  • 91. Data: 2013-03-20 18:46:34
    Temat: Re: Metoda polska vs cypryjska Re: Jak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maruda wrote:

    > Spoko... przyjdzie urzędnik z nakazem wywłaszczenia i nagle się okaże,
    > że się da. I to nawet bez jakichś szczególnych pieniędzy.

    urzednik nie przyjdzie sobie tylko dlatego ze go na to stac.

  • 92. Data: 2013-03-20 18:55:29
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-20 18:46, witek napisał(a):

    > urzednik nie przyjdzie sobie tylko dlatego ze go na to stac.

    Przyjdzie, bo taka potrzebę będzie mieć jego szwagier/wujek lub ktoś,
    kto pieniędzmi przecież umotywuje urzędnikowi swoją "prośbę".

    Ale to jedyny argument zarówno za i przeciw... W obu systemach jest
    korupcja. Więc można ją pominąć. Z dwojga złego wolę, żeby decydowały
    pieniądze, jawnie, a nie po uważaniu urzędnika, czyli niejawnie.

    --
    TrzyLinie

  • 93. Data: 2013-03-20 19:16:03
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-20 18:46, witek pisze:

    > urzednik nie przyjdzie sobie tylko dlatego ze go na to stac.

    Wystarczy, że będzie stać (na jakieś 30% wartości tego domu) jego
    krewnego / znajomego, który będzie miał w tym jakiś interes.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 94. Data: 2013-03-20 19:19:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > Eurozwiązek jawnie "wypowiedział mu wojnę" jako rajowi podatkowemu. I
    > o rozejm będzie trudno. A jak się nagle okaże, że Cypr ma inne
    > alternatywy (bo to w sumie naprawdę niewielka kasa) to zobaczymy jak
    > rura kołchoźnikom będzie miękła.

    Tak wygląda.

    > No i z tego co się plotkuje na rynku ciągle rozmawiają z kapitałem
    > rosyjskim. Jeśli się ugadają (tzn. Putin pójdzie na takie ryzyko
    > polityczne) będzie interesująco.

    Dla Putina to akurat żadne ryzyko.

    Może to taki test, na niewielką skalę, chwilowo nieudany więc trzeba
    będzie poczekać i coś może nieco innego wymyślić.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 95. Data: 2013-03-20 19:32:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    TrzyLinie <t...@o...pl> writes:

    > Pomysł polega na opodatkowaniu własności i zastąpieniu tym podatkiem
    > większości aktualnie pobieranych. Dziś podatku "od żony" nikt nie
    > płaci.

    Nie od własności, ale od tej części własności, która jest każdemu
    potrzebna do jakiegoś w miarę sensownego życia (niezależnie od formy
    własności). Dla kogoś biednego to będzie rzeczywiście cała jego
    własność.

    > Na czym polega problem rzekomo rozwiązywany przez "commandos"? Bo dalej
    > nie ustalono rzeczywistej wartości potrzebnej do policzenia podatku.

    Problem jest tak samo rozwiązany jak przez omawiany podatek. Przecież
    nie chodzi o rzeczywistą wartość, tylko o odpowiednie wpływy.

    > Commandos to zwykli złodzieje, których należy ścigać.

    A co czyniłoby wprowadzających omawiany podatek nadzwyczajnymi?

    > Jak ma trochę więcej kasy, to po konieczności zapłacenia 150% wartości
    > pewnie już nie będzie miał więcej, tylko mniej.

    No to co z tego? Tylko na tyle wyceniasz krzywdę babci? To ile trzeba
    będzie zapłacić np. za zabójstwo?

    > Jego pozycja społeczna
    > opada, jest słabszy i sam narazi się na takie manewry ze strony innych
    > zawistników. Musi najpierw skalkulować czy to mu się opłaca.

    Pozycja społeczna zabójcy opada, jest słabszy, chociaż wątpie czy sam
    się narazi na bycie zabitym przez zawistników. Może mu się to opłacać.

    > Pomysły Marudy zakładają także trochę inny wymiar sprawiedliwości :)
    > W tej wizji ktoś, kto ma "akurat" więcej kasy ma ją dlatego bo umiał
    > ją zdobyć, więc jest wyżej wyceniany przez społeczeństwo i w związku
    > z tym może więcej. To sprawiedliwe, bo ludzie nie są równi.

    Absurd. Poza tym nie do konca rozumiem dlaczego posiadanie pieniędzy
    miałoby być jedynym i absolutnym celem w życiu.

    > Niedorzeczność tkwi w aktualnym systemie.

    Owszem, ale ta nie dorasta do pięt takim pomysłom.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 96. Data: 2013-03-20 19:34:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m <m...@g...com> writes:

    > I jaki tam system wycen :). Trudno nazwać wyceną zadeklarowanie ceny o
    > wiele wyższej niż rynkowa, po to tylko żeby nikt nie odkupił.

    Za to dowolny mafioso i inny minister mógłby wszystko wycenić na 100,-.
    Przecież i tak nikt nawet nie pomyśli o kupowaniu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 97. Data: 2013-03-21 01:33:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 20 Mar 2013 12:46:34 -0500, witek napisał(a):

    > urzednik nie przyjdzie sobie tylko dlatego ze go na to stac.

    Tylko dlatego, że kogoś stać na urzędnika.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 98. Data: 2013-03-21 17:22:12
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    > Za to dowolny mafioso i inny minister mógłby wszystko wycenić na 100,-.
    > Przecież i tak nikt nawet nie pomyśli o kupowaniu.

    ojj, sam bym dał słupowi 150zł żeby sobie dom od ministra kupił :)

    i w tym cały szkopuł: chcę kupić dom, to nie przeglądam ogłoszeń tylko
    wykazy kto jaką wartość zadeklarował, szukam gościa który akurat w tym
    roku nie miał pieniędzy(stracił pracę, dziecko mu zachorowało itd itp.)
    i postanowił zadeklarować mniej.

    Lukasz

  • 99. Data: 2013-03-21 17:22:48
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Mon, 18 Mar 2013 07:13:50 +0100
    Maruda <m...@n...com> wrote:

    > Od dawna przekonuję, że prawo głosu (czyli decydowania o państwie)
    > oraz podatki (czyli obowiązek łożenia na to państwo) powinny wynikać
    > z jednej, prostej liczby: deklarowanej wartości stanu posiadania
    > rzeczy, głównie nieruchomości. Przypomnę:

    Tzn. to by mial byc jedyny podatek w panstwie?

    Od nieruchomosci?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 100. Data: 2013-03-21 18:05:13
    Od: m <m...@g...com>

    On 21.03.2013 17:22, ddddddd wrote:

> [...]
    > wykazy kto jaką wartość zadeklarował, szukam gościa który akurat w tym
    > roku nie miał pieniędzy(stracił pracę, dziecko mu zachorowało itd itp.)

    Ewentualnie, kto nie zauważył że ceny podskoczyły i nie zdążył
    zaktualizować (a ceny mogą podskoczyć nie tylko w czasie hossy, ale
    także kiedy gmina coś tam uchwali, ogłosi że jednak nie buduje
    oczyszczalni ścieków, zostanie podjęta decyzja o budowie tego czy
    tamtego....).

    p. m.