  • 1. Data: 2021-09-28 12:05:26
    Temat: Mam telefon z NFC i... :)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    ... i chciałbym płacić nim mając KK Getina :)

    Jak to się robi? Trzeba zainstalować apkę Getina czy wystarczy gdzieś tam w
    Google'u wpisać nr karty?

  • 2. Data: 2021-09-28 12:57:27
    Temat: Re: Mam telefon z NFC i... :)
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 28 września 2021 o 12:09:47 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > ... i chciałbym płacić nim mając KK Getina :)
    >
    > Jak to się robi? Trzeba zainstalować apkę Getina czy wystarczy gdzieś tam w
    > Google'u wpisać nr karty?

    Uuu, jak tak do tego profesjonalnie podchodzisz, to przekażę Ci dobrą radę, jaką
    kiedyś usłyszałem:
    Don't do it.
    Jakbyś jeszcze miał wątpliwości lub inne pomysły:
    Don't do it, either.

  • 3. Data: 2021-09-28 14:18:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 28 Sep 2021 03:57:27 -0700 (PDT), w
    <917d9acd-85ab-46ae-9c1a-643c0d8c75fbn@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski

    Chcę sprawdzić i już.

  • 4. Data: 2021-09-28 15:00:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 28 września 2021 o 14:19:43 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Tue, 28 Sep 2021 03:57:27 -0700 (PDT), w
    > <9...@g...com>, Dawid Rutkowski

    > Chcę sprawdzić i już.

    YHBW.
    getout chyba nie ma własnego HCE, więc ich apka nie jest potrzebna.
    Instalujesz apkę google pay, ustawiasz jako domyślną do "dotknij i płać", dodajesz
    kartę getoutu (jeśli kiedyś podawałaś googlowi jej numer, to powinna być na liście,
    wystarczy dopisać CVV, jeśli nie - podajesz numer, datę ważności i cvv), potwierdzasz
    SMSem i już można lecieć płacić.
    Hmm, już nie pamiętam, gdy google pay wymagało jedynie wybudzenia telefonu przed
    przyłożeniem do terminala czy też trzeba było odblokować ekran - jak robiłem zabawy z
    santanderem, to ich własne HCE miało jedną z tych opcji, a google pay drugą.
    Tak mi się przypomniała laska w tramwaju ściągająca sobie maseczkę na brodę przy
    automacie biletowym ;>

  • 5. Data: 2021-09-29 07:25:18
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 28.09.2021 15:00, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    wystarczy dopisać CVV, jeśli nie - podajesz numer, datę ważności i cvv), potwierdzasz

    Jeśli przez podanie numeru i daty ważności rozumiesz jej zeskanowanie
    przez aparat telefonu to zgoda :)
    Znaczy wklepać też się da, ale po co?
    W ogólności tak to działa, ale niektóre karty/banki niestety nie chcą
    współpracować.
    Mam debetówkę Visa GetIn i możną nię poprzez GooglePay płacić tylko
    online - nie działają płatności zbliżeniowe.
    Bez problemu jest z Citi (Mastercard - chyba Visa też, ale nie mam
    pewności) i Alior kantor z kart, które posiadam

> [...]
    santanderem, to ich własne HCE miało jedną z tych opcji, a google pay drugą.

    Musiał bym teraz spróbować, ale kiedyś nie trzeba było odblokowywać
    telefonu. Ostatnio dla odmiany zauważyłem, że jak odblokowałem ekran to
    mogłem zapłacić bez PIN kwotę ponad 200 PLN - kiedyś PIN był obowiązkowy
    w GooglePay jak przy płatnościach plastikiem.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 6. Data: 2021-09-29 09:06:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 29 września 2021 o 07:25:20 UTC+2 Mirek Ptak napisał(a):
> [...]
    potwierdzasz SMSem i już można lecieć płacić.
    > Jeśli przez podanie numeru i daty ważności rozumiesz jej zeskanowanie

    O ludziu, naklepiesz się, tyle cyferków to od matury nie widziałem ;>
    Swoją drogą zastanawiam się, czemu nie można po prostu odczytać numeru i daty
    telefonem - w końcu ma NFC. CVV trzeba przepisać, ale to i przy fotografowaniu (chyba
    że amex).

