  • 1. Data: 2003-03-24 19:34:25
    Temat: MultiBank - przelewy z zagranicy
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Zastanawia mnie dlaczego na przelewie walutowym z zagranicy nie ma podanej
    kwoty w walucie oryginalnej, a jedynie kwote po przeliczeniu juz na PLN...
    Dziwne, bo nie moge wowczas dokladnie sprawdzic po jakim kursie rozliczono
    mi dolara.

    Co innego zas jest kiedy dostaje zwrot na karte z zagranicy, wowczas jest
    podana oryginalna kwota transakcji i kwota w PLN...

    Ta pierwsza opcja zaczyna mnie troche irytowac w MultiBanku, ktory mimo
    wszystko i tak uwazam za najlepszy bank, przynajmniej jesli chodzi o moje
    wymagania.

    Pozdrawiam,
    Sebastian.

  • 2. Data: 2003-03-24 19:49:12
    Temat: Re: MultiBank - przelewy z zagranicy
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >Dziwne, bo nie moge wowczas dokladnie sprawdzic po jakim kursie rozliczono

    A to konto zwykłe czy firmowe?
    Jeśli firmowe to chyba w ogóle jakieś nieporozumienie
    bo nie wiem jak w takim przypadku rozliczyć chociażby
    różnice kursowe.
    Pytałeś o kopię komunikatu SWIFT? - w niektórych bankach
    można coś takiego uzyskać (zdaje się, że np.WBK)

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2003-03-24 19:59:27
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > A to konto zwykłe czy firmowe?

    Konto prywatne, MultiKonto Jestem.

    Pozdrawiam,
    Sebastian.

  • 4. Data: 2003-03-24 22:13:19
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Stiwi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > juz na PLN...
    > Dziwne, bo nie moge wowczas dokladnie sprawdzic po jakim kursie

    Zgadzam się. Mnie też to denerwuje. Nie można również zapamiętać sobie
    danych zagranicznego odbiorcy - za każdym razem trzeba wpisywac z łapki.
    Oczywiście jak się pomylisz i na koncu wpiszesz np. polską literke, to
    otrzymasz jakiś nic nie znaczący komunikat o błędzie i całą zabawę ze
    żmudnym wpisywaniem SWIFTów, numerów kont, adresów i nazw odbiorcy itd. itp.
    należy powtórzyć od początku :-/.
    Niestety ergonomia interfejsu użytkownika to pięta achillesowa
    Multibanku. mBanku zresztą też :-/. Bardzo się dziwię, że tak dużego
    projektu nikt nie ocenia pod tym względem.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-03-25 09:48:51
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > Jeśli firmowe to chyba w ogóle jakieś nieporozumienie
    > bo nie wiem jak w takim przypadku rozliczyć chociażby
    > różnice kursowe.

    mozna przeciez sprawdzic kursy walut z danego dnia,
    w ten sposob mozna wydedukowac prowizje swift
    i prowizje multibanku,
    rzedy sie zawsze mniej wiecej zgadzaly,
    kiedys zadzwonilem na multilinie, zeby to wyjasnic,
    ale niedysponentka rznela glupa i dalem sobie spokoj

    --
    bromden[at]gazeta.pl
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o? K? w(++) !O M--

  • 6. Data: 2003-03-25 10:24:55
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl.no.spam> napisał w wiadomości

    > mozna przeciez sprawdzic kursy walut z danego dnia,
    > w ten sposob mozna wydedukowac prowizje swift
    > i prowizje multibanku,

    Kursy mogą się zmieniać w ciągu dnia.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-03-25 10:35:39
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > mozna przeciez sprawdzic kursy walut z danego dnia,
    > w ten sposob mozna wydedukowac prowizje swift
    > i prowizje multibanku,

    Wydaje mi się, że bez sensownej informacji z banku nie jest
    to mozliwe. Aby policzyć prowizje musiałbyś mieć wiarygodną
    informację jaka kwota została rzeczywiście zlecona do
    przelewu.

    > kiedys zadzwonilem na multilinie, zeby to wyjasnic,
    > ale niedysponentka rznela glupa i dalem sobie spokoj

    To prawda - z informacją w tym temacie jest niestety bardzo
    cieniutko :-(

    Pix

  • 8. Data: 2003-03-25 10:39:19
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Niestety ergonomia interfejsu użytkownika to pięta achillesowa
    > Multibanku. mBanku zresztą też :-/. Bardzo się dziwię, że tak dużego
    > projektu nikt nie ocenia pod tym względem.

    Nie tylko...
    Mnie też wygląda na to, że jednak nikt tam nie przemyślał do końca
    pewnych rozwiązań i skupiono się bardziej na działaniach reklamowo-
    marketingowych.

    pozd.Pix

  • 9. Data: 2003-03-25 12:42:14
    Od: z...@p...onet.pl

    To bardzo dziwne.
    Zdaje się że przelewy zagraniczne do mBanku idą via Multi
    i co ciekawe w tytule takiego przelewu jest kwota w walucie i kurs.

    Pozdrawiam
    zarafiq

  • 10. Data: 2003-03-27 18:03:50
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Stiwi" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ta pierwsza opcja zaczyna mnie troche irytowac w MultiBanku, ktory mimo
    > wszystko i tak uwazam za najlepszy bank, przynajmniej jesli chodzi o moje
    > wymagania.

    AFAIK można zamówić na multilinii dokładniejsze informacje o przelewach
    SWIFT, które są wysyłane faxem bodajże bezpłatnie.

    K. Kowalski