  • 1. Data: 2004-08-23 13:00:45
    Temat: Mastercard i Szwecja
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Ostatnio byłem parę dni w Szwecji. Za wszystko płaciłem kartą, nie splamiłem
    ;) się dotknięciem gotówki - zresztą to mniej istotne. W każdym razie, m.in.
    zapłaciłem za hotel, autobus i parę innych rzeczy kartą BPH MC Silver. Niby
    wszystko przebiegało normalnie - autoryzacja przeszła, po powrocie widziałem
    że środki dostępne się zmniejszyły (ech, pewnie spis blokad to będzie u nich
    dostępny w przyszłym wieku :-/)... No i dzisiaj - tydzień po zapłacie -
    patrzę, a środki dostępne się zwiększyły, transakcji w spisie brak.

    Zadzwoniłem do cenrtum kart BPH - i faktycznie, dwie blokady (właśnie za
    hotel i autobus) zostały założone, ale po tygodniu nie zostały potwierdzone
    i tym samym bank uznał je za anulowane.

    Coś takiego mi się jeszcze nie zdarzyło - i jestem dosyć zaskoczony takim
    biegiem spraw... Nie wiem czy nie mam dzwonić do tego hotelu z pytaniem o
    wyjaśnienia - żebym się potem nie zdziwił, gdy "bez powodu" zostanę uznany
    za oszusta i złodzieja.

    Na razie czekam - ciekawe po jakim czasie w końcu potwierdzą te transakcje
    :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2004-08-23 19:17:41
    Temat: Re: Mastercard i Szwecja
    Od: "Damian Kuczera" <d...@N...gazeta.pl>

    Nono, nastroiłeś mnie pozytywnie ;-)
    Za tydzień się tam wybieram, z tym że z kartą VC. Z tego co się orientuję,
    jeśli blokada została zdjęta a środki nie pobrane, to nie mogą już ściągać
    należności. No ale mogę sie mylić, ktoś wie jak jest na 100%?
    Pozdro,
    Damian

  • 3. Data: 2004-08-23 19:37:13
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Damian Kuczera wrote:
> [...]
    > orientuję, jeśli blokada została zdjęta a środki nie pobrane, to nie
    > mogą już ściągać należności. No ale mogę sie mylić, ktoś wie jak jest

    Ja wiem na 100% ;-)
    Z pewnością mogą ściągnąć należność nawet jeżeli nie ma już blokady.
    Potwierdzone empirycznie.

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2004-08-23 20:09:17
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 23 Aug 2004 21:37:13 +0200, Bogdan B. napisał(a):

    > Ja wiem na 100% ;-)
    > Z pewnością mogą ściągnąć należność nawet jeżeli nie ma już blokady.
    > Potwierdzone empirycznie.

    Tak też powiedział konsultant w BPH. Wycofanie blokady po tygodniu jest
    dokonywane tylko po to, żeby ew. niedokończone transakcje mroziły środków w
    nieskończoność. Oczywiście - wycofanie blokady może dla nieostrożnej osoby
    zakończyć się niemiło - przekroczeniem dostępnego limitu :)

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2004-08-23 21:53:09
    Od: Przemysław Kowalik <p...@N...pl>

    Także z takich jak VE.

> [...]
    > nieskończoność. Oczywiście - wycofanie blokady może dla nieostrożnej osoby
    > zakończyć się niemiło - przekroczeniem dostępnego limitu :)

    Ja w ten sposób zrobiłem debet na eKoncie na ok. 300 PLN (BTW, też to
    była zapłata za hotel, tyle, że w Polsce)

    Przemek