  • 1. Data: 2006-10-03 12:03:32
    Temat: Multi i kredyt ratalny dla zadłużenia na KK
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Wprowadzili możliwość skredytowania zadłużenia, 11% + 1% prowizji.

    Jestem ciekawy, gdzie tu jest haczyk. Czy dobrze myślę, że każda
    spłata karty najpierw spłaca ten kredyt? Co skutkuje tym, że właściwie
    do czasu spłaty całości tego kredytu ratalnego bulimy 11% od
    pozostałości kredytu *oraz* 21,99% od kolejnych zakupów? :)

    Ale posiadając dwie KK to można się na to szarpnąć, jeśli ktoś chce
    kupić coś na kredyt. Wtedy na KK multi mamy tylko te raty na 11% i do
    czasu spłaty chowamy do szuflady, a drugą robimy normalne zakupy. Takie
    11% jest nawet ciekawe biorąc pod uwagę, że nie trzeba podpisywać jakichś
    nowych umów, uważać na kruczki w nich zawarte, pilnować przelewów,
    kolekcjonować zaświadczeń o spłacie, zbierać zaświadczeń z US i ZUS, PITów
    itd itp.
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2006-10-03 12:22:00
    Temat: Re: Multi i kredyt ratalny dla zadłużenia na KK
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnei4l3r.ed1.samotnik@samotnik.local...

> [...]
    > do czasu spłaty całości tego kredytu ratalnego bulimy 11% od
    > pozostałości kredytu *oraz* 21,99% od kolejnych zakupów? :)

    No to by był już taki przekręt klientów, że chyba nawet BRE by się
    na to nie zdecydowało. Uważam, że spłata jest w pierwszej
    kolejności zaliczana na ten kredyt ratalny, ale tylko do wysokości
    "raty", zaś pozostała jej część spłaca bieżące zadłużenie.

    marekz

  • 3. Data: 2006-10-03 13:02:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@t...irc.pl> napisal(a):
> [...]
    > kolejności zaliczana na ten kredyt ratalny, ale tylko do wysokości
    > "raty", zaś pozostała jej część spłaca bieżące zadłużenie.

    No, ale jak wtedy można byłoby spłacić wcześniej całość kredytu
    ratalnego, bo podobno jest taka możliwość? To mi pachnie
    naliczaniem w sposób, który opisałem ;-) Nic to, pewnie trzeba
    zadzwonić i spytać, ale znając profesjonalizm multilinii to poczekam
    tak ze dwa tygodnie, aż się konsultanci oswoją z produktem, bo teraz
    to się pewnie niczego nie dowiem.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2006-10-03 13:31:27
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnei4odp.efa.samotnik@samotnik.local...

    > No, ale jak wtedy można byłoby spłacić wcześniej całość kredytu
    > ratalnego, bo podobno jest taka możliwość? To mi pachnie

    Wpłacając więcej niz rata+bieżące zadłużenie? Deklarując taką chęć
    na multilinii?

> [...]
    > poczekam
    > tak ze dwa tygodnie, aż się konsultanci oswoją z produktem, bo

    Eeee, dzwonić tam to bez sensu, powiedzą byle co. Ktoś powinien
    organoleptycznie sprawdzić.

    marekz

  • 5. Data: 2006-10-03 16:40:46
    Od: Gostecka <d...@e...pl>

    Samotnik napisał(a):
> [...]
    > nowych umów, uważać na kruczki w nich zawarte, pilnować przelewów,
    > kolekcjonować zaświadczeń o spłacie, zbierać zaświadczeń z US i ZUS, PITów
    moim zdaniem jest podobnie jak w BZWBK, czyli:
    nie masz kasy zeby splacic w terminie calosc zadluzenia, dzwonisz sobie
    na infolinie i rozkladasz to na raty (RATIO tak sie nazywa w BZWBK) -
    jest to kredyt ratalny, ktory splaca zadluzenie karty kredytowej, a ty
    masz za to do splacenia kredyt w ratach miesiecznych. Placisz 1%
    prowizji za jego9 uruchomienie a jego oprocentowanie jest 11%. Karte
    masz splacona i od tego momentu kart az tym kredytem ratalnym nie ma nic
    wspolnego

  • 6. Data: 2006-10-03 17:14:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@e...pl> napisal(a):

