  • Data: 2002-02-06 19:00:15
    Temat: Re: Millerowi ciagle malo
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 05 Feb 2002 17:22:18 +0100, "ppinq" <p...@h...pl> wrote:

    > Tak się zasugerowałem tymi "inflacyjnymi" skokami indeksów, że
    > zapomniałem zwrócić uwagę iż oprocentowanie stałe jest po prostu
    > _stałe_, jak sama nazwa wskazuje, i tym samym nie zależy od
    > bieżącej inflacji.

    Owszem oprocentowanie jest stałe, ale ustala się je w oparciu o aktualną
    inflację, jej prognozy na najbliższe okresy i powiększa o odpowiednią liczbę
    p.p...ewentualnie wlicza się to w dyskonto przy zakupie obligacji i nie ma
    odsetek, jest tylko różnica między ceną emisyjną a nominalną. Oczywiście na
    obligacjach o stałej stopie można się przejechać, dlatego najlepiej ustalać
    je dla obligacji krótkookresowych (bo istnieje mniejsze ryzyko nietrafnej
    prognozy w krótkim horyzoncie czasowym), albo dla długookresowych, bo w
    długim okresie inflacja (w Polsce) ma jednak tendencję do obniżania się,
    więc obligacje takie są atrakcyjne dla inwestorów (szczególnie tych
    "nie-spekulantów"). Dla średnich okresów najlepeij stosować stopę zmienną,
    wtedy i wilk syty i owca cała :)

    Axe