  • 1. Data: 2006-10-03 16:28:31
    Temat: Fundusze inwestycyjne!
    Od: "Krzysztof" <k...@g...de>

    Witam
    Mam 45 tys ,do tej pory mialem obligacje skarbowe,ale teraz oprocentowanie
    jest mizerne wiec pomyslalem o funduszach inwestycyjnych.
    Prosze wiec fachowcow o porade,nie chce wiele ryzykowac ,troche zapewne
    trzeba ,nie mysle tez zrobic majatku ,wystarczyloby mi 8, 9 procent ale za
    to bez wielkiego ryzyka.
    Co ´wybrac,jaki fundusz,czy pieniadze podzielic??
    O funduszach bylo ,czytalem ale sytuacja sie przeciez stale zmienias
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-03 17:01:34
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne!
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    spróbuj z moneyekspert bądź expanderem na początek - rozwiązaniem jest też
    konto w mbanku z obsługą funduszy.

    http://kredyt.org.pl/moneyexpert/261/
    pozdrawiam
    @dams

  • 3. Data: 2006-10-03 21:11:30
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Krzysztof napisał(a):
> [...]
    > Co ´wybrac,jaki fundusz,czy pieniadze podzielic??
    > O funduszach bylo ,czytalem ale sytuacja sie przeciez stale zmienias

    Witam,

    trudno przy obecnej sytuacji rynowej coś polecić. Fundusze akcyjne
    teraz nie polecam, bo giełda stoi wysoko, a na górce oczywiście
    lepiej kupować. Fund. obligacyjne - obecnie raczej nie, bo stopy mogą
    wzrosnąć a przed ich wzrostem nie warto się w nie finansowo
    angażować. W portfelu f. obligacyjnych są mniej rentowe papiery,
    jeżeli w przyszłosci dojdzie do wspomnianego wzrostu - lepiej
    poczekać aż sytuacja się wyklaruje. Co do pieniężnych to wogóle
    ich nie polecam - już lepszy jest emax+ w mbanku /3,6%/, bez żadnych
    kombinacji z funduszami.

    Zależy jeszcze od horyzontu czasowego. Skoro kupowałeś obligacje to
    jesteś pewnie zainteresowany kilkuletnim okresem.

    MARIO

  • 4. Data: 2006-10-04 04:25:39
    Od: "Krzysztof" <k...@g...de>

    Czyli z tego wynika ze dzis nigdzie nie uzyskam powyzej 4 procent nie
    podejmujac wielkiego ryzyka?-bo malem bylem sklonny zaakceptowc.
    Moze sa jeszcze jakies inne formy oszczedzania?

  • 5. Data: 2006-10-04 06:39:28
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Krzysztof wrote:

    > Czyli z tego wynika ze dzis nigdzie nie uzyskam powyzej 4 procent nie
    > podejmujac wielkiego ryzyka?-bo malem bylem sklonny zaakceptowc.

    No nie bardzo. Rok temu były silne wzrosty na giełdzie ale teraz od pół
    roku jakiś taki marazm i nie wiadomo czy pojedziemy w górę czy w dół.
    Obligacje obecnie też trochę ryzykowne.

    > Moze sa jeszcze jakies inne formy oszczedzania?

    Powiedz najpierw jak długo zamierzasz oszczędzać i czy wrzucisz całą
    kwotę naraz, czy też będziesz co miesiąc dokładał po trochu.

    Karol

  • 6. Data: 2006-10-04 09:56:23
    Od: "Krzysztof" <k...@g...de>

    Chce wrzucic cala kwote naraz,nie musze wybierac jej przez dwa lata,potem
    nie wiem moze bede troche potrzebowal ale niekoniecznie.
    Tak wiec nawet moglaby to byc opcja dlugofalowa ,chociaz po dwoch latach
    chcialbym miec mozliwosc podjecia choc troche forsy bez wielkich strat
    wynikajacych z jakiejs umowy.

  • 7. Data: 2006-10-04 14:11:43
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Krzysztof napisał(a):
> [...]
    > Tak wiec nawet moglaby to byc opcja dlugofalowa ,chociaz po dwoch latach
    > chcialbym miec mozliwosc podjecia choc troche forsy bez wielkich strat

    Jeżeli:
    a/ możesz "zamrozić" środki na 2 lata, a nawet dłużej
    b/ akceptujesz podwyższone ryzyko
    to kup fundusz akcji, ale nie teraz, ponieważ na razie giełda stoi
    wysoko. Krótko mowiąc, poczekaj na spadki na GPW.

    Tak jak już ktoś pisał na formu, daruj sobie bardzo duże fundusze.
    Rozjeżyj pomiędzy mniejszymi. Zwróć uwagę na prowizje.

    MARIO

  • 8. Data: 2006-10-04 15:30:46
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Krótko mowiąc, poczekaj na spadki na GPW.

    znam takich co od roku czekaja i czekaja na spadki na GPW
    i doczekac sie nie moga...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2006-10-04 16:07:38
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    RobertS napisał(a):
    > Krótko mowiąc, poczekaj na spadki na GPW.
    >
    > znam takich co od roku czekaja i czekaja na spadki na GPW
    > i doczekac sie nie moga...

    Coż, giełda jest dla cierpliwych. Kupić teraz akcje i stracić? Na
    razie niech kolega zainwestuje środki w jakąś krótkoterminową
    lokatę, np. 1M i czeka...

    MARIO

  • 10. Data: 2006-10-04 17:18:33
    Od: "wrr" <...@w...pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
    > znam takich co od roku czekaja i czekaja na spadki na GPW
    > i doczekac sie nie moga...

    Mogli kupować w połowie czerwca bieżącego roku. Był znaczny spadek.
    Ci co kupili w połowie maja b.r, do teraz nie odzyskali strat