  • 31. Data: 2006-02-25 23:07:42
    Temat: Re: Ma terminal, a odmawia przyjęcia karty - co robić?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    darek <d...@g...pl> writes:

    > Tak jest. Transakcji dokonuja karta klienta, lub tez wlasna karta a
    > ew. dodatkowa prowizje za usluge - w gotowce, przelewem...

    A to oni nie maja takiego ukladu, ze klient czy oni placa pelna sume
    za bilet (wpisujac swoj kod), a prowizje dostaja od linii np. co
    miesiac?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2006-02-25 23:21:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witrak\(\)" <w...@h...com> writes:

    > No, akurat w tym konkretnym przypadku robili mi te naprawe na
    > zamkniety kosztorys (z OC sprawcy) i musieli nawet wzywac bieglego,
    > zeby powiekszyc zakres, wiec pewnie za duzo nie zarobili - wtedy
    > i te 3-4% chca zaoszczedzic...

    Co z tego, ze musieli wzywac bieglego (tylko raz)? Pomijajac
    ewidentne oszustwa ubezpieczycieli, z ktorymi warsztaty potrafia
    sobie jakos radzic*, a ktore powinny byc karalne, to wciaz stawka
    za robocizne jest taka, ze dziadowanie na tych 2-3% jest lekka
    przesada.

    Co to jest "zamkniety kosztorys" przy OC? Zgodziles sie na
    zaproponowana sume?

    Kurcze, ja place za serwis karta i jeszcze mi jakies symboliczne
    upusty daja.
    --
    Krzysztof Halasa

    * maja tabelki i dokumentacje producenta i g* ich obchodzi ze
    ubezpieczyciel ma inne, najwyzej wysmaruja mu pismo, w ktorym
    "ponownie zwracaja uwage" na to czy tamto - wiedza, ze jak klient
    do nich przyszedl (a nie do p. Jozia wzglednie do warszatatu
    ubezpieczyciela), to juz nie odejdzie, a ubezpieczyciel nie ma
    wielkich mozliwosci zeby sie od zaplaty za naprawe wymigac.

  • 33. Data: 2006-02-26 10:05:35
    Od: darek <d...@g...pl>

    Krzysztof Halasa napisal(a):

    > A to oni nie maja takiego ukladu, ze klient czy oni placa pelna sume
    > za bilet (wpisujac swoj kod), a prowizje dostaja od linii np. co
    > miesiac?

    Dokladnie tak sie dzieje w przypadku wspolpracy np. np z tzw. rejsowymi
    liniami lub zrzeszajacymi je towarzystwami, rozliczaja sie z nimi co
    jakis czas na zwyklych zasadach jak firma z firma, tak jak np. operator
    komorkowy ze swoim przedstawicielem.
    Z tego co jednak wiem, w przypadku np. tanich przewoznikow kupuja bilety
    na takich samych zasadach jak klient indywidualny, za kazdym razem
    placac karta umozliwiajaca platnosc zdalna, swoja lub klinta.
    darek

  • 34. Data: 2006-02-26 11:00:27
    Temat: Re: Ma terminal, a odmawia przyj?cia karty - co robiae?
    Od: Miernik <m...@f...org>

    darek <d...@g...pl> wrote:
    > Z tego co jednak wiem, w przypadku np. tanich przewoznikow kupuja
    > bilety na takich samych zasadach jak klient indywidualny, za kazdym
    > razem placac karta umozliwiajaca platnosc zdalna, swoja lub klinta.

    Tylko zupełnie nie rozumiem dlaczego taki klient co ma taką kartę idzie
    z nią do biura podróży aby mu nią agent kupił, zamiast iść z nią na
    www.wizzair.com czy inne skyeurope.com i sobie samemu kupić?

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 35. Data: 2006-02-26 15:32:05
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message
    > "witrak\(\)" <w...@h...com> writes:
    >

    > Co to jest "zamkniety kosztorys" przy OC? Zgodziles sie na
    > zaproponowana sume?

    Oni :-)
    Obszedlem autoryzowane serwisy, biorac wstepna wycene
    (mialem tez inne drobne uszkodzenia - poza ubezpieczeniem),
    u kazdego mowiac, ile zazadal poprzedni ;-) i ostatecznie
    przyjalem jedna oferte - z pelnym kosztorysem poszedlem
    do ubezpieczyciela i dostalem akceptacje. Po czym zostawilem
    samochod i pojechalem na 3 tygodnie za granice...
    W miedzyczasie okazalo sie, ze zamiast klepac drzwi (czyli
    caly koszt w robociznie) drzwi trzeba wymienic (prawie
    wszystko w czesciach). Wiec te 3% prowizji za transakcje
    karta moglo stanowic np. 10% ich zarobku.

    Pozdr.

    witrak()

  • 36. Data: 2006-02-26 19:41:00
    Od: darek <d...@g...pl>

    Miernik napisał(a):

    > Tylko zupełnie nie rozumiem dlaczego taki klient co ma taką kartę idzie
    > z nią do biura podróży aby mu nią agent kupił, zamiast iść z nią na
    > www.wizzair.com czy inne skyeurope.com i sobie samemu kupić?

