  • 1. Data: 2002-12-20 14:58:06
    Temat: Millennium - nowa strona
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Hej.

    Wlasnie dzis zawitalem na www.big.pl i co widze - juz wszystko przerobione
    na Millennium, co chwile trafiam na hasla, ze do kont jest dostep przez
    Bankolinie, bankomaty i Millenet. A co najwazniejsze dla mnie - wreszcie
    pojawila sie opcja do sciagniecia wszystkich TOiP i oprocentowania w postaci
    pdf'ow. Tylko jeszcze Millenet nie dziala i wywala na stara strone BIGu, a w
    Bankolinii nie wiedza kiedy zacznie dzialac. Dziwne, bo na stronach pisza
    tak jakby juz dzialolo.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia
    l...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-12-20 16:58:51
    Temat: Re: Millennium - nowa strona
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Bankolinii nie wiedza kiedy zacznie dzialac. Dziwne, bo na stronach pisza

    Też ją obejrzałem. Jest to jedna wielka kpina z potencjalnych klientów. Nie
    podaje się żadnych istotnych parametrów produktów: oprocentowanie, prowizja;
    np. dla kredytów sezonowych, mieszkaniowych itp. Proponuje się aby klient do
    nich przyszedł lub zadzwonił. No cóz jest to jedyny Bank w Polsce, który
    proponuje tego typu produkty!!! . Duża premia dla pomysłodawców od reklamy. Tak
    trzymać, a wynik finansowy będzie coraz większy. Tensor1.

  • 3. Data: 2002-12-20 17:18:41
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    Tak
    > trzymać, a wynik finansowy będzie coraz większy. Tensor1.

    Zapraszam także do lektury umowy o Milekredyt Sezonowy. Pełna zgodność z Ustawą
    o Kredycie Konsumenckim!!!! Nie mam po prostu słów, żeby wyrazić swoje
    oburzenie. Tensor1.
    PS Gdzie jest jakakolwiek kontrola. Czy w tym Państwie Ustawy są tylko po to,
    aby publikować je w Dziennikach Urzędowych.

  • 4. Data: 2002-12-20 20:05:47
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    reklamy. Tak
    > trzymać, a wynik finansowy będzie coraz większy. Tensor1.

    Ale gadasz glupoty. Poszukaj dokladnie. Zdradze Ci tajemnice. Jak wejdziesz
    do Millennium, wybierzesz z Produkty i Uslugi Rachunki osobiste to w dolnym
    prawym rogu strony obok skrotu Kursy walut jest link Cenniki. Tam znajdziesz
    w postaci PDF wszystkie tabele ktorych szukasz.

    Zachowaj troche rzetelnosci, bo to, ze Ty poswieciles na zobaczenie tej
    strony 10sekund nie znaczy, ze zaraz mozesz tak psioczyc. Napewno nie jest
    to intuicyjne, szczegolnie dla tych, ktorzy wogole intuicji nie maja, ale ja
    ich chwale, ze wogole dali teraz taka mozliwosc. Jest to postep i trzeba to
    doceniac. A jak ruszy Millenet to juz wogole bede happy (do nastepnej wtopy,
    na co pewnie dlugo czekac nie bedzie trzeba).

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia
    l...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2002-12-20 22:59:56
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > doceniac. A jak ruszy Millenet to juz wogole bede happy (do nastepnej wtopy,
    > na co pewnie dlugo czekac nie bedzie trzeba).

    Teraz maksimum "rzetelności". Rzeczywiście w prawym dolnym rogu małą czcionką
    napis cenniki. Ustytuowane tak jak by nie chcieli aby były oglądane. I nie
    dziwię się. Obejrzałem dokładnie cennik dotyczący produktów kredytowych dla
    osób fizycznych. Oto moje uwagi.
    ******************
    Uwaga 1. RRSP jest podana dla kredytu udzielanego na 3 lata o oprocentowaniu
    nominalnym 16,6%. Jednakże z lektury cennika wynika, że tak oprocentowane
    kredytu są udzielane na 1 rok. Kredyt udzielany na trzy lata jest oprocentowany
    na poziomie 17,25%. ??????? Oszustwo czy pomyłka?
    *********************
    Uwaga 2. RRSP jest podana tylko dla jednego kredytu opisanego w uwadze 1. Czy
    to jest zgodne z ustawą. Oszustwo czy pomyłka?
    *********************
    Uwaga 3. Kredyt 3 miesięczny (tzw. sezonowy) ma oprocentowanie nominalne 15,90$
    przy prowizji 3,5% co daje RRSP = 45,39%!!!!!. Jeżeli go weżmiemy na 1 rok to
    RRSP=25,52%. Tych informacji (o RRSP dla tych produktów) niestety nie
    znajdziemy w cenniku. Oszustwo czy pomyłka?
    ***************************

    Mógłbym tak dalej, ale po co. Sprawdz a pózniej zastanów się kto tu jest nie
    rzetelny. Pozdrowienia i dzięki za wskazanie "wejścia". Tensor1.

