    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Millennium - nowa strona
    Date: 21 Dec 2002 13:16:34 +0100

    > Jak Ci to wyszło?
    >
    > --
    > Amnesiac
    Zgodnie ze wzorem na RRSP podanym w Ustawie; patrz na wcześniejsze dyskusje na
    tym forum. Efekt tak dużej RRSP jest spowodowany ogromną prowizją (3,5%) w
    stosunku do okresu kredytowania. Bardzo przybliżony wzór na RRSP jest
    następujący:

    ***********************
    RRSP=24*prowizja/Okres kredytowania_w_miesiącach + oprocentowanie_nominalne
    ************************

    Trochę lepsze przybliżenie otrzyma się gdy drugi składnik zastąpi się przez

    ************************
    (1+op_nom/12)^12-1
    Przybliżony wzór można jednak stosować tylko do szybkiego oszacowania RRSP.
    Oczywiście ja liczyłem ze wzoru dokładnego przy założeniu równych rat
    kapitałowych.
    Pozdrowienia Tensor1
    PS. Banki od lat oszukiwały klientów reklamując tylko oprocentowanie nominalne
    a o prowizjach mówiły mało. Ich wpływ na RRSP jest znaczny co widać z
    powyższego przybliżonego wzoru; szczególnie jeżeli okres kredytowania jest
    niewielki (np. do roku).