    > W ogólności tak to działa, ale niektóre karty/banki niestety nie chcą
    > współpracować.
    > Mam debetówkę Visa GetIn i możną nię poprzez GooglePay płacić tylko
    > online - nie działają płatności zbliżeniowe.

    I dobrze czułem. W apce jest takue coś "banki biorące udział w programie" (nie chce
    mi się szukać linka) i tam pod getout jest:
    "Karty debetowe i kredytowe, których numer zaczyna się od cyfr:
    516831
    557537
    536366
    520084
    516832
    522829"
    wiec tylko MC i to pewnie nie wszystkie.

    Mi jednak nie działała debetówka lion's - choć miała początek numeru z tego zbioru i
    napis, że jest wydana przez getout (sic!).
    Dopiero jak mi zmienili na "zwykłą" idea'owską to zadziałała.

    > Bez problemu jest z Citi (Mastercard - chyba Visa też, ale nie mam
    > pewności) i Alior kantor z kart, które posiadam

    Citek właśnie tylko mastercardy.

> [...]
    > mogłem zapłacić bez PIN kwotę ponad 200 PLN - kiedyś PIN był obowiązkowy
    > w GooglePay jak przy płatnościach plastikiem.

    Ciekawe, wygląda więc na to, że żądanie PINu przychodzi od banku online. Chyba że GP
    zna jakieś tajne kody, albo przesyła PIN po NFC (w sumie zwykła karta też by mogła,
    ma w chipie PIN offline, ale nie da się jej najpierw "odblokować" - choć były już i
    takie z klawiaturką i ekranikiem, czy też z czytnikiem palców)...

  • 7. Data: 2021-09-29 09:07:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 28 września 2021 o 14:19:43 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Tue, 28 Sep 2021 03:57:27 -0700 (PDT), w
    > <9...@g...com>, Dawid Rutkowski

    > Chcę sprawdzić i już.

    A jesteś gotowy w tym celu aktywować plastik MC?

  • 8. Data: 2021-09-29 11:46:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Sep 2021 06:00:39 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > YHBW.
    > getout chyba nie ma własnego HCE, więc ich apka nie jest potrzebna.

    W apce jest pozycja "platnosci zblizeniowe", ale ... zawiera trzy
    punkty
    -Google Pay - zobacz jak to dziala
    -chyba lista kart dodanych do GPay,
    -"dodaj do GPay".

> [...]
    > numer, to powinna być na liście, wystarczy dopisać CVV, jeśli nie -
    > podajesz numer, datę ważności i cvv), potwierdzasz SMSem i już

    A co z tymi rzekomymi dodatkowymi zabezpieczaniami i 3D Secure -
    Google zalatwilo sobie wyjatek ?

    J.

  • 9. Data: 2021-09-29 11:50:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 29 Sep 2021 00:06:51 -0700 (PDT), w
    <b40e91da-93f2-42e6-8352-c1ba3a961ff9n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > 516832
    > 522829"
    > wiec tylko MC i to pewnie nie wszystkie.

    W apce bank stworzył mi kartę wirtualną o numerze 5363 do "umowy kredytowej" ,
    więc chyba mogę płacić KK Visy :)

    Po zainstalowaniu Google Pay widzę tą kartę.

  • 10. Data: 2021-09-29 12:29:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 29 września 2021 o 11:51:46 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    chce mi się szukać linka) i tam pod getout jest:
    > W apce bank stworzył mi kartę wirtualną o numerze 5363 do "umowy kredytowej" ,

    Zrobił Ci kartę "do umowy kredytowej", do której masz wydane plastiki zarówno visy
    jak i MC.
    Obstawiam więc, że ta wirtualka to jednak MC, więc uważaj z zagranicznymi.

    > Po zainstalowaniu Google Pay widzę tą kartę.

    No tak, przez apkę też można dodawać karty do google pay - np. w mBąku można dodać w
    ten sposób dodać nową kartę przed otrzymaniem fizycznego plastiku.
    A czy w GP widać, czy to visa czy MC?
    Już nie pamiętam, a tablet zostawiłem w domu.
    Hmm, być może widać przy płatności...