  • 11. Data: 2006-02-22 22:51:35
    Temat: Re: Ma terminal, a odmawia przyjecia karty - co robic?
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 2/22/2006 10:42 PM, Chris wrote:

    > AFAIR nie Maestro, tylko MasterCard.

    Miałem same Visy, więc nie sprawdziłem - ale z enuncjacji wynikało, że
    jedynie Maestro. Taka informacja jest też w ulotkach ze stacji
    kolejkowych - brak logo MC - jest tylko Maestro, podobnie na terminalach
    do płacenia.
    Jeżeli wiesz to na pewno (mam na myśli pewność w sensie procesowym - tj.
    że włożyłeś w dziurę i zapłaciło, a nie, że tak myślisz) - to będę
    wdzięczny za potwierdzenie.

    Pzdr: Witek

  • 12. Data: 2006-02-23 00:07:09
    Temat: Re: Ma terminal, a odmawia przyjęcia karty - co robić?
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > odmawia przyjęcia płatności kartą płatniczą: tylko "karta kredytowa", ew.
    > przelew lub gotówka. Prawdę mówiąc trochę mnie to dziwi, bo wydawało mi
    > się, że

    I ma racje - przynajmniej czesciowo. Skoro na tej transakcji zarobi 3% a
    bedzie musial zaplacic 2% prowizji - dla niego jest to malo oplacalne i woli
    pomarudzic... - woli klient odeslac do bankomatu. Jesli natomiast klient
    chce zaplacic karta kredytowa - z ktorej za wyciagniecie gotowki z bankomatu
    zaplaci 3% a do tego srednio kwote do 50% limitu - to sprzedawca woli
    klienta zatrzymac bo wie ze zrezygnuje.

    I tu takie pytanie - czy punkt jest oznaczony np. naklejka ze akceptuje dane
    karty? Czy tez "terminal" to zelasko?

    > z punktu widzenia sprzedającego płatność kartą typu Maestro gwarantuje
    > większe
    > bezpieczeństwo itp. niż przy płatności kredytówką, ale rozmowa z nimi jest
    > jak z

    O? A to dlaczego?

    > osłem - opowiadają jakieś farmazony o "systemie", który rzekomo akceptuje
    > tylko
    > karty "kredytowe".

    To powiedz ze Twoja karta maestro jest karta kredytowa. I tyle.

    > Zeby było ciekawiej, przy płatności przelewem nie uznają kwitu z banku z
    > pieczątką itp. o dokonanym przelewie - bilet wydają dopiero po wpłynięciu
    > kasy
    > na ich konto (albo i nie wydają - skąd ja mam wiedzieć, czy w takiej
    > sytuacji po
    > prostu nie wezmą pieniędzy i się wypną?).

    moze maja zle doswiadczenia i sie zabezpieczaja? to ich sprawa...

    > Poradździe coś.

    -wyluzowac
    -kupic gdzie indziej

    Pozdr.,
    Piotr

  • 13. Data: 2006-02-23 07:06:29
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    r...@o...pl napisał(a):

    >Gdyby chodziło o kilkaset złotych, to nie zawracałbym gitary na grupie.
    >Jak już wcześniej napisałem "wybieram się dość daleko i nie sam". Kwota jest
    >pięciocyfrowa.

    Czy z cala pewnoscia widziales u nich dzialajacy terminal ?
    Przynajmniej w Szczecinie jest kilika biur podrozy, ktore owszem,
    umozliwiaja zaplate karta ale w spsob analogiczny jak robimy to sami
    kupujac cokolwiek w internecie i placac karta, chocby wspomniane bilety
    lotnicze.
    darek

  • 14. Data: 2006-02-23 08:30:47
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "darek" <d...@f...com.pl> napisał
    w wiadomości news:dtjms4$l08$1@poczta.fkz.com.pl...

    [...]
> [...]
    > umozliwiaja zaplate karta ale w spsob analogiczny jak robimy to sami
    > kupujac cokolwiek w internecie i placac karta, chocby wspomniane bilety

    Dokładnie spotkałem się z tym samym w Bydgoszczy przy kupnie biletów
    lotniczych. Pewne biuro karty przyjmuje ale tylko takie którymi
    można płacić w Internecie, ponieważ właśnie w taki sposób odbywa
    się zapłata za nie. Dane do systemu wprowadza pracownik biura.

    Może więc tutaj tkwi odpowiedź na pytanie czemu nie chcieli przyjąć
    karty Maestro?

