  • 1. Data: 2006-09-14 11:29:55
    Temat: Monopol E- cardu...
    Od: Martea_26 <n...@g...pl>

    Własnie przeczytałam, ze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    zainteresował sie e-cardem... Dziwne maja praktyki: obciążali swoich
    klientów kosztami transakcji kradzionymi kartami, które najpierw sami
    akceptowali. Śliska sprawa...

    http://www.internetstandard.pl/news/99390.html

    W sumie to nie jedyna rzecz, dzieki której ecard stał sie ostatio
    sławny. Ze złej strony.
    Wszystko za sprawa artykułu, który opublikowała "gazeta polska" 6
    września. Jest tam info o zastraszaniu konkurencji przez ecard.

    Metody eliminacji konkurencji ecard ma czysto mafijne...

    Jeśli ktoś byłby zainteresowany to dysponuję skanem artykułu z Gazety
    polskiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Martea

  • 2. Data: 2006-09-14 20:43:04
    Temat: Re: Monopol E- cardu...
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    >Wszystko za sprawa artykułu, który opublikowała "gazeta polska" 6 września.
    >Jest tam info o zastraszaniu konkurencji przez ecard.

    w nowym numerze jest ciag dalszy... zaczyna byc ciekawie - sprawa ma sie
    zajac komisja.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 3. Data: 2006-09-14 21:05:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Martea_26 <n...@g...pl> writes:

> [...]
    > zainteresował sie e-cardem... Dziwne maja praktyki: obciążali swoich
    > klientów kosztami transakcji kradzionymi kartami, które najpierw sami

    Bardzo watpliwe, to normalna procedura w przypadku sklepow
    internetowych. Niby jak mogloby to byc zrobione w inny sposob
    - kto mialby placic za fraudy, ktore sprowadzaja sie do podania
    numeru karty i daty jej waznosci? Sklep wie ze ryzykuje i ma
    (w odroznieniu od innych uczestnikow transakcji) mozliwosci
    zabezpieczyc sie przed takimi problemami.

    > Wszystko za sprawa artykułu, który opublikowała "gazeta polska" 6
    > września. Jest tam info o zastraszaniu konkurencji przez ecard.

    Wyglada na to, ze ta gazeta niezupelnie wie o czym pisze. Nie zebym
    sie jakos bardzo dziwil.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2006-09-14 21:22:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@p...waw.pl> napisal(a):

> [...]
    > (w odroznieniu od innych uczestnikow transakcji) mozliwosci
    > zabezpieczyc sie przed takimi problemami.

    Jakie możliwości?

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2006-09-14 21:39:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> writes:

    > Jakie możliwości?

    To zalezy co ten sklep sprzedaje - ale generalnie mozliwosci sa dwie
    - dostarczac posiadaczowi karty towar w taki sposob, by miec na to
    sensowne dowody (moze to sie takze przydac w sądzie i w prokuraturze),
    i/lub zakladac mozliwosc przerwania swiadczenia uslugi po chargebacku.

    Niestety, jesli ktos sprzedaje np. dostep do zdjec pornograficznych
    i akceptuje platnosci karta (IO), to musi sie liczyc z tym, ze kazdy
    klient w praktyce moze mu w koncu nie zaplacic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2006-09-15 08:14:04
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    Martea_26 napisał(a):
    > Wszystko za sprawa artykułu, który opublikowała "gazeta polska" 6
    > września. Jest tam info o zastraszaniu konkurencji przez ecard.
    >
    > Metody eliminacji konkurencji ecard ma czysto mafijne...

    Ciekawe jak sie ta sprawa rozwinie... i czy potwierdzi.

    > Jeśli ktoś byłby zainteresowany to dysponuję skanem artykułu z Gazety
    > polskiej.

    Artykul jest dostepny na www, podawalem link 11.09 8).
    Dyskusji nie bylo, poza stwierdzeniami a priori, ze GP niefajna jest
    i to tylko nagonka na sw. Leszka, wiec sie powtorze:
    http://www.gazetapolska.pl/?module=content&article_i
    d=1420

    Co by o sympatiach politycznych GP nie powiedziec, to jednak dzial
    sledczy odnosil juz pewne sukcesy... a tak swoja droga - wyznawcy
    sw. Leszka od Zamraznia Kursow tez do Gazety Polskiej pisuja :-O

    pozdr
    ~|_ukasz

  • 7. Data: 2006-09-15 10:03:49
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz>

    > Co by o sympatiach politycznych GP nie powiedziec, to jednak dzial
    > sledczy odnosil juz pewne sukcesy... a tak swoja droga - wyznawcy
    > sw. Leszka od Zamraznia Kursow tez do Gazety Polskiej pisuja :-O

    swoja droga moze nawet dobrze - odpadna garazowe firemki i nie bedzie takiej
    sytuacji jak z "grosikiem"...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 8. Data: 2006-09-15 10:38:50
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    Piotr napisał(a):

    > swoja droga moze nawet dobrze - odpadna garazowe firemki i nie bedzie takiej
    > sytuacji jak z "grosikiem"...

    Bedzie dobrze?
    Rozumiem, ze idealem jest TPSA i sytuacja na rynku
    telekomunikacyjnym :P

    A czym grozi tu mi czy Tobie "garazowatosc" firemki?
    Nizszymi cenami?
    A moze nizsze koszty ale wieksze ryzyko (jakie?) - dla wlasciciela
    sklepu?
    Jesli ktos ma sklep to moze powinien miec mozliwosc wyboru?
    Ja bym chcial miec.

    O wysokich kosztach roznych uslug zwiazanych z bankowoscia
    bylo juz na grupie wieeelokrotnie.

    pozdr
    ~|_ukasz

  • 9. Data: 2006-09-17 12:15:40
    Od: "Franek" <...@a...com>

    >Jeśli ktoś byłby zainteresowany to dysponuję skanem artykułu z Gazety
    >polskiej.

    Ja bym bardzo prosil. Wszystkie inne artykuly na ten temat tez, bo wlasnie
    mialem
    podpisac z nimi umowe:

    f...@h...com