  • 101. Data: 2013-03-21 19:40:21
    Temat: Re: Metoda polska vs cypryjska Re: Jak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku?
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-21 17:22, ddddddd pisze:

    > ojj, sam bym dał słupowi 150zł żeby sobie dom od ministra kupił :)
    >
    > i w tym cały szkopuł: chcę kupić dom, to nie przeglądam ogłoszeń tylko
    > wykazy kto jaką wartość zadeklarował, szukam gościa który akurat w tym
    > roku nie miał pieniędzy(stracił pracę, dziecko mu zachorowało itd itp.)
    > i postanowił zadeklarować mniej.

    Taki, któremu naprawdę by źle poszło w interesach, to sprzedałby dom i
    mieszkał kątem u szwagra, zanim się nie odkuje.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 102. Data: 2013-03-21 19:41:15
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-21 17:22, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Tzn. to by mial byc jedyny podatek w panstwie?
    >
    > Od nieruchomosci?

    Nie, pisałem. Katastralny i pogłówne.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 103. Data: 2013-03-21 20:00:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Thu, 21 Mar 2013 19:41:15 +0100
    Maruda <m...@n...com> wrote:

    > Nie, pisałem. Katastralny i pogłówne.

    Czyli katastralny i poglowne mialyby byc jedynymi podatkami w panstwie?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 104. Data: 2013-03-21 20:14:05
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-21 20:00, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Czyli katastralny i poglowne mialyby byc jedynymi podatkami w panstwie?

    Tak. Powinny. Ale to utopia. Wiem. Homosovieticusom się w głowie nie mieści.

    Nie będę rozpisywał się ponownie, ale odpowiedz sobie na pytania: Po co
    Ci państwo? Od czego powinny zależeć nakłady państwa na jego
    działalność? (Moim zdaniem: od pogłowia i od majątku)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 105. Data: 2013-03-21 21:15:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    TrzyLinie <t...@o...pl> writes:

    > Przyjdzie, bo taka potrzebę będzie mieć jego szwagier/wujek lub ktoś,
    > kto pieniędzmi przecież umotywuje urzędnikowi swoją "prośbę".

    No i są takie przypadki. Ale jest ich mniej, i pozostaje droga
    odwoławcza, sądowa, rzeczoznawców itd. Zadna strona nie ma pewności co
    do efektów. Natomiast gdyby miały decydować tylko pieniądze to byłoby to
    automatyczne i nieodwołalne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 106. Data: 2013-03-21 21:17:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m <m...@g...com> writes:

    > Ewentualnie, kto nie zauważył że ceny podskoczyły i nie zdążył
    > zaktualizować (a ceny mogą podskoczyć nie tylko w czasie hossy, ale
    > także kiedy gmina coś tam uchwali, ogłosi że jednak nie buduje
    > oczyszczalni ścieków, zostanie podjęta decyzja o budowie tego czy
    > tamtego....).

    Albo np. nie tyle nie zdążył co nie mógł zdążyć, bo np. gmina to dopiero
    dziś lub jutro ustali, a przecież nie każdy pracuje w urzędzie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 107. Data: 2013-03-21 21:18:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Maruda <m...@n...com> writes:

    > Nie, pisałem. Katastralny i pogłówne.

    Te drugie, jak domyślam się, chciałbyś pewnie sciągać z bezrobotnych,
    przebywających za granicą, tzw. "marginesu", nie posiadających stałego
    adresu itp?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 108. Data: 2013-03-22 03:11:31
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Thu, 21 Mar 2013 20:14:05 +0100
    Maruda <m...@n...com> wrote:

    > Tak. Powinny. Ale to utopia. Wiem. Homosovieticusom się w głowie nie
    > mieści.

    Super. Polska stalaby sie najwiekszym rajem podatkowym na swiecie.

    Przyjechalby Warren Buffet z Carlosem Slimem, kupili kawalerke w
    Pcimiu Dolnym, i "zamieszkalby" w Polsce.
    Wszelkie dochody z calego swiata deklarowalby w Polsce, a podatki
    placili od wartosci kawalerki.

    Podobnie z rdzennymi tubylcami posiadajacymi dochody, a niekoniecznie
    nieruchomosci czy dajacy sie zweryfikowac majatek.

    > Nie będę rozpisywał się ponownie, ale odpowiedz sobie na pytania: Po
    > co Ci państwo? Od czego powinny zależeć nakłady państwa na jego
    > działalność? (Moim zdaniem: od pogłowia i od majątku)

    Np. zebym mogl pojechac do sklepu ulica, a nie musial isc po kolana w
    blocie. Na to, ze moi sasiedzi zrzuca sie na droge, nie licze.

    "Prawo silniejszego" tez niespecjalnie do mnie przemawia.

    I pare tam innych.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 109. Data: 2013-03-22 03:15:46
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Wed, 20 Mar 2013 12:59:48 +0100
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Litości, nie o wycenę chodzi, tylko o prosty pobór podatku -
    > mniejszego kwotowo od mniej wartych nieruchomości, większego kwotowo
    > od więcej wartych nieruchomości.

    Wracasz z wakacji - okazuje sie, nie masz dokad, dom sprzedany,
    zawartosc co prawda desygnowani przez panstwo robotnicy wyniesli na
    twoj koszt (bo sie nie zglaszales) na ulice, ale po kilku tygodniach
    swoiskim zwyczajem wyparowala ;)

    Ew. zastap wakacje szpitalem, delegacja itd.

    Piekne i uczciwe.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 110. Data: 2013-03-22 04:50:44
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-21 21:15, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > odwoławcza, sądowa, rzeczoznawców itd. Zadna strona nie ma pewności co
    > do efektów. Natomiast gdyby miały decydować tylko pieniądze to byłoby to

    Skąd pewność, że mniej? Jak wysysam z mojego brudnego palca :) to
    czuję, że więcej. A jak zważyć szkodliwość "kurewstwa" urzędniczego
    vs. obywatelskiego, to urzędnicze jest o niebo gorsze.

    Automatyzm i nieodwołalność zaś oznacza brak pola dla "inwencji
    urzędniczej", eliminuje korupcję, wprowadza czyste i proste reguły gry,
    zmniejszenie armii prawników, rzeczoznawców itd. bo nie ma sporów
    w tych kwestiach.

    Dzisiaj decydują pieniądze oraz czynnik reglamentowany w kręgu
    znajomych królika.

    --
    TrzyLinie