> [...]
    > prowizji za jego9 uruchomienie a jego oprocentowanie jest 11%. Karte
    > masz splacona i od tego momentu kart az tym kredytem ratalnym nie ma nic

    W serwisie internetowym Multi obsługa tego kredytu jest niebezpiecznie
    scalona w interfejsie użytkownika z obsługą kart kredytowych. No ale
    nie ma co gdybać, trzeba sprawdzić. Może na próbę przekształcę sobie te
    minimalne 500 zł, 5 zł prowizji to nie majątek :)
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2006-10-11 20:46:49
    Od: "d_v_d" <d...@v...pl>

    Samotnik napisał(a):
> [...]
    > nowych umów, uważać na kruczki w nich zawarte, pilnować przelewów,
    > kolekcjonować zaświadczeń o spłacie, zbierać zaświadczeń z US i ZUS, PITów

    Dokonujesz transakcji bezgotówkowych swoją KK w Multi. W kredyt
    ratalny możesz przekształcić min. 500zł, max 80% limitu karty.
    Jeśli decydujesz się na kredyt, jest on uruchamiany od ręki.
    Prowizja (1%) obciąża wyciąg karty, ale nie powoduje zmniejszenia
    limitu. Kredyt może być rozłożony na od 3 do 36 m-cy i jest
    oprocentowany na 11%. Kredytem możesz objąć transakcje z ostatniego,
    wystawionego już wyciągu, ale przed terminem spłaty minimalnej (masz
    więc 23 dni). Kredyt oprocentowany jest na 11% i to jest oczywiście
    wszystko, środki nie są dodatkowo w żaden sposób oprocentowane!
    Kredytów możesz mieć dowolną ilość, czyli możesz co miesiąc
    uruchamiać kredyt dla każdego kolejnego wyciągu. Rata kredytu
    powiększa "minimalną kwotę" spłaty KK.
    I teraz - umów podpisywać nie musisz, ale jednocześnie te środki,
    które w kredyt przeszły nie powodują odnowienia limitu na KK. To
    pewna niedogodność, ale biorąc pod uwagę, że % kredytu jest o
    połowę mniejsze niż na KK, produkt wydaje się być bardzo ciekawy
    :)

    :)

  • 8. Data: 2006-10-11 21:03:13
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@v...pl> napisal(a):

> [...]
    > oprocentowany na 11%. Kredytem możesz objąć transakcje z ostatniego,
    > wystawionego już wyciągu, ale przed terminem spłaty minimalnej (masz

    Czy można objąć kilka transakcji <500 zł? Np 3 transakcje po 300 zł?

> [...]
    > Kredytów możesz mieć dowolną ilość, czyli możesz co miesiąc
    > uruchamiać kredyt dla każdego kolejnego wyciągu. Rata kredytu

    Jasne. A co, jeśli chcę spłacić najpierw ratalny w kwocie większej niż
    minimalna rata (np spłacić do końca - deklarują możliwość
    wcześniejszej spłaty), a nie bieżące zadłużenie z karty?

    > I teraz - umów podpisywać nie musisz, ale jednocześnie te środki,
    > które w kredyt przeszły nie powodują odnowienia limitu na KK.

    Aha, czyli do samego końca mam limit mniejszy o kwotę kredytu
    ratalnego? Czy też może o kwotę NIESPŁACONEGO jeszcze ratalnego?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 9. Data: 2006-10-30 22:23:55
    Od: "d_v_d" <d...@v...pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Jasne. A co, jeśli chcę spłacić najpierw ratalny w kwocie większej niż
    > minimalna rata (np spłacić do końca - deklarują możliwość
    > wcześniejszej spłaty), a nie bieżące zadłużenie z karty?

    Kwota raty powiększa kwotę do spłaty minimalnej KK. Jeśli chcesz
    wcześniej spłacić część bądź całość kredytu ratalnego w KK
    to możesz to zrobić sam poprzez zakładkę "Kredyty" (po zalogowaniu
    się na konto) lub poprzez MultiLinię lub poprzez Placówkę.

    > Aha, czyli do samego końca mam limit mniejszy o kwotę kredytu
    > ratalnego? Czy też może o kwotę NIESPŁACONEGO jeszcze ratalnego?

    Limit KK pomiejszany jest o kwotę niespłaconego jeszcze kredytu
    ratalnego. Odsetki od kredytu nie pomniejszają limitu karty!

    > Samotnik
    d_v_d