    From: "Szymon" <w...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :) - troche lamerskie pytanko
    Date: Wed, 3 Apr 2002 19:46:17 +0200

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    news:20020403171232.GI30809@diuna.pingwin.waw.pl...
    > No dobra, ale wroc do swojego pierwszego listu - pytales sie czy to
    > szpan. Czy teraz wciaz masz takie pytania? Czy wciaz uwazasz ze osoba
    > majaca 6 kart w portfelu jest szpanerem?

    Nie, jesli idzie do sklepu i kupuje korzystajac z 6 kart. Ja zaraz ide
    wlasnie do marketu. Chce wybrac 100zl, moze zrobie zakupy za 20zl.
    Audiotele: Rozsadnie jest wziac:
    a/ 8 kart po 5000zl limitu kazda
    b/ 5 kart po 2000zl limitu kazda
    c/ 1 karte na ktorej mam 160zl.

    Ja tylko mowie, ze jak ide kupic mleko to nie biore walizki pieniedzy,
    chociazbym ja w domu posiadal. Ale przekonales mnie, ze czasami trzeba miec
    kilka kart.

    Ciekawe

    > Chyba zartujesz. Jako podstawowa karta?

    Ja bym chcial. Tak jak niezla jest ta mBankowa ekarta. Wplacam sobie 200zl
    na nia i korzystam. Jak masz wieksze potrzeby to wplacasz wiecej. Ale jak
    znam polskie realia to sie okaze, ze trzeba za nia zaplacic, nie sa
    oprocentowane wklady itp itd.

    Teoria:
    Przyklad 1. Kto jest zamozniejszy:
    A. bioracy na kreche chleb
    B. bioracy kredyt na TV
    C. bioracy kredyt na mieszkanie.

    Kto musi byc zamozniejszy:
    A. posiadajacy VE
    B. posiadajacy charge czyli kredyt wzglednie niewielki
    C. posiadajacy KK

    Troche to dziwne, bo przeciez kredyt bierze sie zwykle wowczas, gdy kogos
    NIE stac na produkt. A juz zupelnym kosmosem jest by prestizu dodawalo
    posiadanie kredytu i chwalenie sie nim (w takim razie bioracy kredyt
    lombardowy na 210% powinni byc najzamozniejsi).

    > I bardzo dobrze zenie jest wymagane. Nie udalo sie Tobie _nigdy_
    > podejrzec pinu osoby placacej przed Toba?

    A jednak z bankomatach sie sprawdza...

    > Ale przeciez to co glownie wyroznia VE od VC (plaskate od wypukluch)
    > to autoryzacja online na kazda transakcje. To chcesz wprowadzic
    > plaskate bez autoryzacji? Szlifowac wypukle ;-) ?

    Z zdaje sie, ze sa banki majace VE kredytowa. Chce tanio i zdrowo :-)

    > A swoja droga KK to przeciez relikt starych systemow. VE mialy byc
    > rewelacja i w pewnym sensie sa - kazdego na nie stac.

    A jednak nadal prestige to KK. Tak jak abonament za 200zl VIP do komorki,
    chociaz kazdy baran umie wydzwonic 3000zl. VIP to dla mnie ktos do kogo sie
    dzwoni i placi sie kolosalne sumy za przyjemnosc rozmowy z nim. Znam ludzi
    znanych publicznie, ktorzy maja simplusa.

    pozdrawiam
    Szymon