    From: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :) - troche lamerskie pytanko
    Date: 3 Apr 2002 18:05:08 +0200

    On Wed, Apr 03, 2002 at 05:44:11PM +0200, Szymon wrote:

    > Tak mi sie wydaje, bo sa drogie. Na drogie produkty stac zamoznych.

    Podobnie jak na oszczedzanie. Jest takie powiedzenie.

    > Moim zdaniem zastrzezenie nie rozwiazuje problemu. Ani ubezpieczenie. Trzeba
    > raczej rozwiazan, w ktorych kradziez nie jest mozliwa, albo trudna. Wowczas
    > nie bedzie trzeba myslec co "po". Ja wole myslec o tym "przed".

    Myslisz ze posiadanie kart ktorych utrata nie jest szkodliwa dla
    posiadacza nie jest rozwiazaniem?

    > Na razie chyba zgodzimy sie, ze masz drogie karty, a wiec produkty, ktore
    > nimi kupujesz tez wychodza drozej niz gotowka. Czy sens jest wiec karty

    Nie zgodze sie. Citek wbrew pozorom nie jest karta bardzo
    droga. Oczywiscie o ile ktos nie korzysta z ich kredytu etc.

    > stosowac to juz kazdy musi rozwazyc samodzielnie. Dla Ciebie tak, dla mnie
    > nie. Jesli sie czepiam to tego, ze prowadzenie konta i karty sa drogie, a
    > nie powinny. Dla mnie to troszke glupie, ze za debetowa nic nie place, a
    > charge czy kredytowa juz tak. Przeciez na tych drugich bank ma zysk z
    > prowizji od zakupow, wiec jeszcze chce i ubezpieczenie, i za wydanie, i za

    Bank ma zysk na kazdej karcie.

    > wznowienie itp itd. Troche mnie to dziwi... Niemniej - niech kazdy
    > pozostanie przy swoich produktach - najwazniejsze, ze kazdy z nas jest
    > zadowolony :-)

    Dlaczego wypukle kosztuja? Dlatego ze sa bardziej wszechstronne, ze
    mozna nimi natrzaskac lewych transkacji.

    --

    --w