    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :)
    Date: Wed, 3 Apr 2002 13:36:57 +0200

    Użytkownik "BAH" <b...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    news:3caae279_2@news.vogel.pl...

    > Jesli bank zacznie odpowiadac, to
    > - beda drozsze
    [..]

    > Na tej samej zasadzie mozna wprowadzic obowiazkowe Auto Casco.
    > (niektórzy zaczna chodzic piechota - mówi sie trudno).

    Jezeli ludzie zaczna jezdzic drozszymi samochodami i beda je rozbijac to
    wzrosnie oplata za OC. Czy nalezy zabraniac jezdzic drogimi samochodami? ;).

    > W tej chwili problemem jest to,
    > ze banki w zasadzie takich ubezpieczen nie oferuja.

    IMHO to nie stanowi najwiekszego problemu. Banki dobrze wiedza, ze oplat za
    karty duzo podniesc nie beda mogly, bo nie bedzie na nie popytu. Obawiaja
    sie raczej, ze beda musialy oddac czesc swojego zysku. Co wiecej nie beda
    mogly zarabiac na transakcjach oszukanczych. Zwroccie uwaga na to, ze bank
    dostaje prowizje nawet od takich transakcji. Zakladam oczywiscie, ze jest to
    jakas najczesciej spotykana teraz karta bez ubezpieczenia. Klientowi ja
    skradziono, wyczyszczono konto. Klient sklada reklamacje, bank odpowiada
    "transakcja przed zastrzezeniem" i swoja prowizje pobiera, czasami tylko od
    akceptanta a czasami takze od klienta.
    Jak widac na krzadziezy tez calkiem legalnie da sie zarobic ;). IMHO jest to
    co najmniej nieetyczne.

    Maciej