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 15. Data: 2006-02-23 16:28:58
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 22 Feb 2006 23:51:35 +0100, Catbert napisał(a):

> [...]
    > jedynie Maestro. Taka informacja jest też w ulotkach ze stacji
    > kolejkowych - brak logo MC - jest tylko Maestro, podobnie na terminalach

    Masz rację!
    Zawsze dotychczas płaciłem gotówką, ale przy kasach widziałem te znaczki
    i cały czas byłem przekonany, że to są symbole MasterCard. Dopiero
    teraz, gdy przyjrzałem im sie dokładniej w prospekcie, to zauważyłem
    różnicę w kolorach.
    Całe szczęście, że wszedłem w ten wątek, bo za 2 tygodnie jadę tam znowu
    i po raz pierwszy miałem zamiar kupować karnety dla całej rodziny płacąc
    kartą MC. Ładnie bym się załatwił :(

    --
    Krzysztof

  • 16. Data: 2006-02-23 16:47:08
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    > umozliwiaja zaplate karta ale w spsob analogiczny jak robimy to sami
    > kupujac cokolwiek w internecie i placac karta, chocby wspomniane bilety

    To ja mam takie pytanie. Na czym zarabiaja te biura podrozy: przeciez jesli
    kupuja w internecie jak zwykly smiertelnik, to nikt im nie wyplaca prowizji
    za obsluzenie klienta.

  • 17. Data: 2006-02-23 17:50:22
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 2/23/2006 5:28 PM, Chris wrote:

    (...)
> [...]
    > Całe szczęście, że wszedłem w ten wątek, bo za 2 tygodnie jadę tam znowu
    > i po raz pierwszy miałem zamiar kupować karnety dla całej rodziny płacąc

    We "Wprost" pozwolili sobie napisać , że w całej dolinie Zillertal karty
    nie sa akceptowane - a nie jest to prawda - są akceptowane na stacjach
    benz., w znacznej części restauracji, hoteli - co ważne - w
    supermarketach - również w sklepach sportowych - tyle, że nie wszędzie.
    Jest dużo bankomatów - przynajmniej w Mayrhofen. MC jest jakby bardziej
    "na topie" niż Visa, ale wypołacałem elektronami Visy i kwasu nie było.
    Napisałem , bo może się komu przyda.

    Pozdrawiam: Witek

  • 18. Data: 2006-02-23 18:24:40
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 23 Feb 2006 18:50:22 +0100, Catbert napisał(a):

> [...]
    > benz., w znacznej części restauracji, hoteli - co ważne - w
    > supermarketach - również w sklepach sportowych - tyle, że nie wszędzie.

    Ja w Mayrhofen kilkakrotnie płaciłem kartą MC BZ-WBK w dużym spożywczym
    markecie przy wyjeździe na główną drogę.
    Polecam tam zwłaszcza bułeczki w doskonałej cenie - nie pamiętam
    dokładnej ceny, ale na pewno poniżej 1 EUR za 10 sztuk :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 19. Data: 2006-02-23 19:00:33
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    r...@o...pl napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy w takiej sytuacji można coś poradzić na niezrozumiały (dla mnie wręcz
    > absurdalny - przecież jeśli płacę Maestrem, to "na żywo" mają zdjęte pieniądze z
    > mojego konta) upór sprzedawcy?
    >
    > Zeby było ciekawiej, przy płatności przelewem nie uznają kwitu z banku z
    > pieczątką itp. o dokonanym przelewie - bilet wydają dopiero po wpłynięciu kasy
    > na ich konto (albo i nie wydają - skąd ja mam wiedzieć, czy w takiej sytuacji po
    > prostu nie wezmą pieniędzy i się wypną?).
    >
    > Płatność gotówką, to dla mnie ostateczność - ta metoda jest dla mnie chyba

    Dzisiaj rozmawiałem z miłym panem z PolCardu i powiedział, że jak mam
    problem bo sklep powiedział, że karty nie przyjmie, albo że mogę płacić
    kartą dopiero za sumę powyżej 20zł, to oni proszą o informacje i to
    sprawdzą i jeśli się potwierdzi to wyciągną odpowiednie konsekwencje (bo
    nie jest to zgodne z umową z PolCardem), bo jak mam kartę MasterCard to
    mam prawo kupować dowolny towar na kartę już od 1zł.

    sg

  • 20. Data: 2006-02-23 19:12:30
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Z punktu widzenia sprzedawcy nie ma znaczenia czy płacisz Maestro, czy
    kredytówką. Pieniądze dostaje tak samo szybko.