  • 21. Data: 2002-04-26 09:13:10
    Temat: Re: Minimalna kwota przeprowadzenia autoryzacji
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 24 Apr 2002 23:43:27 +0200, "Jaco"
    <j...@a...net.pl> wrote:

    >IMHO lekko bez sensu pytanie. Skoro sklep wie że będzie miał straty w wyniku
    >takiej transkacji to może odmówić zapłaty kartą. Nigdzie nie ma obowiązku
    >honorowania kart płatniczych zawsze i wszędzie.

    Jesli sklep wywiesza naklejki kart i nie dolacza zadnej infomacji o
    specjalnych warukach akceptacj kart to dobrowolnie zobowiazuje sie je
    przyjmowac ZAWSZE I BEZWARUNKOWO

    Bardziej skomplikowana jest sprawa dolnych limitow transkacji jesli
    sklep wywiesza stosowna informacje. W tej stuacji od storny
    sklep-klient jest formalnie wszytko w porzadku. NiezgOdne mzoe byc to
    co najwyzej z umowa sklep-centrum a-r ale na to juZ klient nie ma
    bezposredniego wplywu. Oczywiscie skarzyc sie mozna. A podobno w
    takich sytuacjach zwykle skutkuje domaganie sie pisemnej odmowy
    przyjacia transakcjci karta ponizej jakies kwoty :-).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 22. Data: 2002-04-26 09:23:16
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Oczywiscie skarzyc sie mozna. A podobno w
    > takich sytuacjach zwykle skutkuje domaganie sie pisemnej odmowy
    > przyjacia transakcjci karta ponizej jakies kwoty :-).

    Taaak.
    A sklep ma jakis obowiazek wydawac pisemne oswiadczenia na ten temat?
    Czy na dowolny inny? Tylko paragony i faktury ma obowiazek wydawac.

    Michal

  • 23. Data: 2002-04-26 09:25:41
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wojtek Frabinski wrote:

    > Ciekawe tylko czy przy drobnych kwotach sa podobne jaja jak z
    > belkowym. Jak zaokraglaja te prowizje karciane ?

    ZTCP to sumują obrót na koniec miesiąca.

    pzdr

    Tomek

  • 24. Data: 2002-04-26 09:34:35
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 26 Apr 2002 11:23:16 +0200, "Michal Kukula"
    <m...@a...net.pl> wrote:

    >Taaak.
    >A sklep ma jakis obowiazek wydawac pisemne oswiadczenia na ten temat?
    >Czy na dowolny inny? Tylko paragony i faktury ma obowiazek wydawac.

    Nie twierdze, ze ma obowiazek. Tym niemniej takie postawienie sprawy
    moze dosc czesto okazac sie skuteczne :-).

  • 25. Data: 2002-04-26 09:48:30
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    A na jakiej podstawie moze ograniczyc przyjmowanie platnosci karta ponizej
    ustalonej kwoty? Nawet jesli sobie wywiesi kartke ze ponizej 50 zl nie
    przyjmuje karta to sa to jego "widzi mi sie". Skoro zdecydowal sie
    przyjmowac platnosci karta nie powinien stosowac dodatkowych ograniczen.

    --
    JaKi

  • 26. Data: 2002-04-26 12:08:00
    Od: cefek <c...@n...pl>

    On Fri, 26 Apr 2002 11:34:35 +0200, Wojtek Frabinski
    <w...@a...net.pl> wrote:

    >Nie twierdze, ze ma obowiazek. Tym niemniej takie postawienie sprawy
    >moze dosc czesto okazac sie skuteczne :-).

    Wojtek, nikt nie będzie się kłócił ze sklepem o to, że chce im DAĆ
    pieniądze. Lepiej poszukać innego... ja np. bym nie zapłacił w takim
    sklepie nawet gotówką i to przy założeniu, że byłaby 3-cia w nocy a
    najbliższy czynny sklep byłby po drugiej stronie miasta.

  • 27. Data: 2002-04-26 17:25:33
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    cefek wrote:

> [...]
    > sklepie nawet gotówką i to przy założeniu, że byłaby 3-cia w nocy a
    > najbliższy czynny sklep byłby po drugiej stronie miasta.

    mozna byc bardziej wrednym ;) np. jesli maja tam jedzonko to skonsumowac
    cos taniego(mniej niz 1zl) na miejscu i wyciagnac karte, rezygnujac
    oczywiscie
    z calosci wczesniej zamierzonych zakupow :)

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 28. Data: 2002-04-26 17:41:13
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marcin F"
    > mozna (...) skonsumowac cos taniego(mniej niz 1zl)
    > na miejscu i wyciagnac karte,

    moze jakis przeterminowany kefir w tej cenie znajdziesz ;-))
    *** blad ***

  • 29. Data: 2002-04-27 02:47:18
    Od: "Leonard Szczepanski" <p...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > przyjmuje karta to sa to jego "widzi mi sie". Skoro zdecydowal sie
    > przyjmowac platnosci karta nie powinien stosowac dodatkowych ograniczen.

    No dobrze, ale czy sklep taka decyzje o tym ze zamierza przyjmowac karty
    platnicze powyzej jakies kwoty musi miec pozolenie z Centrum Autoryzacji
    Kart? Czy sklem ma prawo samowolnie cos takiego zrobic, czy tez musi miec na
    to zgode?

    Leo

  • 30. Data: 2002-04-30 00:41:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Jaco" <j...@a...net.pl> writes:

    > Nie wiem jak jest skonstruowana umowa ale IMHO centrum rozliczeniowe jest
    > tylko usługodawcą i nie ma prawa dyktować warunków właścicielowi sklepu.
    > Jesli chce tracić klientów to tylko i wyłącznie jego sprawa.

    Tak. Ale dla mnie wystawienie towaru z cena oraz naklejenie naklejek
    jest oferta handlowa. I w takiej sytuacji sprzedaz towaru takze przy
    platnosci karta jest obowiazkiem sprzedawcy.

    Gdyby ktos ode mnie zazadal gotowki mimo naklejek, to bym po prostu
    zostawil mu zakupy na ladzie i poszedlbym do innego sklepu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator