  • 61. Data: 2019-10-21 11:03:25
    Temat: Re: Mille CHF
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5dad6d00$0$515$6...@n...neostrada.
    pl...
    >Cały taki kredyt jest abuzywny ;-)

    Byc moze, ale tego jeszcze TSUE nie stwierdzil :-)

    J.

  • 62. Data: 2019-10-21 11:38:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-21 o 11:02, J.F. pisze:
    > Ale czy te inne aby na pewno wytrzymaja ?
    Opieram się na fachowcach z tvn24. M.in. Orłowski

  • 63. Data: 2019-10-21 11:46:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-21 o 11:03, J.F. pisze:

    > Byc moze, ale tego jeszcze TSUE nie stwierdzil :-)

    Święte słowa. JESZCZE

  • 64. Data: 2019-10-21 17:01:13
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-21 o 00:34, J.F. pisze:

    > A policzyles? Moze juz nie musisz pozyczac :)
    > Albo ... przeskoczy na zlotowki :-)
    >
    > J.

    nie muszę, tylko po co oddawać wcześniej?
    kasa, którą mógłbym przeznaczyć na spłatę została zainwestowana i
    przynosi znacznie wyższy dochód niż to co oddaję bankowi

    teoretycznie:
    zmiana zadłużenia na PLN i wtedy oprocentowanie kredytu jakie?
    zamiast libor byłby wibor + marża?

    przy najlepszej opcji byłoby to 3-3,5% + ubezpieczenie, którego nie
    potrzebuję, bo już mam

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 65. Data: 2019-10-21 17:07:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >nie muszę, tylko po co oddawać wcześniej?
    >kasa, którą mógłbym przeznaczyć na spłatę została zainwestowana i
    >przynosi znacznie wyższy dochód niż to co oddaję bankowi

    Ale przeciez mozesz sobie wziac nowy kredyt.
    Jak sie np okaze, ze po uniewaznieniu kredytu z 300k zostanie do
    splacenia np 50k.

    >teoretycznie:
    >zmiana zadłużenia na PLN i wtedy oprocentowanie kredytu jakie?
    >zamiast libor byłby wibor + marża?

    No jak - libor+marza !
    Kredyt w zlotowkach na ujemny procent - to jest cos :-)

    >przy najlepszej opcji byłoby to 3-3,5% + ubezpieczenie, którego nie
    >potrzebuję, bo już mam

    W jakim sensie masz ? To bedzie dobre i na nowy kredyt :-)

    J.

  • 66. Data: 2019-10-21 17:12:06
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-21 o 08:32, z pisze:

    > TSUE powiedziało że to Ty decydujesz.
    > Nie można Cię zmusić do zmiany tej umowy.
    > Interes kredytobiorcy jest najważniejszy

    powiedzmy, że chcę coś zmienić, bo TSUE i mam do tego prawo etc...

    przewalutowanie kredytu na PLN (po kursie z dnia umowy kredytowej) i
    jakie miałbym oprocentowanie, od początku takie jak dla PLN?

    jakoś zupełnie tego nie widzę, dużo obliczeń, określenie marży kredytu
    (dla PLN) i teraz spłata wibor + ta marża

    już kilka razy do mnie, z różnych kancelarii, dzwonili, że pomożemy, że
    wywalczymy itp...

    wygląda to tak, na początku płacę ~10-20kzł opłaty "wstępnej" i na
    koniec np. 20-30% success fee, jeżeli uda się im wygrać

    a jak się nie uda to opłata wstępna zostaje w kancelarii, oni zarobią
    zawsze, a ja tylko jak uda się wygrać, dlatego uważam (zupełnie
    prywatnie), że na tym wyroku TSUE kasę zbiją przede wszyscy różnego
    rodzaju kancelarie, a część "frankowiczów" jednak przegra i będzie do
    tyłu kolejne kilka lub kilkanaście tysięcy...

  • 67. Data: 2019-10-21 17:14:44
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-21 o 08:36, z pisze:

    > A bank mógł mu proponować klauzule abuzywne albo NIE.
    >
    > WIDZIAŁY GAŁY CO PODPISYWAŁY

    chwila, odnosłem się do okresu kredytowania 45 lat (waluta bez
    znaczenia), bank mógł takie warunki proponować, nie było ograniczenia,
    wprowadzono je dopiero w jednej z rekomendacji

    teraz nawet jak klient chce kredyt na 35 lat to i tak musi mieć zdolność
    na 25

  • 68. Data: 2019-10-21 17:41:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >jakoś zupełnie tego nie widzę, dużo obliczeń, określenie marży
    >kredytu (dla PLN) i teraz spłata wibor + ta marża

    No i o to chodzi - TSUE orzeklo, ze klauzule abuzywne sie wykresla ...
    i nie wprowadza nic w zamian.
    Wiec musisz zobaczyc, co wtedy zostanie :-)

    I w ten sposob kredyt indeksowany moze sie zamienic na nieindeksowany,
    oprocentowany LIBOR+marza.

> [...]
    >koniec np. 20-30% success fee, jeżeli uda się im wygrać
    >a jak się nie uda to opłata wstępna zostaje w kancelarii, oni zarobią

    Wiadomo - wygralismy, albo przegral pan :-)

> [...]
    >przede wszyscy różnego rodzaju kancelarie, a część "frankowiczów"
    >jednak przegra i będzie do tyłu kolejne kilka lub kilkanaście

    Jest mozliwe, ale jak sie ustali jakas wykladnia, to ceny moga spasc
    szczegolnie, ze procedura sie pewnie przyspieszy ... choc jak zaczna
    sprawy masowo trafiac do sadow, to sie terminy wydlużą :-)

    J.

  • 69. Data: 2019-10-21 18:57:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 20 października 2019 22:16:41 UTC+2 użytkownik Robert Sierant
    napisał:

    > no to muszę Cię zmartwić, kredyt w CHF mam, ale akurat nie w Mille
    > tylko, że jego oprocentowanie (dostałem w pt pismo z banku) to obecnie
    > 0,0548%, co miałbym chcieć z tym zrobić? kto mi kasę pożyczy taniej?

    A po ile - jeśli to nie tajemnica - "sprzedałeś franki" bankowi?

    > i czy któraś firma oddała dobrowolnie pobrane opłaty likwidacyjne
    > (czasem nawet 100% wpłaconej kasy?) otóż nie, działo się tak tylko w
    > przypadku prawomocnego wyroku sądowego

    Poprzednio pobranych to może nie oddali - ale przestali pobierać od reszty frajerów -
    którzy, dzięki odrobinie cierpliwości, aż takimi frajerami się nie okazali.

  • 70. Data: 2019-10-21 18:57:54

    W dniu 2019-10-21 o 17:01, Robert Sierant pisze:
    > zmiana zadłużenia na PLN i wtedy oprocentowanie kredytu jakie?

    Takie jakie masz w umowie. Taki zapis jest dozwolony przez prawo.

    W mordę ... Wy tu na prawdę nie znacie tego wyroku.

    Nie zdajecie sobie sprawy co on oznacza i czyją stronę TSUE poparło.

    Wiedzy... Więcej wiedzy Panowie ;-)