    From: "Zbyszko Janke" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas - brak dowodu osobistego
    Date: Thu, 24 Oct 2002 11:58:25 +0100

    "Robert" wrote:

    > /.../ moim znajomym LGnet odmowil zalozenia rachunkow, bo w ich
    > dowodach nie bylo Peselow - to mocno stare dowody, nie ma tam kratek na
    > Pesel
    > troche im sie nie chce wymieniac dowodow - jakies sugestie?

    w pracy przegladam duzo dokumentów, najczesciej dowody.
    wczesniej zanim weszly nowe, plastikowe, Twoi znajomi nie musieli wymieniac
    dowodow na nowsze, w stare byla wbijana pieczatka "kratka" z odpowiedia
    iloscia okienek, gdzie urzednik wpisywal Twoj/znajomego pesel. pieczatka
    "kratka" jest koloru czerwonego/bordo, wbijana jest najsczesciej krzywo :)
    pod zdjeciem.
    ale dzis chyba pozostaje juz tylko wymiana na nowe. wszelkie zmiany wiaza
    sie z odnowieniem dowodu. chyba...

    i nowy dowod jest wazny na 10 lat, dopiero powyzej jakigos progu, lae
    pewnosci nie mam czy to 50 czy 60 czy moze 65 rok zycia, dowody sa takiej
    osobie wydawane bezterminowo. (moja ciotka w 69 roku zycia przeprowadzala
    sie i dostala w miejscu terminu waznosi wpis "bezterminowo")

    pozdro
    zbyszko janke