  • 11. Data: 2005-01-18 09:17:00
    Temat: Re: MultiBank - przelew zagraniczny, jakie dane ?
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Glenn" <g...@b...pl> wrote in message
    news:csh6lq$hrd$1@news.onet.pl...

    > O no proszę! A skąd wysyłałeś?

    Jak to skąd? Przecież pytanie jest o MultiBank - rozumiem, że Ty też
    pisałaś, że z Multi się nie da :)

    pzdr
    topjes

  • 12. Data: 2005-01-18 09:17:27
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jak to skąd? Przecież pytanie jest o MultiBank - rozumiem, że Ty też
    > pisałaś, że z Multi się nie da :)

    Nie pisałam, że "się nie da" tylko, że potrzebny jest SWIFT :-) I co? Kasa
    doszła, a Multi za komunikat SWIFT Cię nie skasowało? To by obniżało koszty
    przelewu :-)

  • 13. Data: 2005-01-18 10:54:41
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Glenn" <g...@b...pl> wrote in message

    > Nie pisałam, że "się nie da" tylko, że potrzebny jest SWIFT :-)

    Oczywiście, że nie pisałaś...

    ">> SWIFT.

    > Bez tego przelew nie przejdzie ?

    Nie - poszukaj na stronie banku, do którego wysyłasz, albo wrzuc zapytanie w
    google."

    > I co? Kasa
    > doszła, a Multi za komunikat SWIFT Cię nie skasowało? To by obniżało
    koszty
    > przelewu :-)

    Za komunikat SWIFT? A widziałaś chociaż TOiP MultiBanku? :)
    Nie ma tam prowizji za komunikat SWIFT. Są prowizje za:
    - złożenie wniosku o pzelew zagraniczny
    - wykonanie przelewu zagranicznego

    pzdr
    topjes

  • 14. Data: 2005-01-18 11:10:33
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Oczywiście, że nie pisałaś...

    Przepraszam - pamięć jest zawodna.

    > Za komunikat SWIFT? A widziałaś chociaż TOiP MultiBanku? :)

    Owszem widziałam.

    > Nie ma tam prowizji za komunikat SWIFT.

    To co robi w takim razie w historii mojego rachunku walutowego :-) ? Po
    prostu opłata za SWIFT to składnik opłaty za przelew. Stąd pomysł jak
    obniżyć koszt przelewu ;-)

    U mnie jest tak:

    OPŁATA ZA KOMUNIKAT SWIFT X USD
    PROW. ZA PRZELEW ZAGR. I WALUTOWY Y USD

    Są prowizje za:
    > - złożenie wniosku o pzelew zagraniczny
    > - wykonanie przelewu zagranicznego

    I w ramach tego jest opłata za SWIFT.

  • 15. Data: 2005-01-18 11:16:55
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Glenn wrote:

    > Przepraszam - pamięć jest zawodna.

    Aha i jeszcze jedno - według tego co pisze na stronie Multi przelewy do UE
    bez SWIFTU wprawdzie przejdą, ale mogą być obciążone dodatkowymi kosztami:

    "27/05/2004
    Zlecanie przelewów transgranicznych (IBAN, BIC)

    Informujemy, że zlecając przelew do beneficjenta w krajach Unii
    Europejskiej, Islandii, Lichtensteinu lub Norwegii należy podawać numer
    rachunku beneficjenta w formacie zgodnym ze standardem IBAN oraz kod BIC
    (SWIFT) banku beneficjenta. W przypadku braku tych danych zleceniodawca
    przelewu zostaje obciążony kosztami dodatkowych czynności podejmowanych
    przez Bank beneficjenta."

  • 16. Data: 2005-01-18 11:28:37
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Glenn" <g...@b...pl> wrote in message

    > U mnie jest tak:
    >
    > OPŁATA ZA KOMUNIKAT SWIFT X USD
    > PROW. ZA PRZELEW ZAGR. I WALUTOWY Y USD

    No u mnie też tak jest w historii. Ale dodatkowej opłaty za brak SWIFT nie
    pobrali :)

    pzdr
    topjes

  • 17. Data: 2005-01-18 12:53:44
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Za komunikat SWIFT? A widziała? chociaż TOiP MultiBanku? :)
    >Nie ma tam prowizji za komunikat SWIFT. S? prowizje za:
    >- złożenie wniosku o pzelew zagraniczny
    >- wykonanie przelewu zagranicznego

    Jest ;-). Tylko w innym miejscu.
    Strona 73:
    "zryczaltowane oplaty telekomunikacyjne w obrocie SWIFT-owym
    - oplaty stosowane wobec zleceniodawcow krajowych zlotych:
    (priorytet)
    normalny - 5 zl
    pilny - 10 zl

    Pzdr.