MB
    nie jest wcale taki do bani, choć pod względem akcji kredytowej nie błyszczy
    na tle konkurencji.

    T.

  • 26. Data: 2005-07-06 16:35:13
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@-...devguide.net> napisał w wiadomości

    > Liczenie dla zabawy nic nie znaczy. Prawdziwa zdolnosc wylicza sie
    > dla konkretnego kredytu po dokladnym przeswietleniu klienta.
    > Kalkulatory na stronach internetowych sa tylko zabawkami majacymi
    > przyciagnac klientow na rozmowe z tzw. 'doradca'.

    Oczywiscie, ze nie uzywalem kalkulatorow internetowych. Do tej zabawy
    uzywalem zywych doradcow!

    marekz

  • 27. Data: 2005-07-07 05:40:00
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    napisał w wiadomości
    > No ciekawe - sprobuj zobaczymy, czy zadziala ;)
    > Zwlaszcza, ze chyba cos tam oddzwaniaja? (nie pamietam, zakladalem pare
    lat
    > temu)

    nikt nie dzwoni ani nie oddzwania
    a w sprawie watku tytulowego i stanowiska K.K. którego bronicie, uwazam, ze
    do swiadczenia platnej uslugi, jakim jest konto bankowe, w ramach ktorego
    mozliwe jest np powstawanie zobowiazan finansowych! (chocby tylko na kilka
    stowek) nie moze odbyc się tylko na podstawie wypelnienia ogolnie
    dostepnego formularza na stronie www, bez wzgledu na to jakie tam dane sie
    znajda i ich prawdziwosc (moze to przeciez zrobic np maloletni, ktory ma
    dostep do takich danych, a ktorego dzialania bez wyraznej zgody opiekunow sa
    z gory niewazne lub osoba pozbawiona praw, chra umysłowo, czy wreszcie ktos
    z checi "kryminalnej")
    Bez wyraznego akceptu klienta w postaci minimum podpisu pod wspolna umową,
    bank nie ma zadnego prawa swiadczyc takiej uslugi.i naliczania swoich
    prowizji itp itd
    nie moze byc mowy o milczacym akcepcie umowy !! - raczej milczaca moze byc
    odmowa w powyzszym przypadku.i nalezy podkreslic, ze pracownicy multibanku
    postapili bezprawnie, zakladajac takie konto, a niewatpliwie zrobili to z
    premedytacja walczac o poziom premii, ktora uzalezniona jest czesto wlasnie
    od wykazania sie tzw operatywnoscia - czyli z niskich pobudek finansowych

  • 28. Data: 2005-07-07 05:56:44
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Jul 2005 07:40:00 +0200,
    osoba podpisana: Krab <_...@k...pl__>
    napisała:
> [...]
    > mozliwe jest np powstawanie zobowiazan finansowych! (chocby tylko na kilka
    Czyli z np. Allegro też twierdzisz, że trzeba mieć podpisaną umowę?
    Albo o płatne konta pocztowe ?
    Wiem, że w prawie bankowym jest zapis o umowie pisemnej, ale zdaje się
    że nie ma tam rygoru nieważności, i prawdę mówiąc, nie wiem co to
    znaczy. Czy faktycznie nieważność umowy, czy też np. tylko problemy
    dowodowe dla banku czy jeszcze coś innego.
    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    God is real, unless declared integer.

  • 29. Data: 2005-07-07 06:25:40
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jacek" <j...@-...devguide.net> napisał w wiadomości
    >
    > Oczywiscie, ze nie uzywalem kalkulatorow internetowych. Do tej zabawy
    > uzywalem zywych doradcow!

    Ale ci doradcy na pierwszych rozmowach zawsze korzystają
    z kalkulatorów udostępnionych na stronie :)
    Tak było w kilku bankach, które odwiedziłem, a w tym
    MultiBank.

    (A swoją drogą uważam, że kalkulator Multibanku oszukuje.)

    Dopiero przy bardziej zaawansowanych rozmowach dane idą
    do odpowiedniej jednostki scoringowej, gdzie oceniana
    jest zdolność i wiarygodność klienta.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 30. Data: 2005-07-07 07:04:48
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Pyciu" <p...@f...com> wrote in message
    > [2 lata pozniej]

    Urzekająca historia po 2 latach... ;P

    BTW - problem już rozwiązano. W tej chwili nie naliczają opłat na
    rachunkach, do których nie podpisano umowy.

    pzdr
    topjes