  • 11. Data: 2002-10-24 10:35:26
    Temat: Re: Lukas - brak dowodu osobistego
    Od: "Master" <m...@i...pl>

    jesli chodzi o paszport, to niektore instytucje maja w regulaminie napisane
    ze musui to byc dokument stwierdzajacy tozsamosc wraz z peselem, a paszporty
    nie wszystkie maja pesel wpisany.

  • 12. Data: 2002-10-24 10:38:49
    Od: "Zbyszko Janke" <j...@p...fm>

    "AdAdamus" napisał:
    > [ciach]
    > Btw. Czy jakikolwiek bank założy lokatę bez dowodu osobistego?

    ano zalozy. zalozylem w Fortisie tego samego dnia, musiales przeoczyc w moim
    pierwszym poscie.
    kiedys tez, wczesniej w Pocztowym mi zalozono na paszport.
    poza tym jaka to roznica czy zalozy lokate czy wyplaci (jak wspomniany LG)
    na podstawie paszportu - dla mnie jest to niemal tozsame, swiadczy o tym ze
    paszportem moge sie wylegitymowac i w banku, nie tylko na granicy...
    ale w Lukasie nie moge :(
    pozdro
    zbyszko janke

  • 13. Data: 2002-10-24 10:58:25
    Od: "Zbyszko Janke" <j...@p...fm>

    "Robert" wrote:

    > /.../ moim znajomym LGnet odmowil zalozenia rachunkow, bo w ich
    > dowodach nie bylo Peselow - to mocno stare dowody, nie ma tam kratek na
    > Pesel
    > troche im sie nie chce wymieniac dowodow - jakies sugestie?

    w pracy przegladam duzo dokumentów, najczesciej dowody.
    wczesniej zanim weszly nowe, plastikowe, Twoi znajomi nie musieli wymieniac
    dowodow na nowsze, w stare byla wbijana pieczatka "kratka" z odpowiedia
    iloscia okienek, gdzie urzednik wpisywal Twoj/znajomego pesel. pieczatka
    "kratka" jest koloru czerwonego/bordo, wbijana jest najsczesciej krzywo :)
    pod zdjeciem.
    ale dzis chyba pozostaje juz tylko wymiana na nowe. wszelkie zmiany wiaza
    sie z odnowieniem dowodu. chyba...

    i nowy dowod jest wazny na 10 lat, dopiero powyzej jakigos progu, lae
    pewnosci nie mam czy to 50 czy 60 czy moze 65 rok zycia, dowody sa takiej
    osobie wydawane bezterminowo. (moja ciotka w 69 roku zycia przeprowadzala
    sie i dostala w miejscu terminu waznosi wpis "bezterminowo")

    pozdro
    zbyszko janke

  • 14. Data: 2002-10-24 11:03:45
    Od: "Zbyszko Janke" <j...@p...fm>

    "Robert" <m...@w...pl> wrote in message

    > kto? urzad miasta przybija takie pieczatki z kratkami?

    wydzial ewidencji ludosci. tak sie mnie wydaje. ale to bylo - dzis chyba
    tylko wymiana na plastik
    zbyszko

  • 15. Data: 2002-10-24 13:11:58
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > jesli chodzi o paszport, to niektore instytucje maja w regulaminie
    napisane
    > ze musui to byc dokument stwierdzajacy tozsamosc wraz z peselem, a paszporty
    > nie wszystkie maja pesel wpisany.

    Gdzie w polskim prawie jest zapisane, ze dokument tozsamosci bez pesela
    nie jest niewazny ? Co w takim razie z tysiacami dowodow osobistych, w
    ktorych ten pesel wlasciciele wpisali dlugopisem w pierwszym pustym
    miejscu ?

  • 16. Data: 2002-10-24 14:35:33
    Od: "Master" <m...@i...pl>

    a gdzie jest napisane w ze prywatna instytucja nie moze sobie zastrzec
    czegos w regulaminie?

  • 17. Data: 2002-10-24 15:30:07
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "blad" napisał w wiadomości ..

    > adres zameldowania

    W nowym dowodzie nie da się uaktualnić adresu.
    Czy więc należy zmieniać do po każdej
    przeprowadzce??? Jeśli nie, to ten adres jest tyle
    wart, co jego brak w paszporcie.
    JO

  • 18. Data: 2002-10-24 15:33:44
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Robert" napisał w wiadomości ...

    > z podobnej beczki, moim znajomym LGnet odmowil zalozenia rachunkow, bo w
    ich
    > dowodach nie bylo Peselow - to mocno stare dowody, nie ma tam kratek na
    > Pesel

    Czyzby Twoi znajomi nie wzięli, w swoim czasie, tych "kwitów za PRL" czy jak
    tam to się zwało?? Każdemu biorącemu wstawiano wówczas PESEL.

  • 19. Data: 2002-10-24 15:36:10
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:ap93sl$4b4$1@korweta.task.gda.pl, jo44 wrote:

    > Czyzby Twoi znajomi nie wzięli, w swoim czasie, tych "kwitów za PRL"
    > czy jak tam to się zwało?? Każdemu biorącemu wstawiano wówczas PESEL.

    bonów reprywatyzacyjnych (?) chyba wzięli, może w takim razie nie wszystkim
    wstawiali ten PESEL

  • 20. Data: 2002-10-24 15:36:57
    Od: "RysioPysio" <r...@k...pl>

    Użytkownik "jo44" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W nowym dowodzie nie da się uaktualnić adresu.
    > Czy więc należy zmieniać do po każdej
    > przeprowadzce??? Je?li nie, to ten adres jest tyle
    > wart, co jego brak w paszporcie.

    Tak, po kazdej zmianie trzeba bulic za wymiane na nowy.
    Paranoja.

    pozdrawiam

    Rysiek