    Ja tez tego nie rozumiem ale ... znam jednak osoby, ktore samodzielnie
    nie zrobia zadnej transakcji w internecie nie majac jednoczesnie oprow
    do placenia karta w sklepach, etc.., wszak potencjalne niebezpieczenstwo
    przy takim podejsciu jeszcze wieksze...
    darek

  • 37. Data: 2006-02-26 20:15:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witrak\(\)" <w...@h...com> writes:

> [...]
    > wszystko w czesciach). Wiec te 3% prowizji za transakcje
    > karta moglo stanowic np. 10% ich zarobku.

    No to co z tego? Mieli naklejki z kartami? Skalkulowali ponownie cene?
    Myslisz moze ze do czesci to oni doplacaja? :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2007-03-14 23:22:05
    Temat: Płacenie kartą MasterCard w Zillertal (was: Ma terminal, a odmawia przyjecia karty - co robic?)
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Pozwalam sobie powrócić do wątku z przed roku, sprawa dotyczyła
    możliwości płacenia za skipassy w Zillertal - http://tiny.pl/c4gn.

    Catbert w wiadomości <dtipub$563$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

    > Miałem same Visy, więc nie sprawdziłem - ale z enuncjacji wynikało, że
    > jedynie Maestro. Taka informacja jest też w ulotkach ze stacji
    > kolejkowych - brak logo MC - jest tylko Maestro, podobnie na terminalach
    > do płacenia.
    > Jeżeli wiesz to na pewno (mam na myśli pewność w sensie procesowym - tj.
    > że włożyłeś w dziurę i zapłaciło, a nie, że tak myślisz) - to będę
    > wdzięczny za potwierdzenie.

    Konkluzja dyskusji była taka, że kartą MC nie da się zapłacić.
    Ponieważ właśnie stamtąd wróciłem, więc niniejszym "z pewnością w sensie
    procesowym" ;) oświadczam, że w kasie kolejki na Hintertuxer Gletscher
    bezproblemowo za skipassy zapłaciłem prowadzoną w euro kartą Master Card
    wydaną przez BZ-WBK.
    Karta chipowa, transakcja autoryzowana była podpisem zarówno tam, jak i
    w kilku innych miejscach, natomiast (co najdziwniejsze) w jednym punkcie
    zażądano autoryzacji transakcji PIN-em (zakup filtra powietrza za 20
    EUR).

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 39. Data: 2007-03-17 07:53:14
    Od: "Slavekk " <s...@N...gazeta.pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał(a):

> [...]
    > procesowym" ;) oświadczam, że w kasie kolejki na Hintertuxer Gletscher
    > bezproblemowo za skipassy zapłaciłem prowadzoną w euro kartą Master Card

    No tak ale to nie jest odpwiedz na tamten post tylko jego uzupelnienie.
    Nie wykonales tych czynnosci WTEDY tylko po roku (?)
    Najprawdopodobniej Austriacy uzywali wtedy takiego systemu ktory byl (dla
    nich) tanszy ale nie byl miedzynarodowy/uniwersalny - chodzily tylko karty
    Maestro ale i te nie wszystkie bo tylko z ichnich banków.
    Po takich jak opisana przygodach klientów (którzy nie omieszkali wyrazic
    swego niezadowolenia o ile potrafili w miejscowym narzeczu...)
    tamci "zupgradowali" swoj system transakcji i TERAZ przyjmuja inne karty.

    Slawek

  • 40. Data: 2007-03-17 10:37:51
    Temat: Re: Płacenie kartą MasterCard w Zillertal
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 17 Mar 2007 07:53:14 +0000 (UTC), Slavekk napisał(a):

    > Nie wykonales tych czynnosci WTEDY tylko po roku (?)

    Konkluzja tamtej dyskusji była tak oczywista, że w zeszłym roku przed
    wyjazdem nie załadowałem swojego konta MC i nawet nie próbowałem płacić
    kartą.
    Natomiast w tym roku z głupia-frant zapytałem w kasie czy jest możliwość
    płacenia kartą MC i okazało się, że nie ma żadnych przeszkód.

> [...]
    > swego niezadowolenia o ile potrafili w miejscowym narzeczu...)
    > tamci "zupgradowali" swoj system transakcji i TERAZ przyjmuja inne karty.

    Nie sądzę.
    Oznaczenia na kasach kolejek oraz dostępnych tam materiałach
    informacyjnych nie zmieniły się ani trochę. W dalszym ciągu są te same
    czytniki kart i w dalszym ciągu umieszczone są tam tylko symbole karty
    Maestro. A opinia o braku możliwości płacenia kartami MC była opartu
    właśnie na braku znaczka tej karty na kasach.
    Zwracam uwagę, że swoja kartą MC płaciłem w tamtejszych sklepach już
    kilka lat temu, gdy na polskich grupach dyskusyjnych jeszcze powszechna
    była opinia, że MC nie jest honorowana w Zillertal.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof