    From: <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Millerowi ciagle malo
    Date: 5 Feb 2002 09:55:04 +0100

    > Przez ciebie przemawia egoizm.
    > Chcialbys, azeby anki placily ci jakies niebotyczne sumy za to, ze trzymasz
    > u nich pieniadze.
    > A banki sa egoistyczne.

    Czyli jestem jak bank :-)
    A powaznie, to cos Ci sie pomylilo. Nie zadam niebotycznych sum, tylko nie chce
    tracic na inflacji. To rozsadne. Bank jest dla mnie gwarantem bezpieczenstwa
    wkladow. Chcac oszczedzac na samochod, komputer, mieszkanie itp. nie moge
    pogodzic sie ze strata na inflacji. Alternatywa jest kupowanie wszystkiego na
    kredyt, ale uwazam ze to kanal, bo siedzisz w kieszeni kredytodawcow.

    > Tobie placa g... ale kredytow wcale nie obnizaja. Dlatego Miller chce
    > obnizyc stopy procntowe - tak by panstwo moglo pozyczac na maly procent - co
    > doprowadzi do jakiejs konkurencji miedzy bankami - czyli obnizki
    > oprocentowania kredytow.

    Guzik prawda. Banki robia to co im sie oplaca.

    > Wiecej - nie bedzie oplacalo Ci sie rtzymac kasy w bankach to pojdziesz i
    > sam kupisz obligacje :) albo jeszcze lepiej bedziesz kupowal - bo nie oplaca
    > sie trzymac kasy w bankach.

    Masz jakies dziwne zalozenie, ze obligacje beda zawsze lepsze niz inflacja i
    banki. To sie sprawdzalo do tej pory, ale widac i tu obnizki.

    > No wlasnie - przyzywczaili swoich akcjonariuszy - w wiekszosci tych
    > zagranicznych (jak caly sektor) do niebotycznych zwrotow z kapitalu, a tu
    > obnizajac stopy procentowe - podrzyna im Miller & spolka kure znoszaca zlote
    > jajka.

    To mnie nie martwi. Obligacje skarbowe to dlug pochodzacy z podatkowej dziury.
    Mniejszy dlug, mniejsza dziura. Rzecz w tym, ze ani podatki, ani stopy nie
    uwzgledniaja inflacji.

    > --
    Zamiast podpisu prosze daj linka do podpisu. Bedzie z 50 razy krocej.

    ZN