  • 1. Data: 2007-04-20 19:51:52
    Temat: Metribank - wielkie oszustwo ?
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Sprytni sa, Metribank chodz zaden to bank.
    Maja konta chodz nie sa bankiem.
    Ale uzywania slowa kredyt hmmm to chyba nielegalne

    No i te lokaty na 10% prawdaa ze ladnie wygladaja
    http://www.metribank.pl/index.php?site=dla_ciebie-lo
    katy-gwarantowana_metro_lokata_roczna_10%-opis

  • 2. Data: 2007-04-20 20:27:32
    Temat: Re: Metribank - wielkie oszustwo ?
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Art. 2. Bank jest osobą prawną utworzoną zgodnie z przepisami ustaw,
    działającą na podstawie zezwoleń uprawniających do wykonywania czynności
    bankowych obciążających ryzykiem środki powierzone pod jakimkolwiek tytułem
    zwrotnym.
    Art. 3. Wyrazy "bank" lub "kasa" mogą być używane w nazwie oraz dla
    określenia działalności lub reklamy wyłącznie banku w rozumieniu art. 2, z
    tym że: 1) nie dotyczy to jednostek organizacyjnych używających wyrazów
    "bank" lub "kasa", z których działalności jednoznacznie wynika, że jednostki
    te nie wykonują czynności bankowych,
    Odpowiedzialność cywilna i karna

    Art. 171. 1. Kto bez zezwolenia prowadzi działalność polegającą na
    gromadzeniu środków pieniężnych innych osób fizycznych, prawnych lub
    jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, w celu udzielania
    kredytów, pożyczek pieniężnych lub obciążania ryzykiem tych środków w inny
    sposób, podlega grzywnie do 5.000.000 złotych i karze pozbawienia wolności
    do lat 3.

    2. Tej samej karze podlega, kto, prowadząc działalność zarobkową wbrew
    warunkom określonym w ustawie, używa w nazwie jednostki organizacyjnej
    niebędącej bankiem lub do określenia jej działalności lub reklamy wyrazów
    "bank" lub "kasa".

    Dziwne naprawdę dziwne , nawet zakładając że jest to jakaś społka zależna
    BRE to i tak uzycie w firmie słowa bank jest imo podkladaniem się. Poza tym
    nigdzie nie podają/nie zauwazyłem danych wynikającyhc z ustawy o KRS /choćby
    NIP, wyskość kapitału- opłaconego, adres sądu w którym są zarejstrowani/.
    Dla mnie działaja jak partyzanci

    pozdrawiam

    as

  • 3. Data: 2007-04-20 20:31:59
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Adam S. napisał(a):

> [...]
    > NIP, wyskość kapitału- opłaconego, adres sądu w którym są zarejstrowani/.

    Maja jaja ze stali a co na to KNF ciekawe, ciekawe tez gdzie haczyki dla
    lokat na 10% :))

  • 4. Data: 2007-04-20 20:36:06
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:
> [...]
    > http://www.metribank.pl/index.php?site=dla_ciebie-lo
    katy-gwarantowana_metro_lokata_roczna_10%-opis

    Przekret. Uwazajcie na to.

  • 5. Data: 2007-04-20 20:38:08
    Od: "Tom" <tomash_p WYTNIJ @poczta.onet.pl>

    > Dziwne naprawdę dziwne , nawet zakładając że jest to jakaś społka zależna
    > BRE to i tak uzycie w firmie słowa bank jest imo podkladaniem się.

    uzycie slowa bank w nazwie nie musi oznaczac, ze firma prowadzi dzialalnosc
    bankowa vide na przyklad bank nasienia ;)

  • 6. Data: 2007-04-20 20:47:40
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Tom napisał(a):

    > uzycie slowa bank w nazwie nie musi oznaczac, ze firma prowadzi dzialalnosc
    > bankowa vide na przyklad bank nasienia ;)

    No tutaj chyba nie masz watpliwosci iz uzycie slowa "bank" jest
    zmyleniem celowym i chyba zaden sad w to nie bedzie watpil.
    Inna rzecz ze w internecie nie ma nic o wlascicielu tej marki.
    Przy okazji znaczek metribanku jest w urzedzie patentowym zarejstrowany.

    Ot taka ciekowstka.

  • 7. Data: 2007-04-20 20:48:55
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Tom napisał(a):

    > uzycie slowa bank w nazwie nie musi oznaczac, ze firma prowadzi dzialalnosc
    > bankowa vide na przyklad bank nasienia ;)

    Metribank - Centrum Finansowe to nowa spółka na rynku finansowym w
    Polsce.W ofercie naszego Centrum Finansowego poza popularnymi produktami
    i usługami bankowymi znajdziecie Państwo wiele innowacyjnych rozwiązań
    finansowych jak dotąd niespotykanych w żadnym banku czy instytucji
    finansowej.

    USŁUGAMI BANKOWYMI ! udaja ze sa bankiem jak nic :)

  • 8. Data: 2007-04-20 20:49:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> writes:

    > Sprytni sa, Metribank chodz zaden to bank.
    > Maja konta chodz nie sa bankiem.

    Dokąd mam chodzić?

    MJ

  • 9. Data: 2007-04-20 20:50:47
    Od: "Tom" <tomash_p WYTNIJ @poczta.onet.pl>

    > USŁUGAMI BANKOWYMI ! udaja ze sa bankiem jak nic :)

    ok niech bedzie :)
    a najlepsze jest to:

    "...
    Oto kilka z naszych propozycji...

    1.. Metrikonto bezpieczny rachunek którego niezajmie Tobie nawet komornik
    ..."

  • 10. Data: 2007-04-20 20:51:09
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > uzycie slowa bank w nazwie nie musi oznaczac, ze firma prowadzi
    > dzialalnosc bankowa vide na przyklad bank nasienia ;)

    zgadza się i dlatego przytoczyłem rownież artkuł , który o tym mówi (art 3
    pkt 1) ,
    natomiast spółeczka uzywa słowa bank, wykonuje czynności bankowe ale bankiem
    nie jest

    pozdrawiam
    as