    From: "Szymon" <w...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :) - troche lamerskie pytanko
    Date: Wed, 3 Apr 2002 18:49:58 +0200

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    news:20020403160406.GE30809@diuna.pingwin.waw.pl...
    > Myslisz ze posiadanie kart ktorych utrata nie jest szkodliwa dla
    > posiadacza nie jest rozwiazaniem?

    Mysle, ze ubezpieczenie na zycie jest luksusem w wieku 20 lat, podobnie jak
    ubezpieczenie karty. Fakt, ze czasami ginie 20latek i kradna karte, ale
    wydaje mi sie, ze wolalbym zachowac pieniazki w kieszeni z ubezpieczenia
    jednego i drugiego. Zwykle ze wszelkimi ubezpieczeniami jest tak, ze sa one
    niewspolmiernie wysokie do odszkodowan, wzglednie sluza jakims przekretom. A
    juz szczegolnie ubezpieczenia przymusowe.

    > Nie zgodze sie. Citek wbrew pozorom nie jest karta bardzo
    > droga. Oczywiscie o ile ktos nie korzysta z ich kredytu etc.

    Inaczej... Kupuje za 50zl. Gotowka - wydalem 50 zl. Karta - wiecej (nie
    wnikam ile wiecej, ale wiecej, bo sama karta kosztuje).

    > Bank ma zysk na kazdej karcie.

    Ale jedne daje za darmo, a inne nie :-)

    > Dlaczego wypukle kosztuja? Dlatego ze sa bardziej wszechstronne, ze
    > mozna nimi natrzaskac lewych transkacji.

    Wiec moze sie skupic wlasnie na tym, by to ograniczyc, ale nie na drodze
    ubezpieczenia. BSK podobno pilotazowo wprowadzil karte przedplacona. Ciekawe
    co z nia... Pewnym rozwiazaniem moze byc transakcja bezgotowkowa z pinem.
    Juz coraz wiecej sklepow to ma do VE, dlaczego nie moze byc do VC?
    Wiesz - chodzi mi o rozwiazania globalne. A nie ubezpieczac byle co, byle
    placil za to klient.

    pzdr
    P.S.
    Swego czasu byly tylko KK, a potem wymyslono VE i okazalo sie, ze moze byc
    karta tania i dobra. Gdyby nie ta autoryzacja to wlasciwie gro ludzi pewnie
    by dawno zapomnialo o wypuklych.