    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mam telefon z NFC i... :)
    Date: Wed, 29 Sep 2021 07:25:18 +0200

    On 28.09.2021 15:00, Dawid Rutkowski wrote:
    > getout chyba nie ma własnego HCE, więc ich apka nie jest potrzebna.
    > Instalujesz apkę google pay, ustawiasz jako domyślną do "dotknij i płać", dodajesz
    kartę getoutu (jeśli kiedyś podawałaś googlowi jej numer, to powinna być na liście,
    wystarczy dopisać CVV, jeśli nie - podajesz numer, datę ważności i cvv), potwierdzasz
    SMSem i już można lecieć płacić.

    Jeśli przez podanie numeru i daty ważności rozumiesz jej zeskanowanie
    przez aparat telefonu to zgoda :)
    Znaczy wklepać też się da, ale po co?
    W ogólności tak to działa, ale niektóre karty/banki niestety nie chcą
    współpracować.
    Mam debetówkę Visa GetIn i możną nię poprzez GooglePay płacić tylko
    online - nie działają płatności zbliżeniowe.
    Bez problemu jest z Citi (Mastercard - chyba Visa też, ale nie mam
    pewności) i Alior kantor z kart, które posiadam

    > Hmm, już nie pamiętam, gdy google pay wymagało jedynie wybudzenia telefonu przed
    przyłożeniem do terminala czy też trzeba było odblokować ekran - jak robiłem zabawy z
    santanderem, to ich własne HCE miało jedną z tych opcji, a google pay drugą.

    Musiał bym teraz spróbować, ale kiedyś nie trzeba było odblokowywać
    telefonu. Ostatnio dla odmiany zauważyłem, że jak odblokowałem ekran to
    mogłem zapłacić bez PIN kwotę ponad 200 PLN - kiedyś PIN był obowiązkowy
    w GooglePay jak przy płatnościach plastikiem.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om