  • 6. Data: 2002-12-20 23:36:04
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

    On 20 Dec 2002 23:59:56 +0100, t...@p...onet.pl wrote:

    >Uwaga 3. Kredyt 3 miesięczny (tzw. sezonowy) ma oprocentowanie nominalne 15,90$
    >przy prowizji 3,5% co daje RRSP = 45,39%!!!!!.

    Jak Ci to wyszło?

    --
    Amnesiac

  • 7. Data: 2002-12-21 12:16:34
    Od: t...@p...onet.pl

    > Jak Ci to wyszło?
    >
    > --
    > Amnesiac
    Zgodnie ze wzorem na RRSP podanym w Ustawie; patrz na wcześniejsze dyskusje na
    tym forum. Efekt tak dużej RRSP jest spowodowany ogromną prowizją (3,5%) w
    stosunku do okresu kredytowania. Bardzo przybliżony wzór na RRSP jest
    następujący:

    ***********************
    RRSP=24*prowizja/Okres kredytowania_w_miesiącach + oprocentowanie_nominalne
    ************************

    Trochę lepsze przybliżenie otrzyma się gdy drugi składnik zastąpi się przez

    ************************
    (1+op_nom/12)^12-1
    *************************
    Przybliżony wzór można jednak stosować tylko do szybkiego oszacowania RRSP.
    Oczywiście ja liczyłem ze wzoru dokładnego przy założeniu równych rat
    kapitałowych.
    Pozdrowienia Tensor1
    PS. Banki od lat oszukiwały klientów reklamując tylko oprocentowanie nominalne
    a o prowizjach mówiły mało. Ich wpływ na RRSP jest znaczny co widać z
    powyższego przybliżonego wzoru; szczególnie jeżeli okres kredytowania jest
    niewielki (np. do roku).

  • 8. Data: 2002-12-21 13:01:24
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

    On 21 Dec 2002 13:16:34 +0100, t...@p...onet.pl wrote:

    >RRSP=24*prowizja/Okres kredytowania_w_miesiącach + oprocentowanie_nominalne

    Dlaczego 24*prowizja, a nie 12*prowizja?
    Co do reszty - zgoda.

    Pozdrawiam,
    --
    Amnesiac

  • 9. Data: 2002-12-21 15:15:15
    Od: t...@p...onet.pl

    > Dlaczego 24*prowizja, a nie 12*prowizja?
    > Co do reszty - zgoda.
    >
    > Pozdrawiam,
    > --
    > Amnesiac
    Aby wyprowadzić ten wzór trzeba się zdrowo naliczyć upraszczając
    wzór właściwy (z ustawy) na RRSP:

    ******************
    K*(1-p) = sum{i=1 to n) Ai/(1+RRSP)^(i/12),
    gdzie
    Ai = K/n +(K-(i-1)*K/n)*e/12
    p - prowizja
    e - oprocentowanie nominalne
    K - kapitał
    n - okres kredytowania w miesiącach.
    *******************
    Co do intuicji liczby 24 to aktualnie nie mam pomysłu. Wzór uproszczony,
    który podałem, praktycznie od n=3 dość dobrze oddaje rzeczywistość, czyli
    RRSP wyliczoną zgodnie z Ustawą.
    Dalej przedstawiam trójki (n, RRSP z USTAWY, moje przybliżenie)
    3, 45,39 45,11
    6, 32,76 31,11
    12, 25,52 24,11
    60, 19,24 18,51
    Oczywiście wszystkie wyliczenia dla p=3,5% oraz e= 15,90%.
    A tak w ogóle podanie dobrego wzoru przybliżonego dla RRSP
    bazującego tylko na prostych operacjach na n, e oraz p było
    by bardzo pomocne. Mój wzór jest wstępną propozycją.
    Zapraszam do dyskusji.
    Tensor1

  • 10. Data: 2002-12-21 15:32:24
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > bazującego tylko na prostych operacjach na n, e oraz p było
    > by bardzo pomocne. Mój wzór jest wstępną propozycją.

    Zapomniałem dodać, że wzór z Ustawy, który podałem dotyczy sytuacji już
    przybliżonej: okresy spłat są równe, tzn. długość jednego okresu w dniach
    wynosi 365/12 (gdy rok nie jest przestępny). Bez tego uproszczenia trudno
    się w ogóle zabierać do podania przybliżonego wzoru na RRSP. Tensor1